חשבתי על פורום כזה .....

חשבתי על פורום כזה ..... כאחד שעובר בשנים האחרונות את ההתמודדות בטיפול באמא המאושפזת במעון סיעודי ,ולאור בעיות שונות שבהם נתקלתי ,די היה ברור לי שיש פורום בנושא. מה היתה רבה הפתעתי שראיתי שדווקא הנושא הזה לא נמצא ברשימת הפורומים. היתה לי כבר מחשבה לפנות להנהלת הפורומים ולהציע. לפני כשבועיים חלה הדרדרות במצבה של אימי ,היא אושפזה בבית חולים , וכבר נקראנו ,בני המשפחה , להפרד ממנה. אבל , כנראה שהיא החליטה מתי היא תלך , ולא הרופאים. כרגע היא חזרה למעון בו היא מטופלת ,ומצבה לא ברור .אין לה קשר עם הסביבה. זהוא, המאורעות מעט השכיחו ממני את הטיפול בפניה להנהלת הפורומים. לומר ששמחתי לראות שסוף סוף נפתח פורום בנושא ,אחטא לאמת. הנושא הוא כאוב עד מאוד , ובי לפחות , מעורר מחשבות רבות על החיים , וחוסר היכולת שלנו לעזור במצבים כאלה. כהודעת פתיחה כתבי די , ואני בטוח שאמצא לא מעט עוד לכתוב ולשתף.
 

גנגי

New member
עברתי בדיוק את מה שאתה מתאר לפני כמה חודשים, ויותר מפעם אחת: היא עשתה את כל הסימנים האפשריים שזה הסוף, הרופאים כבר סימנו לי שהנה-זה-בא, כבר נפרדתי, ואז היא התאוששה (גם, לא שחזרה למצב טוב, אבל בכל זאת טוב יותר ממה שהיה). לא להאמין כמה שהופתעתי מהשמחה שלי שהיא התאוששה. איכשהו חשבתי שאני כבר עייפה מכדי לרצות הארכה, והנה, כשהיא קיבלה הארכה כזאת, שמחתי.
 
אז זהוא.... שאצלנו זה ממש סבל מה שאימי עוברת. היא נמצאת בהכרה ,אך אינה מתקשרת עם הסביבה. כשהיא ערה,היא לרוב צועקת כפי שאדם שכואב לו היה צועק. בלתי נתפס ובלתי אנושי לראות אותה במצב הזה. כל הפניות לצוות ולרופא במקום בו היא נמצאת אינם עוזרות לשפר את מצבה. הרופא טוען שאלו אינם צעקות מכאב.ושלדעתו היא אינה סובלת. דרישתי למתן משככים ,נענת שנותנים מה שאפשר. עצוב לי שכך אדם צריך לסיים את חייו....
 

גנגי

New member
אוי... ואכן, מחריד לראות כמה עליבות יש בסוף הזה. כואב הלב על אנשים שהיו עצמאיים וחזקים ובעלי פינה משלהם בעולם, שלפתע הם כל כך תלויים באחרים, כל כך חסריאונים, כל כך סובלים ולא נענים. ובכלל, אחד הדברים הכי קשים זה לראות רופאים (ואני מקדימה ואומרת - לא כולם! לא כולם! יש גם אנשים נהדרים בין הרופאים!) שאדישים לסבל של אותם קשישים, ושכל מה שמעניין אותם זאת הארכת חיים, בלי התחשבות באיכות החיים שמתלווה לזה. הסיבה שהחלטתי על הקמת הפורום הזה היתה בדיוק מה שאתה מספר: חודשים ישבתי ובכיתי בליבי על מה שקורה, עשיתי הכול בשבילה בלי שיכולתי לחלוק את הכאב עם מישהו, בלי שמישהו יטרח להתעניין מה עובר עליי ועליה, בלי שיכולתי להתייעץ במישהו, הן בעניינים טכניים לחלוטין (למשל, אחת הבעיות שנתקלתי בהן היתה של אפוטרופסות גופנית), והן בענייני הנפש שלי, שסבלה גם היא ממחסור בכתף לבכות עליה. הרי ברור לכולנו שאנחנו לא לבד, שהמון אנשים עוברים בדיוק את מה שעובר עלינו, אבל צריך איכשהו למצוא פינה כדי לאסוף את אותם אנשים, שיוכלו לדבר על מה שקשה ומכאיב (ולפעמים גם על מה שמעודד) בלי שירגישו שהם מעיקים על הסביבה.
 
ברכות לפתיחת הפורום. לגבי נפתח קצת באיחור, לא מזמן סיימנו לטפל באמי אשר כמה שנים היתה דמנטית סיעודית . גנגי כמו שכתבת יש הרבה עליבות וכאב לב בסוף הזה. אני אבקר בפורום מעת לעת ואתרום מנסיוני .
 

אנימו

New member
לידיעתכם - קיים פורום אלצהיימר שבו מתיחסים רבות לחולים דימנטיים , לטיפול בהם, לבעיות שצצות ועוד ועוד. משתתפת בו גם מישהי מעמותת אלצהיימר. לכל מי שמתמודד עם הבעיות כדאי להעיף שם לפחות מבט. חזקו ואמצו.
 
מכירה מתוך שיטוט בכל הפורומים שנראו לי קרובים - לפני שפתחנו את זה. באמת חשוב לי שהמוקד יהיה פה על ההתמודדות של ה-caregivers. לרגע לא חשבתי להגביל זאת לאבחנה זו או אחרת. יכולים להיות הורים צלולים להפליא (כלומר בלי דמנציה מכל סוג שהוא) שעדיין מבחינת בריאות גופם מהווים התמודדות לא קלה למשפחה.
 

555adi

New member
אנימו, היכן הפורום לחולים דימנטיים אודה לך מאוד באם תוסיף את כתובת הפורום תודה מראש
 

אנימו

New member
לעדי- להלן הלינק לפורום אלצהיימר: נמצא בפורומים של תפוז. אלצהיימר http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=1074
 

nuky1

New member
חובב!! כמי שחוותה זאת לפני חודשיים ויכולה לומר ש"לשמחתי" נגמר הסבל. אני רק יכולה לור שבבתי אבות סיעודיים הם חוסכים בהוצאות ונותנים את המינימום של משכחי כאבים והרגעה. מה שאני יכולה לספר שאבי היה בן 95.5 והגיעה לבי"ח עם פצע לחץ ברגל ומה רצו לעשות בבי"ח? לקטוע לו אותה. כמובן שסרבתי וביקשתי שלא יתערבו מבחינה כורורגית רק יעשו את המינימום הדרוש ואכן עשו. אמנם זה לקח עוד כמה ימים אבל אני מאמינה שהוקל לו בזה שעזב את העולם. זאת היתה בקשה שביקש במשך 4 השנים האחרונות. שמחה שנפתח פורום כזה.(אמנם לא צריכה אותו יותר) אבל מחזקת את ידיכם../images/Emo24.gif
 
אבל אנחנו צריכים אותך! ואת הניסיון שלך. גם לדעת מה להגיד למישהו אחר מהמקום ש'כבר היית בסיפור הזה' מאוד מאוד עוזר. שמחה שנכנסת להציץ ../images/Emo13.gif
 
למעלה