חיסונים לקראת טיול למזרח- לאחר פגיעה מחיסון MMR בילדות

sophie421

New member
חיסונים לקראת טיול למזרח- לאחר פגיעה מחיסון MMR בילדות

שלום לכולם
הבת שלי (בת ה-21) עתידה לטוס לטיול במזרח- פיליפינים, ויאטנם, קמבודיה ואולי גם דרום הודו...
כשהייתה בת שנה חוסנה ל-MMR ולאחריו סבלה מ-ITP (בעיות בקרישת דם- טרומבוציטופניה) עד גיל 6.. מאז לא סבלה מכך שוב.
לאחר ההסתבכות עם הMMR לא חיסנו אותה לדבר מלבד טטנוס מאחר שפחדנו שכל חיסון אחר עלול לעורר תופעות חמורות כל שהן... במיוחד אחרי ש"נכווינו" מהחיסון הנ"ל.. עצרנו לחלוטין את כל עניין החיסונים...
רציתי להתייעץ עימכם- לקראת הטיול למזרח עליה לעבור חיסונים רבים כצהבת, דלקת קרום המוח, דלקת קרום המוח היפנית, טיפוס הבטן, פוליו... רובם חיסונים הידועים כבעיתיים...
אני מפחדת שתסע ללא כל חיסון אך מצד שני לאור ניסיון העבר אני ממש אובדת עצות. בהתייעצות עם רופאים גם לא קיבלנו המלצה חד משמעית (כל רופא אומר משהו אחר)... מה דעתכם? אשמח לשמוע נקודת מחשבה נוספת.. או אם יש פה אנשים שטיילו במזרח מבלי להתחסן... כל התייחסות תעזור.
תודה רבה!!
 

rainbow i

New member
לדעתי שווה התייעצות נוספת,

אולי עם רופא שיש לו מומחיות בפגיעות מחיסונים (במיוחד לאור העובדה שגם הרופאים לא תמימי דעים).
באופן אישי (כאמא) הייתי מוותרת על הטיול ומנסה לבחור יעד אחר - מתוך הידיעה שטיול, עם כל הכיף שבדבר, הוא לזמן קצר, ואילו פגיעה מחיסונים יכולה להרוס לבנאדם את כל החיים. בגיל 21 עם כל ההתלהבות של כאן ועכשיו קצת קשה להעריך את המחיר...
מצד שני (גם זה אני אומרת כאמא) בגיל 21 הם כבר מחליטים לבד, ולחלוטין לא מונעים או מופעלים ע"י הפחדים של ההורים. מגיל מסוים התפקיד הזה "הורה" עובר שינוי, ואנחנו צריכים איכשהו להסתגל לעובדה שלפעמים הם יעשו טעויות וגם ישלמו בעצמם את המחיר, ולפעמים הם יעשו דברים שהיינו בטוחים ש"אין סיכוי" - והם יעשו את זה כל כך הרבה יותר טוב ממה שהיינו יכולים להעלות על הדעת.
אני מציעה שאת ההחלטה היא תיקח, ושלא תהיה מונעת מפחד (זה אומר, לדעתי, שכדאי ללמוד קצת באילו מחלות מדובר, מהי יעילות החיסון, מהם סיכוני החיסון והאם יש דרכים נוספות למניעה).
אגב, יש אנשים שעשו טיולים בלי להתחסן - זה אומר שבטיול עצמו יש דברים שצריך להימנע מהם. העובדה שאחרים נסעו ולא נדבקו בוודאות אינה מגינה על הבת שלך. לכן גם בזה תמיד יש את הפחד להידבק דווקא באחת המחלות שלהן יש חיסון, לא?
 
חיסונים למטיילים

שלום לך.
יש בך כרגע פחד גדול מהמחלות, ואמונה גדולה שהחיסונים עשויים להגן על בתך מפני המחלות הללו. זה לא בהכרח המקרה.
יש לך כאן מאמר מאת ד"ר שרי טנפני על חיסונים למטיילים.
אופי הטיול הינו מרכיב מכריע בהחלטה אילו חיסונים לקחת או אם בכלל. משך הטיול הוא רלוונטי גם כן. כל עוד אוכלים במקומות מסודרים ומקפידים על היגיינה בסיסית מונעים את מרבית התחלואות האפשריות בין אם יש כנגדם חיסון ובין אם לאו.

אופן ההידבקות בצהבת B זהה להידבקות באיידס ולהידבקות בצהבת C, שלשניהם אין חיסון. לבישת קונדום בעת קיום יחסי מין, אי העברת מברשות שיניים מאדם לאדם הן הדרכים למניעת מחלות מסוג זה, כי למרות שאנו נוטים לחשוש מהמחלות שיש כנגדן חיסון, אנו שוכחים שיש לא מעט מחלות קשות ומסוכנות שאין כנגדן חיסון ואופן ההדבקה הוא זהה. נרקומנים חשופים למחלות אלו גם כן בשל העברת מזרקים מאדם לאדם ללא חיטוי.

בהגיעך לשקול אילו חיסונים לקחת לקראת הטיול אם בכלל, יש לשקול היטב את דרכי ההידבקות ואופי המחלה, האם יש לה טיפול וכדומה לעומת הסיכוי לנזק ופגיעה כתוצאה מחיסון זה או אחר.

קראי כאן על כל חיסון ומחלה על מנת להעריך טוב יותר את הסיכונים.

פגיעות מחיסונים הינם דבר ידוע כאשר פגיעה יכולה להיות חולפת או קבועה ועל כן יש לשקול נושא זה בכובד ראש, במיוחד לאור התגובה הקודמת של בתך לחיסון ה MMR.
תוכלי למצוא עוד מידע על כך בפרק על בטיחות החיסונים.

שיהיה בכייף לבתך!
 
למעלה