חסרי ילדים- שאלה למחשבה

shira chan

New member
חסרי ילדים- שאלה למחשבה

מדוע לא מצאתי ברחבי הרשת אף פורום ישראלי של גברים ונשים שמבחירה מלאה או חלקית לא מביאים ילדים לעולם. יש לי הרגשה שבחברה שלנו אין לגיטימציה לבחירה כזאת ו"הזכות להורות" הופכת ל"חובה להורות".
 

רחל5

New member
הרגשה נכונה

אבל קודם כל - אני חושבת שלא דייקת. כאן, בתפוז, ישנו פורום של אנשים שחלקם בחרו, מ"בחירה חלקית" כפי שהגדרת זאת, שלא להביא ילדים לעולם. מדובר בפורום אימוץ. אני מניחה שהתכוונת לאנשים שבחרו שלא לגדל ילדים כלל. מאוד נדיר למצוא בחברה הישראלית זוגות שלא רוצים ילדים. אני מכירה כאלה, ואפילו יצא לי להפגש ולשוחח על כך עם מישהי שבחרה לא להיות אמא (ניסיתי להבין מתוך הגישה שלה את ההפך - למה אנחנו כל כך רוצים להיות הורים). הייתי יכולה להפליג בסיפורים ונתונים על ההסטוריה של העם היהודי, השורשים התרבותיים וכו', אבל אני מניחה שאת מנחשת ממילא ששם הכל טמון. כאשר גלשתי באתר האמריקאי - INCIID - שנועד לאנשים עם בעיות פריון, ראיתי שיש שם גם פורום שנקרא - לחיות ללא ילדים. מי שמגיע לפורום ההוא, לא מגיע לשם מתוך בחירה חופשית מלכתחילה, אלא מתוך השלמה עם בעיית הפריון שלו, ואי רצון לפתור אותה (ולשלם את המחיר שהפתרון דורש, למעשה) באחת הדרכים העומדות בפניו (טיפולים שונים, אימוץ וכו'). האם מצאת פורומים לא ישראלים של גברים ונשים שבחרו לא לגדל ילדים, על אף שלא נתקלו בבעיה להביא ילדים לעולם? יצא לי לדבר גם עם אישה שניסתה להרות, לא הצליחה, וויתרה על "הזכות להורות". השיחה איתה היתה שונה לגמרי מהשיחה עם האישה הראשונה שהזכרתי. ההחלטה באה, כמובן, ממקום של השלמה וכאב, ולא ממקום של אידאולוגיה ובחירה חופשית. אני מתנצלת מראש אם הדיון כאן לא יתפתח - הפורום הזה כבר רדום. אני עוד פוקדת אותו מדי פעם, מתוקף תפקידי, אבל אין כאן גולשים פעילים.
 

שווערצה

New member
לדעתי התשובה פשוטה

אנשים שמבחירה מלאה לא מביאים ילדים לעולם, לא מתעסקים בנושא כל היום. הם החליטו, זה נראה להם טבעי, והמשיכו לסדר היום. יש להם נושאים חשובים יותר, כנראה, על הפרק. אנשים שמנסים להביא ילדים לעולם ללא הצלחה, ואלו שהביאו ילדים לעולם - הילדים, הילודה, הלידה - כל אלו הם חלק בלתי נפרד מחייהם.
 

shira chan

New member
כמה פשוט ונוח לחשוב ככה...

אני חושבת שהגישה שלך היא מאד נוחה לחברה, אך היא מתעלמת ומדחיקה. אם לוקחים בחשבון את הלחץ החברתי שקיים בנושא בעולמנו בכלל ובישראל בפרט, אז להחליט לא להביא ילדים, זה ממש לא פשוט וזו החלטה שכן דורשת התמודדות יומיומית. אנשים כאלה נתקלים כל הזמן בתגובות לא קלות מהסביבה, הם נתפסים כחריגים, לא טבעיים, אולי כקרים ואגואיסטים, אם מדובר בנשים אז הן אולי לא "נשים אמיתיות"... וכו'. בנוסף לכך יש את אותם אנשים שהבחירה שלהם לא לגדל ילדים לא באה מתוך חופש מוחלט, אלא מתוך מערך שיקולים שחלק ממנו עשוי לכלול אילוצים רפואיים, כלכליים או אחרים. אנשים כאלה יש להם בכל זאת רצון, אולי אפילו במידה רבה, להקים משפחה והם צריכים להתמודד עם הויתור הזה.
 

רחל5

New member
אם כך

למה, באמת, האנשים האלה לא פותחים פורום באינטרנט? הם יכולים להשאר אנונימיים. הם לא צריכים להיות נבוכים באינטרנט. זה המקום הכי מתאים לפורום כזה.
 

אפרת12

New member
אני חושבת שעצם העובדה שאין

די מוכיחה את מה ששווערצה אומרת, לא
יש פורומים בהרבה נושאים, ובזה לא (דרך אגב - ניסית לבדוק ב-YNET
אולי שם יש משהו, או בהייד פארק), אז כנראה שאת אף אחד זה לא העסיק מספיק כדי לבקש לפתוח פורום. פורומים נפתחים לפי בקשות ורעיונות של גולשים, ולא מוכתבים מלמעלה.
 
למעלה