חפש את האקדמיה

אהרן5

New member
חפש את האקדמיה

שלום חברים. יש לי תיאוריה חדשה. התיאוריה שלי נמצאת בתחום שבין הסוציולוגיה והפילוסופיה (אני קורא לזה: "פילוסופיה מעשית"). אני אדם קטן, מגיע מבחוץ, כך שכל הדלתות סגורות בפני: השלטון, התקשורת, האקדמיה. אני רוצה להציג את התיאוריה שלי בפני מישהו שסוף סוף יבחן אותה בצורה רצינית. בהחלט יתכן שאני טועה, ולכן אני אקבל בשמחה כל הערה שתסביר לי את טעותי. אני מסתובב עם התיאוריה שלי בפורומים שונים באינטרנט כבר שנים ועדיין לא הצלחתי להשיג התייחסות אחת רצינית. אני משווה את מצבי למצבו של גלילאו: יש מצב קיים בו כולם "יודעים" מה נכון, כולם "יודעים" שתיאוריות צריך להגיש רק דרך המדע, לפי קריטריונים ידועים. אם למישהו יש גישה מהפכנית (מן הסתם הוא מגיע מחוץ למערכת), הרי שכל הדלתות סגורות בפניו... ==== על קצה המזלג: התיאוריה שלי מכונה: "מודעות לנורמות". אני טוען שהחברה המודרנית היא מפגרת ופרימיטיבית בכל הנוגע להבנתה את עצמה: לא קיים שום גוף העוסק בנושא הנורמות שלה. מה הן הנורמות של מערכת החינוך? מה הן הנורמות של מערכת המשפט? מה הן הנורמות של התקשורת? מה הן הנורמות של האליטות? מה היא תרבות השלטון בישראל? אלו הן סוג השאלות שאיש מעולם לא חשב לנסות לתת עליהן את התשובה. לא חשב אפילו לשאול אותן... האם הרשות הפלסטינית מושחתת? כן, כולם יודעים. האם השלטון בישראל מושחת (כתרבות, כשיטה, כמערכת, כנורמה)? הס... לא יעלה על הדעת לשאול שאלה כזו... מדוע? משום שזו שאלה מכלילה... ובכן חברים, הפתעה: בחברה שלנו קיימות כמה "אמונות תפלות" (קבעונות שאנו מאמינים בהן ולא מסוגלים לזוז מהן). אחת מהן היא: אסור להכליל! למה? ככה. זו כמובן טעות ממדרגה ראשונה. תרבות זו הכללה. לעם הבריטי יש את נורמות הנימוסים שלו, לעם הישראלי יש את תרבות החוצפה שלו. בוודאי שאפשר להכליל. חברה זה נורמות ונורמות זה חברה (במהות). למעשה מה שמבדיל בין צבר של פרטים ובין חברה זה בדיוק הנורמות שלהם. אין פשוט שום אפשרות להתייחס לשום דבר שקשור ל"תרבות" או ל"חברה" מבלי להכליל. כלומר: לא רק ש"מותר" להכליל, בכל הנוגע לחברה - חייבים להכליל! מה הן הנורמות שלנו? אין תשובה. לא שואלים - לא מחפשים תשובות... אין מודעות לנורמות! אני טוען ש:נורמות - יש דבר כזה! חוק ודמוקרטיה אינם כלים מספיקים לניהול חברה. אלו כלים שנוצרו כדי להשתית נורמות "טובות", אלא שהתלהבנו יותר מדי מן הכלים ושכחנו את המטרה... איך נדע אם הכלים הצליחו? איך נדע אם אכן הקמנו חברה בריאה? צריך לבדוק את הנורמות עצמן (חברה זה נורמות). במדינה בה המערכת השלטונית מושחתת (כתרבות), הרי שכל מה שהדמוקרטיה מאפשרת לאזרח הוא רק להחליף מושחת אחד במושחת אחר... לאזרח אין שום השפעה, שום גישה, אפילו שום מידע! ! בכל הנוגע ל"תרבות השלטון". למה הדבר דומה? לנאנסת בזירה של אונס קבוצתי הרשאית בכל פעם לבחור את האנס המועדף עליה, שיהיה הבא בתור לאנוס אותה (לא מומלץ לנסות בבית)... אין לה שום השפעה על זירת האירוע (האם מדובר בזירת אונס או זירת נופש) בדיוק כשם שלאזרח אין שום השפעה על תרבות השלטון (האם מדובר בתרבות של שליחות או תרבות של שחיתות). לא רק השפעה, אפילו שמץ של מושג אין לנו! איש אינו יודע מהם מאפייני השלטון. הנושא מופקר לשיחות סלון. (בסוד אגלה לכם: כולנו יודעים בינינו לבין עצמנו שהשלטון מושחת, אך לעולם איננו מעלים זאת לדיון בגלוי על השולחן). זוהי תופעת "בגדי המלך החדשים" בת זמננו: כולם יודעים שהשלטון מושחת, אך משחקים כאילו הוא תקין. ומדוע? משום ששאלת תרבות השלטון מופקרת לשיחות סלון ואין שום גוף (לא גוף מדעי, לא גוף תקשורתי, ולא גוף ממלכתי) שעוסק בה. ככה לא בונים חברה. כך גם בנושא התקשורת. יש לה בעלות על ההחלטה על מה נדבר ועל מה לא נדבר (הנושאים שיעמדו לדיון על סדר היום הציבורי). התקשורת קבעה שנושא "איכות השלטון" לעולם לא יעמוד לדיון ציבורי. למה? ככה. ואין עוררין. אני רוצה שיערך דיון ציבורי בשאלה האם כדאי לבצע הורדה דרסטית בשכר הבכירים (יותר מחצי)? אני רוצה לשמוע חוות דעת של אנשי מקצוע שונים בעניין. אין עם מי לדבר... עושה רושם שאנו חיים בחברה פרימיטיבית שמפקירה את הזרקור הציבורי לידי שיקולים עלומים מבלי להבין את הכח האדיר שיש לתקשורת בכל הנוגע לניהול חברה ולנורמות שלה... כך גם בנושאי חינוך: האם אנחנו חברה נאורה מודרנית אשר לוקה בנורמות הבאות: העדפת שיקום על הרתעה, "הבנת" אלימות, חוסר גבולות, "הגשמה עצמית"?... אין עם מי לדבר. אף אחד אינו יכול לענות "כן", אף אחד אינו יכול לענות "לא". איש מעולם לא העלה על דעתו לנסות לאפיין את הנורמות שלנו. ==== בהחלט יתכן שאני טועה, ואני גם אשמח להבין למה. ואולם כבר כשלוש שנים אני מתרוצץ עם התיאוריה שלי, והייתי מאוד רוצה לקבל ולו פעם אחת התייחסות מקצועית רצינית. אני מחפש את האקדמיה בנרות, האם מישהו יוכל לעזור לי למצוא אותה? תודה, אהרון.
 
מי אתה אהרון5 ../images/Emo12.gif../images/Emo35.gif

אתה מתרוצץ עם תאוריה כבר שלוש שנים.
אתה מחפש תשובה מקצועית / רצינית / מקצועית רצינית לתאוריה שלך.
אתה מחפש את האקדמיה. התבוננתי בכרטיסך והוא ריק. אהרון 5 זה מה שכתוב שם. איני מזלזלת בשמך חלילה.... אך אוליי פרטים קצת מעבר..... גיל (לא חובה) מקצוע / עיסוק.... סתם כדי שנדע מי האדם הרציני שמחפש את התשובה הרצינית אתה בא ופורש פה דברים לא פשוטים. דברים שאוליי חלק באמת מעדיפים לעצום עיניים ולא לראות, או לראות רק את מה שרוצים לראות, או לעשות את עצמם שרואים, משל "המלך הוא עירום". ולא כולם ששים להגיב על נושאים כה כאובים "שמתחת לשולחן" בד"כ הם נמצאים לניק לא ידוע. נכון, אתה יכול למלא סתם פרטים, אבל כאן כבר עניין הבגרות האישית שלך. אבל מי אני שארצה לך על כך.....
ובכל זאת ולמרות הכל..... אנסה לענות לך תשובה. אוליי לא מקצועית ביותר אך בהחלט רצינית. על מנת שחברה תוכל לבדוק את הנורמות של עצמה צריך גוף שיעשה את זה. איך אתה רואה את הגוף שאמור לעשות את זה? מה הרכב האנשים בו? האם הוא גוף יחיד הבודק את הנורמות בחברה בכל התחומים או שלכל תחום יהיה הגוף הבודק אותו ולכל הגופים הקטנים יהיה גוף אחד גדול? (מרוב גופים נוצרה כאן מפלצת
) אני לא מסכימה איתך שאיש לא נתן דעתו על השאלות של מהן הנורמות במע´ המשפט, האליטות וכו... הרי זה לא רציני לומר דבר שכזה. באמת אתה חושב שאף אחד לא שואל את עצמו? אז הנה לך.....אני שאלתי את עצמי מהן הנורמות. ותתפלא, אנשים רואים את השחיתות. אנשים מדברים על זה ולא רק מתחת לשולחן. השלטון בישראל מושחת... כתבת. וואלה? (ואנחנו בכלל בתפוז) באמת? איך לא שמתי לב? ואוליי למלך אין בגדים "והמלך הוא עירום". ידידי מס´ 5, שמים
גם שמים. ומרב ששמים הוא נשבר
. ישנה שחיתות במשכורות. בתנאי המחייה. בשכר הענק שאילו היו מפרישים מעשר מכל תלוש משכורת של "הגדולים" אוליי לא היו רעבים בישראל. אתה רוצה שיערך דיון ציבורי בנושא השכר לבכירים במשק... בבקשה. תיצור את הדיון. בחר מקום. הזמן את האנשים הבכירים הנוגעים בדבר וערוך דיון מקיף ומעמיק בנושא. אתה רוצה? תעשה! התקשורת קבעה שאיכות השילטון לא יעמוד לדיון??? אני לא יודעת לאיזו תקשורת אתה מקשיב, אבל אני מידי פעם כן שומעת ביקורת על איכות השילטון המקומי. כן כן בתקשורת. והתקשורת קובעת לך?? מה פתאום
מי נתן לה ת´זכות
מהר מהר תיפעל בצעדים כנגד. הוצא את הרדיודיסק מהאוטו.. זרוק לים. השלך את הטלויזיה מהחלון. לעולם! אבל לעולם לא לקנות עיתון. וואלה...... ככה תיפתר מהתקשורת. ככה תדון על מה שאתה רוצה. תקבע אתה את הכותרת היומית שלך. ויש לי שאלות:
מה רע בשיקום
מה רע בהגשמה עצמית
מע´ החינוך לא "מבינה" אלימות. היא נלחמת בה. היא מגנה אותה. אה ועוד שאלה...
מה כל כך רע בנורמות
לפעמים יש נורמות שהן מועילות לא? כך לפחות אני רואה את זה. זה לא חוק לקום בפני אדם זקן העולה לאוטובוס ולתת לו מקום לשבת א ב ל זו נורמה..... ומה רע עם הנורמה הזו??? זה לא חוק לפנות את התור לאדם ממש חולה שהגיע לרופא, אבל זו נורמה (לפחות אצלי), אז מה רע בנורמה? אז יש נורמות שצריך לשנות. ואתה מדבר על נורמות השחיתות. על אותן נורמות המבזות את החברה שלנו, את התרבות. כן גם אני מוקיעה את הנורמות האלו וחושבת "שסוף גנב לתלייה". ********************* עניתי ברצינות. אוליי לא תשובה מקצועית מדעית מחקרית אבל בהחלט רצינית ועכשיו ת´אמת..... קראת הכל?????
 

המממ

New member
על הכללות...

אני לא אוהבת הכללות. הישראלים חצופים אתה אומר. זוהי הכללה. אני ישראלית. אני חצופה? העניין הוא, שיש כלל ויש יוצאים מן הכלל. תמיד. לפעמים צריך להתייחס אחרת ליוצאים מן הכלל. והבריטים לא תמיד כאלה מנומסים. שמת לב להתנהגות אוהדי הכדורגל הבריטים? הכללות זה גם עניין של דעות קדומות, סטראוטיפים ועוד כל מיני דברים שגובלים לפעמים בגזענות... כל הפרסים קמצנים? כל הרומנים גנבים? אנחנו יודעים שלא. בעיני הבריטים, אנחנו אולי חצופים. ובעיני האמריקאים? עניין של זווית ראיה. כך גם לגבי נורמות. עניין של זווית ראיה. יומטוב ושקט שיהיה לנו!
 

realti

New member
הפרט הוא הנורמה

ברגע שאתה מחפש לעצמך נורמה כללית אתה מפסיק להיות עצמך. נורמות הבאות להסדיר כלים העוזרים לקיבוץ של אנשים להתנהל-חייבים לנבוע מהסיבות שהניעו את היחידים להתאגד. ונתחיל בנורמת הפרט: צידקת דרך נבחנת בהיבט אונברסלי - לא אישי ולא לאומי ובודאי שלא פולטי או חברתי. ואני לא מתכוין למטרות אונברסליות - תיקון העולם, תפירת חור האוזון, או שמירה על חיות הבר.(אני לא שולל אותם, אני רק מפחית ברמת עדיפותם). שאלת המבחן לנורמה אנושית - פשטנית במקצת - היא האם מעשיך עולים בקנה אחד ומקדמים את ההתפתחות האבולוציונית(?) של בני מינך -אדם- או להיפך אתה נסוג, ובכך אינך חלק מהמערכת הגדולה - אלא "ראקציונר" המפריע ומזיק לתהליך כולו, ולעצמך. במקרים פשוטים הבחינה קלה, למשל בעל חיים שדגש גדול בחייו הוא "גורמה" נסוג לדרגת התפתחות נחותה שעיקרה הוא מילוי הכרס (כמובן הוא משתמש במילים ומושגים אנושיים - כמו "תרבות אכילה" "אומנות" -אבל העיסוק כולו הוא נחות)ולעומתו מי שמשתמש בתבונתו להרחיב ולהעמיק את החכמה האנושית(במה ולאיזה צורך זה דיון נפרד) מקדם ומתקדם בעידון והאצלה של האדם. ונורמת החברה נבחנת האם היא עוזרת בהזנה ובחיזוק הדדי של פרטיה למען מטרה זו. והכלים שהחברה יוצרת - עם, מדינה - שוים למות בעדם , אם מותי יקדם ויסייע לפרטים האחרים בעמי לקדם מטרה אונברסלית זו של קידום האדם, ולא לקדם את המסגרות עצמם. אבל כשמסגרות עזר אלו: עם ומדינה, הפכו לערך ולא לאמצעי, זכותי וחובתי כאזרח לעמוד על כך שיחזרו למטרתם המקורית - להיות אמצעי ולא מטרה -כדי שיהיה שוה למות למען המטרה שהם נוצרו ולא למענם. ובנתיים - כשהחברה אינה אידאלית חייבים לשמור על המסגרות גם בצורתם המעוותת - כי בסופו של דבר רק מסגרת רחבה של קבוצה תוכל לקדם מטרה אונברסלית זו בעוצמה. ועד שאתה מנסה ל"תקן" את החברה עשה כיכולתך כבודד לקדם את התפתחות האדם - לקדם את הנורמה הפרטית שלך.
 
למעלה