חשבון בנק

וִיקוּש

New member
חשבון בנק ../images/Emo22.gif

הפורום הזה בא ממש בזמן! ולפי השם שלו מדובר לא רק בעניין של לעבור דירה אלא פשוט לעמוד על הרגליים, בלי עזרה של ההורים. אז השאלה שלי קשורה לחשבון בבנק. אני פשוט לא יכולה להסתדר איתו. יש כל כך הרבה מושגים ובכלל... יש למישהו טיפים לניהול טוב של חשבון או בכלל כל דבר שקשור לדבר שמבחינתי הוא דיי מפחיד- הבנק!
 

ChipsMan

New member
../images/Emo91.gif

אני לא בטוח ש"פשוטי עם" כמונו מבינים בכל המושגים הכלכליים. לכי לפורום סטודנטים ותשאלי האם יש שם סטודנטים לכלכלה. הם יוכלו לעזור.. אני חושב.
 

enwhysea

New member
לא לפחד... לזרום :)

רוב המושגים לא קשורים לאנשים בתחילת דרכם... מה שחשוב להבין זה: עו"ש (עובר ושב) זה הכסך תאכלס שאפשר לשחק איתו.. ועושים פק"מ בדרך כלל שרוצים לחסוך... זאת אומרת כסף שאי אפשר ממש להשתמש בלי תכנון מראש. הכי הכי הכי הכי הכי טוב, ללכת לבנק בשעה שנראה שקט והגיוני (בבנק שלי למשל 11:00 בימי שני שלישי רבעי ממש מת) ולשבת עם הפקיד בבנק ושיעברו איתך על מה שאת צריכה... רוב האנשים במדינת ישראל מנהלים חשבון בנק מבלי להבין בשיט מה קורא שם. עוד משהו, אני בבנק הפועלים והאתר חבל על הזמן גם לנהול חשבון וגם יש הסברים בהרבה עניינים... תבררי על אפשרות האינטרנט בבנק וכנסי לאתר. זה ממש עוזר לראות הכול מול העניים.
 

goldy

New member
שכחת את העיקר: עמלות

עמלה: תשלום שבעל החשבון משלם לבנק עבור פעולה שביצע. מה הכוונה? משכת כסף מהכספומט? בלי קשר לסכום תשלם 1.21 ש"ח עבור השורה שנרשמה בחשבון. בכל חודש תשלם 10 ש"ח עבור 'דמי ניהול' בלי קשר למספר הפעולות שתבצע. ככל שיהיה לך יותר כסף בחשבון כך היחס שתקבלי יהיה חם יותר (החל מ10,000 ש"ח). העמלות ייגבו בכל מקרה והחל ממינוס של אגורה (0.01 ש"ח) הבנק יגדיל לך את החוב בכ20% לשנה, כל שנה. הפיתרון הוא להמעיט בפעולות, שהרי כל פעולה תעלה לך. אם החשבון שלך מוגדר "נוער" לא תשלם לבנק עמלות עיקריות (רישום פעולה ודמי ניהול) ותזכה ל50% הנחה בהעברת הוראות לקנייה ומכירה בבורסה עד גיל 19. אם החשבון מוגדר סטודנט הפטורים עדיין בתוקף מלבד דמי ניהול בסך 5 שקלים לחודש. כשהחשבון עובר מ"סטודנט" לרגיל כל ההטבות מתבטלות ותזכי להן או לחלקן רק אם הבנק יראה בך נכס.
 

enwhysea

New member
../images/Emo45.gif צודקת

בגלל זה עדיף למשוך כסף בכמות ולא ללכת לכספומט כל יום. ומנגד... ולעשות לפחות 6 פעולות בחודש בכרטיס אשראי. אבל שיש הרבה כסף בכיס וכרטיס זמין! לחשב ולזכור שזה לא אומר שיש באמת הרבה כסף! הכי חושב שוב! האינטרנט לעקוב אחרי החיובים והעו"ש כל הזמן... זה גם מיידי וגם יש הנחות לפעולות שמבצעים אוןליין או בטלפון! (בקשר להודעה הקודמת שלך על שימוש בפלסטיק)
 

marysia

New member
קודם כול

להרגע חשבון בנק לא נושך.... לגבי עמלות אם את מתגייסת אז יש לך פתור מעמלות וגם שנה אחרי השחרור. בעקרון זה פשוט מאוד יש לך חשבון רגיל עובר ושב אני משראת... יש פעולות פשטות כמו הפקדה ומשיכה של כסף. להפקיד יותר טוב אם טפסים ולא אצל הפקיד כי זה עמלה מיותרת. אם את עובדת והמשכורת שלך מגיע יש לבנק אז פותר לך בעיות של הפקדה. בעקרון הכל תנסי לא להשתמש בפקידי הבנק כי עמלות מיותרות. עכשיו לגבי משיכה יש כספומט רגיל למשיכה של מזומן. יש כרטיסי אשראי אבל מסוכן אבל גם לזה מצאו פתרון כרטיס שכל קניה שלך מאושרת ואז אם אין כסף בחשבון אז את לא יכולה לגהץ. במאוד פרקטי. חוץ מזה יכול שתצטרכי פנקסי צ'קים אם תרצי להשכיר דירה. יותר מזה בעקרון את לא צריכה את הבנק רק אם תרצי אלי לעשות תוכנית חסכון או משהו אבל כבר אז יסבירו לך הכל בסניף. אני מקווה שכל קצתיותר ברור אם יש לך שאלות נוספות אשמח לעזור במה שאוכל.
 
למעלה