חירשים מלידה וקול פנימי - שאלה

ETulipman

New member
חירשים מלידה וקול פנימי - שאלה

כשאנשים מתקשרים עם עצמם במוח, ז"א, מהרהרים ומחשבים או קוראים וכו'... הם שומעים את הקול שלהם בתוך הראש (כרגע כשאני מקליד אני שומע את עצמי מקריא את מה שאני כותב, למשל). מעניין אותי לדעת - האם חירשים מלידה שלא שמעו דבר בחייהם גם "שומעים" את הקול שלהם (נראה לי מאוד לא סביר) ואם לא, אז מה כן "מקריין" את המודעות שלהם? אשמח למידע בנושא (בתקווה שיש) או אפילו תשובה (בתקווה שיש) תודה
 

ETulipman

New member
לא כמו בסרטים

אבל כן, לפני שאסביר למה אני מתכוון - אתה לא משתמש בשפה ותמונות כדי לחשוב? כי אם כן, לזה אני מתכוון. תודה רבה על התשובה מניקור לקרפיון.
 

moran f

New member
יש הבדל בין שפה לבין שמיעת קול בראש.

מה גורם לך לחשוב שחרשים לא יכולים להשתמש בשפה כדי לחשוב?
 

ETulipman

New member
לא חשבתי שהם לא יכולים.

היה לי קשה לדמיין אותם חושבים בשפת הסימנים, אולי כי אני לא מכיר את השפה טוב. עדיין קשה לי לדמיין את זה כי כשאני כן מדבר אל עצמי אני עושה את זה בקול ולא בתמליל, זאת הסיבה שקשה לי לדמיין סדרה של צורות ידיים בתור תחליף.
 

moran f

New member
אז הבעיה היא שונה

הבעיה היא חוסר היכולת שלך לדמיין חוויות אחרות מאלו שלך. האם קל לך לדמיין אנשים חושבים בשפה אחרת, למשל?
 

ETulipman

New member
כן ולא

בשפות אחרות - כן. בשפה של תנועות ידיים - לא, אחרת לא הייתי פותח את השרשור. כמו שכבר אמרתי, קשה לי לדמיין את זה בגלל שזה לא דומה לשום שפה אחרת, פשוט כי אין בה קול. משום מה אני לא אדע איך זה להיות חירש מלידה, אבל אני יכול לנסות להבין, ואני מנסה, ומתקשה, כמו שאמרת.
 

moran f

New member
אבל שוב, אלו מגבלות הדמיון שלך

זה שאין בשפה קול הופך אותה לשונה מאחרות במאפיין אחד. יש עוד הרבה מאפיינים לשפה ואני בטוחה שיש שפות שיהיו שונות מאוד במאפיינים האלו, יותר מהשוני של שפת הסימנים (איזו, אגב? יש הרבה שפות סימנים) מעברית.
 

ETulipman

New member
"ואני מנסה, ומתקשה, כמו שאמרת."

אכן שוב. אני מסכים איתך, אין לי היכרות עם שפ(ו)ת סימנים, מה שאני כן יכול לעשות זה ללמוד שפת סימנים מסוימת ואולי לדבר רק בה במשך תקופה מסוימת ואין לי ספק שבסוף גם יצא לי לחשוב בה. לא אעשה את זה, משום מה. השאלה שהעסיקה אותי בתחילת הדיון כנראה הייתה "איך זה להיות חירש מלידה?" יותר מאשר מה שכתבתי, ואני לא מצפה לתשובה.
 

moran f

New member
עכשיו אני לא מבינה

למה לשאול שאלה אם אתה לא מצפה לתשובה? ואם זה בשביל הדיון או משהו דומה, למה לא לשאול את השאלה שהתכוונת אליה?
 

ETulipman

New member
זה לא מסובך

שאלתי שאלה שקיבלתי עליה תשובה, את התשובה אני אוכל להבין (כמו שרציתי להבין) רק אם אקבל תשובה לשאלה אחרת, שעליה אין תשובה. בסדר?
 
למעלה