חמותי פגעה בנו. דעתכם בבקשה (ארוך)

תמר של

New member
חמותי פגעה בנו. דעתכם בבקשה (ארוך)

לא חשבתי אף פעם לקטר בפורום כזה אבל מה שהיא עשתה רק בשבת האחרונה ממש ערער את אדישותי הרגילה כלפיה- הרקע- היא גרה שני מטר מאיתנו אבל לא מורגשת ולא עוזרת אלא נורא מרחמת על עצמה וכל הזמן מקטרת שקשה לה. לא עושה בשבילנו כלום אבל אין לה בעיה לבקש את עזרת בעלי כשהיא צריכה. אף פעם לא חיבקה את בני (וגם את בעלי בילדותו אבל זה סיפור אחר)ולא נוגעת בו (טוב אולי עדיף ככה), קונה בקושי מתנות ותמיד פושטיות, מתנהגת אצלנו כמו אורחת זרה, לא מזמינה לארוחות שבת וחג ועוד ועוד אבל היא חושבת שהיא בסדר. התרגלנו לחיות ללא עזרה- משפחתי הקטנטנה רחוקה מכאן. אבל מה ששבר אותי, קרה בשבת האחרונה. עשינו מסיבונת קטנטונת ליומולדת שנתיים לבננו. המוזמנים- אמי, אחי וחברתו והיא. לי אין אבא ובעלי הוריו גרושים ובינו לבין אביו אין קשר נורמלי. הגיעה משפחתי מרחוק, הקטנצ´יק פותח מתנות והוא כ"כ מאושר. אבא ואמא איתו, הסבתות והדוד. לא הרבה, אבל מספיק. 10 דקות אחרי שהגיעה (לבושה כמו עוזרת בית, עם כפכפים ומתנה עלובה ולא עטופה), היא קיבלה טלפון מהבית שהגיעה אליה במפתיע איזה חברה. היא פשוט לקחה את עצמה והלכה. לא אמרה אפילו שלום לנכד שלה ששיחק ולא ראה אותה הולכת. הבית שלה קרוב והיא יכלה לפחות ללכת ולחזור אבל פשוט לא שמענו ממנה יותר עד הערב שאז היא התקשרה וכשבעלי "העיז" להגיד לה שנפגענו היא טענה שמי שנפגע זו היא.......... מה אגיד לכם- למרות שהתרגלתי להתנהגות שלה ואני כבר לא לוקחת אותה ללב, הפעם ממש נפגעתי. גם בשביל בעלי ובעיקר בשביל בני. זהו, שפכתי סוף סוף מה שיושב לי על הלב. מה דעתכם?
 
אני קוראת את זה ובא לי למלוק לה...

לא יודעת מה! העיקר למלוק משהו! אותי זה העליב! רק מלקרוא. תשמעי, תמרי, אני לא יודעת ממה היא נעלבה- אבל צריך לעשות שם סדר. אסור שהילד יפגע. גם אנחנו נותרנו משפחה קטנה וכל כך חשוב שהמינימום הזה יתפקד טוב- אין פה יותר מדי מרחב למשחקים ואמאייאת! קחו אותה לשיחת הבהרה ואם לא הולך- תעברו לשיטה האינדיאנית (כמו שאבא שלי היה אומר).
 

עדי 4

New member
דלית -מה היא השיטה האינדאנית?

עכשו אני לא ארדם בלילה בגללך.
 
"השיטה האינדיאנית"= מילות קסם

שאף פעם לא ידעתי את המשמעות האמיתית שאין להם בעצם...זה רק הדמיון שעובד שעות נוספות וכמה לילות, שאני כילדה, גם לא נרדמתי... זו שיטה חינוכית אולטימטיבית שעובדת כמטה קסם: "אם תרדי שוב לכביש בלי להסתכל....אני אעבור מיד לשיטה האינדיאנית שלי"... "תמסרי ליאיר שאם הוא יזרוק שוב בוץ על הקיר של הבית- אני אפעיל עליו את השיטה האינדיאנית"... וכך הלאה וכך הלאה. אני הייתי הופכת בשניה, בלי מאמץ הורי רב- למלאך גבריאל בהתגלמותו, עם הבייגלה דבוק לקודקוד!!! האינדיאנים, הרי, ידועים כ-פראים, מסתוריים, עם חוכמות עתיקות יומין ומאוד מחוברים לטבע...
אצל כל אחד זה מעורר אסוציאציות מחד ומאידך- הוא היה מעדיף לא לפגוש את זה "פנים- מול פנים". תנסו את זה על מי שאתם רוצים- על ילדים על חמיות, בעבודה איפה שאתם רוצים... מקסימום יגידו לכם האמיצים יותר- "למה מה זה השיטות האינדיאניות שלכם, עאלק?.........."
 

תמר של

New member
את לא יודעת כמה בא לי למלוק לה|בוק

המזל הוא שהילד עדיין לא מבין. הוא ממשיך להזכיר אותה פה ושם ואני חושקת שיניים בשקט כדי שהוא לא ירגיש ממני כמה שאני לא סובלת אותה. אבל כבר דיברנו אני ובעלי על כך שבבוא היום נצטרך פשוט להסביר לו את הדפק שלה כדי שהוא לא יימצא עצמו גם בתוך ההאשמות והמניפולציות העלובות שלה.
 

מירי,

New member
טוב... לפחות היא באה!

את יודעת מה אמר בני הגדול ביומולדת של אחיו? למה אצלי לא היו כל האנשים? למה רק אצל בן? את מבינה... הם אפילו לא טרחו להגיע! אז אחרי פרצופים הם הגיעו ליומולדת של האח... נכון זה לא 10 דק´ זה 45 דק´ נסיעה אז מה? אי אפשר להתאמץ? כנראה שלא! בפעם האחרונה שהבן שלה העיר לה על משהו, היא טרקה לו את הטלפון!
 

anat30g

New member
היא נשמעת כמו אישה מאוד אומללה

אמא שלא מחבקת את הילד שלה? סבתא שלא נוגעת בנכד שלה? נראה לי שיש לה בעיות מאוד רציניות... אל תפגעי ממנה, לפי מה שקראתי היא ראויה לרחמים - לא לכעס. תזכרי שאנחנו בוחרים אם להיפגע או שלא להיפגע. ואת יכולה לבחור שלא להיפגע בשמך ובשם שאר בני המשפחה שלך... אם היא בוחרת להיפגע זאת הבעיה שלה... וכל עוד את ובעלך מאוחדים ומבינים שאתם לא אשמים בכלום - אז זאת הבעיה שלה (ואחת מיני רבות).
 

טלאפ

New member
מסכימה עם ענת

היא נשמעת אומללה ומסכנה אני לא פסיכולוגית אבל כך מתנהגת אשה שהחיים לא חייכו אליה במיוחד, והיא כנראה מצפה מכם למלא את החסר. גם אני הייתי שואלת אותה על מה בדיוק היא נעלבה? הרי היא זו שיצאה באמצע היומולדת.אבל לשאול שאלה כזו זה חוסר טקט ומצד שני כנראה חוסר הטקט שלי מביא אתי להתנגשויות שלי עם משפחתו של בעלי. (נראה לך שהיא מקנאה? בכם? בזה שאתם מאושרים - יחד והיא לבד?)
 

תמר של

New member
העניין הוא שלמשפחה אין חשיבות

בעיניה. ידעתי שזה יהיה כך עוד לפני שבני נולד כי ראיתי את התנהגותה עם נכדיה האחרים. רק שהם גרים נורא רחוק ושם זה פחות בולט. דווקא אין לי בעיה לשאול אותה ממה נעלבה. כששמעתי מהצד את שיחתה עם בעלי עלה לי הדם לראש ולקחתי את הטלפון כדי לומר לה כמה דברים (רק חבל שבעדינות מדי). היא אמרה את זה לבעלי אבל אם זה יעלה אני באמת מוכרחה לברר למה היא חושבת שהיא הנפגעת. לא נראה לי שהיא מקנאה והיא גם לא לבד. היא התחתנה שוב ומארחת במקרה הטוב רק את ילדים של בעלה. האשה פשוט לא יודעת מה זה משפחה.
 

תמר של

New member
את צודקת- אני לא צריכה להפגע

האמת, כבר מזמן, מאז שלמדתי להכיר אותה, אני שמה פס. אבל הפעם זה פשוט היה מוגזם. אולי מעבר לפגיעה, אני פשוט כועסת על החוצפה שיש לה- להתנהג כך אבל להמשיך ולבוא בטענות אלינו. בשיחה האחרונה עם בעלי במסגרת התרוצים וההסברים למה היא בסדר ואנחנו לא, היא אמרה שאנחנו צריכים להזמין אותה כדי שהיא תבוא. כך סתם ביומיום. אז מעבר לזה שצורת המחשבה שלה מעוותת וגם כשהיא באה היא מתנהגת כמו זרה מוחלטת, איך היא מצפה שנזמין אותה כשאפילו ממסיבת יומולדת לנכד שהיא ארוע שכן מזמינים אליו, היא בורחת? ואת צודקת בעוד משהו- היא אשה עם בעיות רציניות. קרה וחסרת כל חוש אמהי שלא לדבר סבתאי. אבל מה לעשות- לרחם עליה אני לא מסוגלת.
 

Almost me

New member
אני הייתי מבקשת הבהרה?

ממה נעלבת? מזה שבאת מוזנחת? מזה שלא התחננו אליך שתבואי שוב אחרי שעזבת? מזה שבעל השמחה לא שם לב שנעלמת?
 
למעלה