חסינות פרץ הוסרה; יועמד לדין בגלל קניית תואר ...

חסינות פרץ הוסרה; יועמד לדין בגלל קניית תואר ...

חסינות פרץ הוסרה; יועמד לדין בגלל קניית תואר פיקטיבי
נכתב ע"י: יואב יצחק

מזוז הגיע שוב אל הכנסת כדי לשטוח את סיכומיו בבקשה; פרץ ובא-כוחו, עו"ד יהודה ויינשטיין, טענו לאפליה פסולה; פרץ הסכים להסרת החסינות לאחר שנוכח כי מתגבש רוב נגדו; פרץ ניסה עד הרגע האחרון לדחות את ההכרעה למועד אחר

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר לדיון נוסף והכרעה בבקשת היועמ"ש, מני מזוז: להסיר חסינותו של ח"כ יאיר פרץ, בגין עבירות שביצע בפרשת התארים. אחרי דיון דרמטי הוסרה החסינות. פרץ יועמד לדין בגלל רכישת תואר אקדמי פיקטיבי.

13 חברי כנסת מתוך 21 הצביעו בעד הסרת החסינות. אף אחד לא הצביע נגד, 5 ח"כים נמנעו. הנמנעים היו אנשי ש"ס והאיחוד הלאומי. לקראת ההכרעה, ולאחר שפרץ נוכח כי מתגבש רוב להסרת חסינותו, הוא הודיע במפתיע על הסכמתו להסרת החסינות. לפי דרישת יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בראון, חתם פרץ - במעמד המשתתפים הרבים בדיון והאורחים - על מסמך/מכתב שבו הוא מודיע על הסכמתו להסיר את החסינות, ללא סייג וללא ערעור.

פרץ חשוד בקניית תואר אקדמי פיקטיבי תוך מתן שוחד, ובשימוש בתואר כדי להשיג טובות הנאה באופן בלתי חוקי. למרות זאת, ממש עד סיום הדיון לא היה ברור האם תוסר חסינותו. כמה מחברי הכנסת הנמנים עם ידידיו של פרץ, דחקו בו להסכים להסרת החסינות, כדי שיוכל לעמוד לדין ולהאבק על חפותו. פרץ ניסה ברגע האחרון לעצור את התהליך - למורת רוחו של יו"ר הוועדה ח"כ רוני בראון - ואף ביקש מהיועמ"ש לבדוק מחדש את חומר החקירה, אך בקשתו נדחתה על-הסף. ואכן, לאחר דיון של כשעתיים, ואחרי שפרץ נוכח כי מתגבש רוב להסרת חסינותו, הוא הודיע לוועדת הכנסת כי הוא מסכים להסרת חסינותו.

מזוז הגיע לכנסת כדי לשטוח את סיכומיו בבקשה. בדיון הקודם הוא חשף, כידוע, תמלילי האזנות סתר שהעידו על ההתבטאויות של פרץ ועל הדרך שבה רכש את התואר הבלתי חוקי. בא-כוחו של פרץ, עו"ד יהודה ויינשטיין, התמקד בדיון הקודם בהאשמת גורמי אכיפת החוק ברדיפת פרץ דווקא. ויינשטיין ביקש גם הוא לסכם את ההתנגדות.

בישיבות הקודמות הביעו רוב חברי הכנסת התנגדות עזה להסרת החסינות של פרץ (ש"ס). חברי כנסת - ובהם גורמי שמאל כמו ח"כ זהבה גלאון - הביעו תמיהה על כך שגורמי האכיפה מחמירים עם ח"כ פרץ, בעוד שבכירים אחרים, בהם ניצב (בדימ.) אליק רון, שביצעו בדיוק אותה עבירה לכאורה, לא הועמדו לדין.

________________
הערה: בניגוד לחברי הכנסת, רוב הציבור (כ-80%) חושב שיש להסיר חסינות ח"כ יאיר פרץ [ראו קישור, סקר Nfc].

עודכן ב- 20/12/2004 11:59:00
 
למעלה