חקיקה שתקל על שיחרור רוצחים, שיחרור ללא חנינה

  • פותח הנושא habyk
  • פורסם בתאריך

habyk

New member
חקיקה שתקל על שיחרור רוצחים, שיחרור ללא חנינה

אחת הבעיות כיום בשחרור אסירים בעסקות שבויים היא שהשחרור מותנה בנתינת חנינה לאסירים, מה שמונע בעתיד לעצור את אותם אנשים על פשעי העבר, ומה שבסופו של דבר גם מקשה על ביצוע עסקות שכאלו. לדעתי יש לחוקק חוק המאפשר לממשלה בתנאים מסויימים לשחרר אסירים גם ללא נתינת חנינה באופן שאם אסירים אלו יעצרו שוב מסיבות כלשהן, יהיה אפשר להכיל עליהם את שנות החובה שנותרו להם בעת שחרורם... אם תיהיה חקיקה שכזאת ההחטלטה לשחרר אסירים תיהיה קלה בהרבה... אולי מישהו יודע למי אפשר לפנות ולהציע את הרעיון?
 

aharon5

New member
לי יש רעיון

צריך לחוקק חור לפיו מנהיגי השמאל יורשו לשחרר איזה רוצחים ואנסים שיחפצו לפי מה שמתחשמק להם. כל פעיל שלום וטרור ישחרר את חלאת האדם החביבה עליו, ובא לציון גועל. זה יפתור את כל הבעיות. למישהו יש עוד רעיון? זו בהחלט בעיה. איך משחררים חלאות אדם? גם כלת פרס נובל לריבוזומים לא מצליחה להבין למה לעזאזל כל כך קשה לשחרר אותם? מה אפשר לעשות כדי שנוכל לשחרר את כל חלאות האדם לחופשי? חברים, עזרתכם נחוצה.
 

habyk

New member
ל-aharon5

אתה נשמע מאד מתלהם, גם אני נגד שחרור רוצחים, אבל על אחת כמה וכמה נתינת חנינה... אני יכול להבין שבכדי להחזיר חייל חטוף ישחררו רוצחים עם דם על הידיים, אך לא באופן שיאפשר להם להסתובב בגבולות המדינה (כולל הגבולות הנשלטים בידינו ומוגדרים ככבושים), או באופן שינקה אותם מכל אשם... וזה האבסורד הגדול, כיום החמס מתעקש על כך שהאסירים יחזרו למשפחותיהן, וזה יהיה אכן בלתי נסבל. לדעתי צריך שגם בחקיקה תיהיה התייחסות לנושא. המצב הנוכחי בלתי נסבל: ח"כים רבים לכאורה מתגייסים לטובת המאבק לשחרור גלעד שליט אך אין שום התייחסות חקיקתית לנושא. לדעתי יש להכריע בחוק מה מותר ומה אסור לממשלה להחליט בנושא, האם ניתן או לא להכנס בכלל למשא ומתן הכולל דרישה לשחרור רוצחים. מבחינתי שיחליטו כי אסור לשחרר רוצחים גם על מנת להחזיר חייל חי... הבעיה מתחילה מהרגע בו הממשלה החליטה לשחרר רוצחים תמורת גופות בעסקה מול החיזבאללה... נפרצו אז כל גבולות המשא ומתן בדבר גלעד שליט, האחראים לכך הם אולמרט וציפי לבני... כיום הצורך המרכזי הוא להתוות מדיניות ברורה, ולדעתי יש לעשות זאת בחקיקה, זאת מכיוון שממשלות מתחלפות אלנו כל יומיים ולצד השני תמיד קל לחשוב שתגיע ממשלה שתיהיה קלה יותר במשא ומתן על חטופים. כיום המצב הוא שאכן הממשלה יכולה לשחרר מי שהיא רוצה אבל רק אם ניתנת חנינה, זה לא נראה לך אבסורד? אם לנו יהיה ברור מה הכללים מבחינת החוק שאנו נקבע אזי גם לצד השני יהיה ברור מה הקווים האדומים. אני אישית לא מסכים עם אלו הטוענים כי יש לשחרר את כל מי שהחמס דורש ורק לאחר החזרת החייל החטוף לקבוע מדיניות כללית בנושא, להפך עכשיו ההזדמנות האמיתית לקבוע מדיניות... אתה מדבר על מנהיגי שמאל או ימין ואין לכך שום קשר, כיום בפועל הכוח בידם, אני מאמין שהחוק צריך להפקיע מהם את הכוח ולקבוע מה הם הכללים ומה המסגרת... תהיה זו מסגרת שלא מאפשרת בכלל כניסה למשא ומתן על חטוף או מסגרת שמאפשרת שחרור רוצחים והענקת פרס ישראל לכל אחד מהם... אני מצביע על שתי בעיות: חוסר התייחסות בחוק והצורך לתת חנינה על מנת לשחרר רוצח (כלומר שבהמשך לא ניתן יהיה לשפוט או לכלוא אותו על מעשיו הקודמים). אני לא הצטרפתי לצעדה בדיוק בגלל הבעייתיות שבכח שיש לממשלה ולכח שיש לציבור ללחוץ... שני כוחות אלו חסרי מדיניות עקבית... מצידי שיקבעו עונש מוות לרוצחים ולא נצטרך בכלל להכנס לדילמות כאלו של שיחרור רוצחים... גם זו מדיניות...
 
נאום ראש הממשלה

ראשית - סוף סוף הוא דיבר. שטויות, אבל דיבר. גלעד שליט יושב בשבי כבר 4 שנים. לא בטוח שראה אור יום. יש בעצם רק שתי אפשרויות : האחת - היענות לדרישות החמאס. נכון - יש בזה סיכון, אבל גלעד ישוחרר והמדינה תמלא את חובתה כלפי חייל צה"ל. השניה - להביא את החמאס להתחנן על נפשו. למשל - להפסיק את כל ביקורי המשפחות והצלב האדום אצל עצירי החמאס. לא לתת להם עיתונים, טלביזיה, רדיו - בדיוק כמו לגלעד. למשל - לחטוף בכירי חמאס דוגמת איסמעיל הניה, צחמוד א- זהאר ודומיהם, ושוב - לבודד אותם ולהכריז זזיחרורם מותנה בשחרורו של גלעד. נכון - אלו פעולות שלא עולות בקנה אחד עם המשפט הבינלאומי, אבל אין לנו ברירה - עין תחת עין. ואם למממשל שלנו אין ביצים לפעול בנחישות - שתפעל מתוך חולשה לכאורה - אבל אנא - השיבו את גלעד למשפחתו.
 
האפשרויות השניות שלך הם הנכונות.

ולכן מצעד שכזה צריך לדרבן את ראש הממשלה לא להכנע ולשחרר מחבלים אלא להתחיל לפעול באמת בכוח ולחץ על תושבי הרצועה ועל החמאס עד שישחררו אותו ויתחננו לשקט
 
הבעיה היא

שראש הממשלה שלנו אינו קשוב לרצון העם. הוא עסוק בהשרדות של ממשלתו, ובמקום לטפל במחבלים הוא צריך לפייס את ליברמן
 
אתה צודק

ולכן הצעדה הזאת אם היתה למטרת הפצרה בראש הממשלה להתחיל לפעול בדרכים צבאיות ואחרות למען גלעד הייתי תומך בה אבל כשהצעדה הזאת אומרת לראש הממשלה תכנע ותשחרר רוצחים זה לא בא בחשבון.
 
אסור לשחרר מחבלים נקודה.

מי שרצח יהודים צריך להוציא אותו להורג ובכך לחסוך בכסף ובהחזקה של מחבלים. זאת צריכה להיות המדיניות. לגבי גלעד שליט צריך לחשוב לא רק עליו אלא על מה יקרה עם החטופים הבאים. אני מבין את משפחת שליט .להם מותר להתחבר לשטן כדי לראות את הבן שלהם בחזרה בבית אבל הם משפחה אחת מול כלל החברה הישראלית בטחונה ושלמותה. המצעד הזה בוודאי שאינו משרת את בטחון החברה הישראלית ומעודד את המחבלים להמשיך ולחטוף. לכן תפקידה של הממשלה הוא לא להכנע אלא ללמד את המחבלים שחטיפות לא יעזרו להם וישראל לא תשחק לידיים שלהם בשום תנאי. ההצעות הדביליות שלך רק ידרבנו את המחבלים לחטוף עוד ועוד חיילים. חבר תתאפס על עצמך ותלך לקבל טיפול נפשי.
 
אם אתה כזה גיבור

אז תחליף את גלעד שליט באח שלך - נראה אותך גיבור. ובקשר לטיפול נפשי = תאשפז את עצמך באברבנאל וקח איתך לשם את ראש הממשלה הכושל שלך. אולי כמה מכות חשמל יוציאו אותו מההלם.
 

rpz79

New member
מה לגבי חקיקה גזר-דין מוות לאויבי המדינה ?

זה לא יותר קריטי ? מה הולך פה ? רצח על רקע לאומני במדינה מתוקנת של חד-ספרתי או דו-ספרתי (איזו בושה, אני מתבייש שאלו ניסוחי הממשלה המביכה הזו) דינם אחד, הוצאה להורג. אם רבי המרצחים האלה לא היו איתנו היום ספק אם ארגון טרור היה מנסה לחטוף חיילים בכלל ואם היה חוטף אני מניח ששחרור כאלו בלי דם על הידיים תמורתם היה יותר מתקבל. אגב ד"ש מסמיר קונטאר הוא שוקל לעשות דוקטורט ב"אוזלת ידה של המדינה הציונית" אחרי שסיים שני תארים בכלא הישראלי. אני אדם א-פוליטי אגב ובעד מתן שיוויון זכויות מלא לערביי ישראל כל עוד הם אזרחים מן השורה ברגע שנתפסו והורשעו בריגול (הוא הדין גם לגבי יהודי/ישראלי אגב) יש לשלחם לגרדום. אין עתיד למדינה טוב שמתנהגת חרף איומים על קיומה באוזלת יד ובהרתעה בלבד (צבא הרתעה לישראל) ומי שסובל הוא האזרח הקטן שמשלם את מחיר המלחמה השקטה בכל התחומים (רווחה,בריאות,תרבות,ספורט,חינוך ומה לא) ובינהם משפחת שליט.
 

ישMצב

New member
אז אתה מתכוון לשחרור על תנאי?

זאת שאלה שהיועץ המשפטי לממשלה צריך לענות עליה ולקבוע אם היא בת-ביצוע או לא, ויש לי הרגשה שאם זה לא המצב כרגע, אז התשובה היא לא.
 
למעלה