חרדים מטילים חרם על שפע שוק

baudrate

New member
חרדים מטילים חרם על שפע שוק

האמת היא שאני לא ממש מתרגש מזה. מנהלי הרשת יכולים בהחלט לתבוע תביעת דיבה את עיתון המודיע שפירסם הקריאה לחרם במודעה. אם הם לא מוצאים לעשות בנידון דבר אז זה לא רציני.
 

yonatan31

New member
כל הכבוד להם!

למרות שאני מתנגד למטרות החרם, אני חייב לציין לטובה שהחרדים יודעים לנצל לטובתם את הקפיטליזם. ראו ולמדו.
 

מתודי

New member
באופן משעשע למדי החרדים הם אלו שהכי מבינים את

הדמוקרטיה. האמת שאני תומך במטרות החרם ,אני חושב שהשבת כיום מנוחה הוא ערך סוציאלי ויהודי-לאומי מעבר להיותו דתי. לא מצליח להבין את אלו שצועקים על החרם שהוא מהווה כפיה דתית הרי הם אלו שמתלוננים כשלא מצליחים לארגן חרם צרכנים בגלל העלאת מחירים וכו' אז מה מפריע שיש ציבור ששמירת השבת בפן הציבורי הוא מבחינתו ערך ומוכן להאבק על כך?
 

baudrate

New member
הבעיה בחרם היא שהוא פוגע בכל מיני אנשים

שלא קשורים במאבק הזה. למשל בעלי מניות של הריבוע הכחול, שלא קשורים כלל לנושא המאבק במישרין או בעקיפין. לדודי ויסמן יש אולי שליטה בריבוע הכחול אבל זה לא אומר שאין אנשים רבים אחרים שמחזיקים מניות ולא קשורים לרשת AM-PM כלל ועיקר.. אז אם אתה בעד להרביץ לכולם אני רק יכול לומר שאתה בעד ביריונות לשמה. תמצא דרך (חוקית) לפגוע בויסמן לבדו מבלי לפגוע באחרים.
 

מתודי

New member
חרם צרכנים הוא דבר חוקי ומקובל בכל מדינה

דמוקרטית וגם בישראל. היה חרם צרכנים (או לפחות נסיונות) על ארומה (בגלל גזענות) וקסטרו (שימוש בפרוות) אז אני לא מבין מה הבעיה בכך שאנשים שרואים בשבת ערך יקיימו חרם צרכנים שמוכוון לנושא. אני לא בריון ולא בעד להרביץ לכולם אבל חרם צריך להיות אפקטיבי,מכיוון וחרדים לא קונים בAMPM הם צריכים לבטא את החרם במקום שבו כן יהיה יעיל,בעלי חממות שנפגעים בגלל שאין יצוא פרחים מעזה הם גם דבר עצוב מאוד אבל בגלל לא יטילו מצור על עזה? ובאופן אישי פחות כואב על לי על בעלי מניות שנפגעו יותר על כך שאנשים נאלצים לעבוד בשבת ושהערך הזה נשבר.
 

baudrate

New member
המטרה מקדשת את כל האמצעים?

במקרה זה אתה מחרים ופוגע באנשים שאין להם יד ורגל ב AM PM. אגב, גם חרם מאורגן על ארומה לא מוצדק בגלל התבטאות של אחד השותפים,, משום שזה פוגע גם בשותפים האחרים וגם בעובדים. חרם על חברה בגלל ההתנהגות שלה יכול להיות מוצדק כאשר היא יכולה לתקן את ההתנהגות שלה. אבל אתה לא מחרים את שפע שוק בגלל שהחברה עושה משהו לא בסדר.. זה כמו לתפוש חבר או ילד של מישהו על מנת להתנקם בו או להרתיע אותו מלעשות משהו.
 

yonatan31

New member
בעקיפין אפשר למצוא שהחרם מסייע לאירן.

העובדה היא שמרד הצרכנים פוגע ברשת, וזו מחאה לגיטמית ומוסרית להשגת מטרותיהם.
 

baudrate

New member
נו, זה ברור שמרד הצרכנים פוגע ברשת

של שפע שוק ובכך פוגע בכל מיני אנשים, שאין להם שום דרך להגיב על החרם משום שהם לא עשו שום דבר שגרם לחרם, הם אינם יכולים להיענות למחרימים. לדעתי מי שנפגע הכי פחות זהו דודי ויסמן. אעכשיו תשאל את עצמך האם אתה תומך בפגיעה באנשים שלא עשו לך שום עוול ושאין לך סיבה של ממש לפגוע בהם על מנת להפעיל לחץ על צד ג'.
 

yonatan31

New member
אם זה ישרת את מטרותיי, אני אחרים עסק מסוים.

ומאוד הגיוני להניח שהחרמת הרשת תסייע לחרדים להשיג את האינטרסים שלהם.
 

מתודי

New member
חרם צרכנים זה לא "כל האמצעים" ולמרבה הצער

אני לא רואה איזו דרך השפעה אחרת תהיה להם. רק שתדע שכל העסק הזה של ביטול השבת והפיכתה למסחרית יגיע לכל אחד מאיתנו,אני כבר עובד לפעמים בשבתות(סוג של מוקד טל') אחותי (אשת הייטק בתםקיד ניהולי) מקבלת שיחות ואימיילים בשבת ומצפים ממנה לענות להם,אמא שלי (סוכן ביטוח) עוד עונה ללקוחות שיתקשרו בום חול אבל כששאר הסוכנים יתחילו לעבוד ביום ש' גם היא תצטרך,אתה לא מבין כמה הכרסום הזה ביום המנוח מסוכן.
 

baudrate

New member
אני עובד

בהיטק כבר יותר מעשרים שנה. ועדיין מספר הפעמים שיצא לי לעבוד בשבתות זה אולי 3 פעמים, וגם זה בגלל בחירה ולא מאילוץ. אגב, גם קרה אצלנו שמנהל כעס כאשר גילה כי עובדים יצאו הביתה רק ביום שישי בערב, למרות שהפרויקט היה סופר לחוץ. ובכלל במקום שבו אני גר, בירושלים, כמעט בכל סגור בשבת. מה שאני אומר זה שדברים שרואים מכאן לא רואים משם (וכמובן ההיפך). מה שאדם צריך מבחינה אישית זה לשים גבול, לומר למעסיק (או עצמאי ללקוח) - אני לא עובד בשבת וחג. אם המעסיק בנאדם, הוא יכבד את זה ויקבל את זה, ואם לא, אז אין לך מה לעשות אצלו במילא, אם פותחים שני מטר מהמקום בו אתה גר חנות בשבת, תתלונן בעיריה שזה מפריע לך. אם יש מספיק תלונות של שכנים הם יסגרו את החנות.כמובן שאם החנות פתוחה זה זהן רב זה כבר עניין אחר, אבל גם אז תוכל לדבר עם העיריה. ואם לא הולך , תעבור לסביבה אחרת, סביבה שמתאימה לך יותר. אותו הדבר אני עושה , כאשר פתחו מתחת לחלון שלי שני בתי כנסת וחבדניקים התחילו לאסוף את ילדי השכונה להנעים לי מיזמורים בשבת מתחת לחלון בשעה 4 אחה"צ הבנתי שזה הזמן לעבור למקום אחר וזהו עברתי, ובאמת לא גרים היכן שם יותר חילונים, כולם עברו. בקיצור, המצב אינו שחור לבן, יש הרבה דברים שאפשר לעשות חוץ מאשר תחרויות של כיפופי ידים, חרמות ודברים אחרים. בהחלט חרם זהו נשק יום הדין ולא צריך להפעיל אותו בכל מקרה, ובודאי שלא כבמקרה של רב שפע.
 

מתודי

New member
אני אומר שתקופת השינוי היא עכשיו

לפני 3 שנים אחותתי ואמא שלי לא חלמו אפילו שידברו איתן בשבת. לא לכולם יש אפשרות לנפנף ככה מעסיקים לא מתחשבים,אני לדוגמא לא יכול כרגע לעזוב את העבודה הנוכחית בלי הפסד מאוד גדול מבחינתי(בהערכה גסה מדובר על שליש ממה שאני מרוויח היום) ובאופן כללי לרוב העובדים אין כזאת השפעה על המעסיק שלהם(בטח בחברה שלנו שרואה בהתאגדות עובדים דבר כמעט מגונה). אתה מדבר על גישה מאוד פסיבית,להתלונן לעיריה ,לעזוב מקום(היהודי הנודד בא"י?),הדברים האלו רודפים אחריך בסופו של דבר,גם לנו ניסו לחרד את השכונה(שכונה מעורבת חילונים,דתיים וחרדים וניסו לגרש אותנו ואת הדתיים) וזה נגמר בזה שגרשנו את אותם חרדים בעייתים(נשארו המון שכנים חרדים אבל אלו שניסו להרוס את השכונה שוכנעו לעזוב) וזה לא היה נעים והיה בלגן והמשטרה התערבה וחלונות נשברו ורכבים פונצ'רו ועדיין אחרי עמידה איתנה השכונה נשארה הבית שלנו והיום קיימת בה הרמוניה מסימת בין כולם(חלק גדול ממנה נובע מכך שהם יודעים שלא יוכלו לדחוף אותנו החוצה),אני נגד כיפופי ידיים בכל מקום בו ניתן לפתור את העימות בשלוטם אבל מרגע שאין דרך לפתור את העימות בדרכי שלום חייבים לכופף ידיים(אחרת לעולם לא תוכל לפתור שום עימות). חרם הוא לא נשק יום הדיןףהוא נשק חמור אבל יום הדין ואני חוזר ושואל אילו עוד דרכים אפקטיביות יש?(ולפנות לעירייה זה לא כזה אפקטיבי כשמדובר בבעלי הון,איך שהוא הם תמיד מוצאים דרך להסתדר,כנראה שבגלל זה התעשרו מלכתחילה..)
 

baudrate

New member
שינויים יש כל הזמן, אבל

איני רואה את השינוי שאתה מדבר עליו. יכול להיות שזה בגלל שאנו גרים במקומות אחרים. לפחות בסביבה שלי השינוי הוא בכיוון ההפוך. הדרך הטובה ביותר להתארגן ולהשפיע היא הדרך הפוליטית. בין אם מדובר בעיריה או בין אם מדובר ברמה ארצית. אני גם לא רואה צורך להלחם על כל דבר. אתה צריך לדעת לבחור את המלחמות שלך בחוכמה. לפעמים הדבר הנכון זה לסגת וללכת למקום אחר בין אם זה מקום מגורים או מקום עבודה. לפעמים הדבר הנכון זה להיאבק. אם אתה מדבר בדאגה על זכויות העובדים או על כוחם שלך בעלי ממון ואוליגרכים אני יכול להבין אותך אבל זה לאו דווקה קשור לשבת אלא לטווח שלם של נושאים - ביחסי עבודה : החל מתנאי עבודה, וכלה ביחס רע לעובדים. אני מציע כאן להחיות את המוסד הישן חדש של ועד עובדים ואיגוד מקצועי לעומת זאת כוחם של האוליגרכים מוגבל אך ורק על ידי המערכת הפוליטית. על כן זה תלוי בך ובכל אלו שסובבים אותך.
 

מתודי

New member
אני מניח שאתה במעמד סוציו אקונומי קצת יותר

גבוה משלי ולכן יקח זמן עד שתרגיש בשינוי הזה (או שהוא לא יגיע כ"כ למעלה וזאת גם אפשרות). חרם צרכנים היא התארגנות פר נושא,אני לא רואה התארגנות פוליטית חילונית שתקח את שמירת השבת החברתית כערך,עד עכשיו חילונים בד"כ נלחמו (או פשוט צפצפו על חוק שעות עבודה ומנוחה וחוקי עזר עירונים) בשם הזכות לקנות כל דבר כל הזמן וה"די לכפיה הדתית". כשיש אולגירך שעושרו נובע מצריכה המונית של מוצריו ושירותיו אז חרם צרכנים עליו יהיה הרבה יותר יעיל מכל פעילות שלטונית. יש בעיה היום עם גיבוש ועדי עובדים,התחלופה הגבוהה היחסית והחוזים האישיים.
 
למעלה