חרדות ממעבר דירה

mobyboy

New member
חרדות ממעבר דירה

יש חדשות שנשמעות טובות וזה שאני ובן זוגי החלטנו לעבור לגור יחד.
מזמן לא עשיתי את זה. אבל מילא זה, פחות מפחיד אותי איך נסתדר יחד, אלא המעבר עצמו מפחיד אותי מאד ברמת חרדה!
בתפיסה שלי, אני לא עוזב דירה אלא אם כן בועטים בי החוצה, או שממש ממש רע לי שם. אז אני מנסה לעשות שיהיה לי קצת רע פה, כמו למשל להתגרות קצת בשותף שלי, אולי זה ייתן לי את התחושה.
אבל מה לעשות שיש לי דירה כל כך מפנקת ואני 6 שנים בה במרכז ת"א. שקטה נעימה ומקסימה, אבל יקרה לבן זוג שלי ואין בה חנייה.
זה לא שאנחנו מחפשים את הדירה הכי לוקסוס שיש, אבל הפיין טיונינג של התאמה לצרכים שלי, זה דבר נורא נורא חשוב לי.
אני רק מתחיל לחשוב על כל הדברים שצריך להעביר, ומה יקרה אם לא יהיה מקום וניתקע עם רהיטים ובכלל מי מבטיח לי שאני אהיה ראשון ב waiting list
ולכן כשבעל בית כבר רוצה להשכיר לי, אני מתחיל לחשוב שזה יהיה אובדן רציני אם לא אחתום איתו.
כל הסיפור נראה כמו מירוץ למיליון, במיוחד שכולם כולם רוצים והכל נחטף. ואני עייפתי ממחטפים.
לא אוהב שינויים שקשורים לקרקע עליה אני דורך
בקיצור כל היום המחשבות נדחסות לכדי עיסה והחרדה עולה ומשתקת.
נמאס לי לחוש ככה בכל פעם שיש צורך לעבור דירה, במקום לחוש את התשוקה בלשנות ולעצב בית חדש. התחושה של להשיג את מה שאני רוצה קלושה מאד מאד ולכן הפחד מלאבד את מה שיש לי כרגע, היא מבעיתה מאד.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
פחד משינוי

Mobyboy יקר,
לפעמים שינוי יכול להיות דבר מאד מפחיד, בייחוד אם אתה מחפש יציבות בפנים, בתוכך, דרך מציאת יציבות בעולם שמקיף אותך. כפי שאתה בעצמך אומר, על פניו אלו חדשות טובות, ואולי לא רק על פניו. לעבור לגור עם בן זוג זהו, באופן פרדוקסלי, דווקא שינוי לכיוון של התבססות של מצב קיים שאני מקווה שהוא טוב, כלומר, יותר יציבות. אבל אתה מגלה שגם מה שמקרקע אותך יותר, משליך אותך החוצה מאזור הנוחות שלך: אתה נדרש לעשות שינוי, וזה דבר שאתה כנראה לא אוהב לעשות, לא מרגיש בנוח איתו, והיית מעדיף, אולי, שלא להיטלטל כעת למקום אחר. יכול להיות שאתה מרגיש שנכנסת למקום של אי ודאות, אינך יודע לאן אתה הולך ואיך ייראו חייך. ואולי החרדה ממעבר לדירה חדשה מבטאת, או מסמלת, פחד שאולי אינך מודע לו, מהמעבר לחיים משותפים, על כל מה שמשתמע מכך.
אתה יכול לקבל את העובדה ששינוי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, שהכל זמני, ארעי, ואי אפשר להחזיק באף מצב לנצח, גם לא בדירה מסויימת שרגילים אליה ואוהבים אותה. ואתה יכול להרהר גם בטיבם של פחדיך, ולנסות להבין האם יש עוד משהו שמפחיד אותך במעבר למגורים משותפים עם בן הזוג (למרות שאם הבנתי נכון, אתה מרגיש שהמעבר הפיזי ללא ידוע הוא הגורם העיקרי לחרדה, ולא חלוקת חייך עם בן זוג). הרהור בפחדים אלה אין פירושו דווקא שתימנע מהשינוי עצמו, אך אולי אם תבין את עצמך טוב יותר, תוכל להפחית מעוצמת החרדה שמציפה אותך בימים אלו.
 

mobyboy

New member
יש גם פחד מהחיים איתו

הפחד הוא חשיפת צדדים שכבר הנצו, כשהיינו זמנים ממושכים יחד.
אבל יותר מזה.
בגלל שאני חי באמונה שביתו של אדם הוא מבצרו, אז הבית מבחינתי צריך להיות הסביבה הכי בטוחה, מוגנת וגם מוקפת בדברים שאני בוחר.
מניסיון העבר שלי, בכל פעם שעברתי דירה למקום חדש והיה שם משהו שהתגלה כרע, אני נתקף בבהלה ואוחז בעבר ושואל את עצמי- למה לעזאזל איבדתי את הדירה הקודמת, ששם זה לא קרה?
אני מדמיין שאני חוזר לשם וחי את העבר, מתוך סירוב לקבל את ההרעה במצב
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הקרבה

אני מבינה שאתה מפחד לעשות טעות, ושהבית הוא הבסיס שלך, והכי מפחיד אותך לעשות טעות בקשר אליו. אתה כל כך מרוצה מהדירה הנוכחית שלך. יכול להיות שקרו לך דברים טובים בזמן שהותך בדירה, ושאתה גם מרוצה ממנה מאד באופן כללי. אף אחד לא ערב לכך שהדירה הבאה שתמצא תהיה משביעת רצון באותה המידה, או שהחיים שלך בה יתנהלו על מי מנוחות. זהו סיכון שאתה לוקח. מצד שני, כנראה שהגעת לשלב שבו הסכמת על חיים משותפים עם אדם אחר, והמצב מחייב הסתגלות. האם זו ההחלטה הנכונה? אני מניחה שאתה תדע בהמשך. אם אני מבינה נכון, בכל מקרה הגעת להחלטה לגור עם בן זוגך, ולפיכך המעבר הוא בלתי נמנע. הבנתי שיש הבטים מסויימים שמדאיגים אותך בקשר הזוגי ובהחלטה למגורים משותפים. אתה אולי מרגיש שבעיות מסויימות עלולות לגדול. יכול להיות שאם תעבור עם בן זוגך לדירה חדשה והיא לא תהיה לשביעות רצונך, אתה תתחיל להרכיב "משקפים שחורים" ולראות הכל בצורה שלילית יותר, כולל את הקשר. אם הקשר חשוב לך, אולי תחשוב ששום דבר לעולם אינו מושלם, ושכעת אתה נדרש לבחור בין הנוחות שלך לבין הזוגיות. ייתכן שבדרך לחיי שותפות אתה מגלה שאתה נדרש להקריב צרכים אישיים. האם ההקרבה הזו ראויה או לא, זה רק אתה יכול להחליט. בין אם בן הזוג הנוכחי שלך הוא בן הזוג הנכון עבורך וההקרבה ראויה ובין אם לא, נדיר הוא המצב שבו לא נאלצים להקריב משהו כשלוקחים בחשבון אדם נוסף.
 
שלום

אפשר לנצל מקומות מגורים בדרכים שונות ורבות ולהסתגל אליהם כל אדם לפי צורכו, אפשר להתפשר וכן אפשר גם לשפץ ולשנות ואחר כך לפעמים לעבור למקומות אחרים. העיקר הקשר הרגשי. על בעיות נפשיות וטכניות מתגברים ביחד. בשלב מסוים אדם צריך לצאת מביתו לעולם הגדול. כשאוהבים, יש אמון ומרגישים מוגנים זה בסביבת זה.
&nbsp
 
למעלה