חשיבות המשיכה בזוגיות

melodi6

New member
חשיבות המשיכה בזוגיות

חברים יקרים.
רציתי לשתף אתכם בהתלבטות שלי ולשמוע מה דעתכם.
אז ככה, הנושא הוא החשיבות של המשיכה בין בני הזוג בתחילת הקשר.
אני בשנים האחרונות הולכת עם איזו תאוריה שלאחרונה מנסים לערער לי ורציתי לשמוע מה דעתכם. התאוריה אומרת שהמשיכה אל בן הזוג בתחילת הקשר משמעותית בשביל שהקשר הזה יחזיק מעמד לאורך השנים. תפסתי את זה כמו בסיס טוב לבניין שאחר כך נבנה והיסודות שלו טובים. ושזה להבדיל מקשר עם חברה טובה בו מספיקה התאמה וסטייט אוף מיינד משותף, לעומת זה בקשר הזוגי משיכה טובה זה דבר הכרחי. חשבתי שגם כשהקשר עם הזמן באופן טבעי גובה את ירידת התשוקה וההתרגשות וכל מה שאנו מכנים התאהבות די נגמר, עדיין הזיכרון בראש של מה שהיה בהתחלה, זה משהו שיכול לסייע לחזק את התשוקה והמשיכה גם בהמשך.
אז איך אני מגדירה משיכה? הקואווצ'רית שלי חושבת שמספיקה נשיאת חן, כלומר לא להרתע. היא אומרת שאם נדרג משיכה בין 0 ל 100 ואפס יציין דחייה מוחלטת ו 100 יציין משיכה היסטרית ותשוקה מושלמת, אז 50 מציין בעיניה נשיאת חן וזה מספיק לדעתה ליצירת זוגיות משמעותית (כמובן בתנאי שיש התאמה במדדים שאינם משיכה) המתבססת על ערכים משותפים, כבוד ואהבה.
אני לעומתה מאמינה שעל פי דירוג הסולם שלה אני רוצה עבור עצמי לפחות את ה 75 וחושבת שזה בסיס חשוב לבניין שציינתי.
אז מה דעתכם? עד כמה חשוב הדלק ההתחלתי הזה? באמת הסתפקות בנשיאת חן, כפי שמקובל במגזר הדתי למשל, היא מספיקה בהנחה שיש חברות טובה, כבוד, ערכים משותפים וכו'? מה המדד בין 0 ל 100 בעיניכם?
אוסיף במאמר מוסגר שלצערי ניזונתי בילדותי והתבגרותי מקיטש של ספרים וסרטים רומנטיים כמו גם שירים רומנטיים ואני חושבת שזה עיוות קצת את תפיסת המציאות שלי של איך צריך להרגיש בקשר זוגי. אולי בגלל זה המדד שלי עומד על 75 ולא על 50?
אשמח לשמוע את דעתכם
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
אכן יש חשיבות למשיכה

אך צר לי, איני יכולה לכמת אותה ולתארה במספרים כמו הקואוצ'רית שלך.
לדעתי את צריכה לשאול את עצמך מה את מרגישה, מה את רוצה, מה מושך אותך. מה חשוב לך.
כיצד תדעי? תוך כדי ניסיון. לא יודעת האם מישהו יוכל ללמד אותך או להעביר לך את התחושה במאת האחוזים. את תדעי כשאת תחווי (דמי בנפשך כיצד תתארי טעם של שוקולד למישהו שלעולם לא טעם אותו. התוכלי?).
גם אם קיימות תאוריות, לדעתי בכל מערכת יחסים הדברים נראים אחרת ומסתדרים אחרת. יש מערכות יחסים שמשיכה התפתחה עם הזמן והתעצמה ויש כאלו שהייתה בהתחלה ודעכה עם הזמן.
יש כמובן כאלו שלא הייתה משיכה ולא תהיה.

בנוסף, לא ניתן לתאר מערכת יחסים כמשיכה פיזית בלבד. ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על איכות הקשר ועל הפוטניאל שלו להמשכיות ולכל אדם סדר העדיפויות וסדר חשיבותם שונה: אהבה, אמון, כבוד, לקיחת אחריות, אכפתיות, כנות, התחשבות, הקשבה, פתיחות, הסכמה, מרחב אישי, אינטימיות, אסתטיקה, הומור... וכו'.

לכן, לי אישית קשה לענות על שאלותיך. אני חושבת שתוך כדי ניסיון את תהי יותר מבינה ויותר חכמה.
בהצלחה
 
שלום

התאהבות רגש נלווה וחולף, הרגש החשוב בקשר הוא אהבה אמתית. מובן שמשיכה בסיסית חיונית לקשר זוגי, אבל יוכלו להיות בקשר טוב מאד גם עם משיכה חלשה ואהבה. אהבה היא הרגשה שאדם נהדר באופיו, משיכה היא רצון להתקרב, והתאהבות היא אהבה בגלל משיכה. בתחילת ההיכרות עם האדם בדרך כלל קשה לדעת מה אופיו ולכן נוטים להתבסס בעיקר על המראה החיצוני, אבל קשרים צריך ליצור בעיקר במסגרות חברתיות ושם יש עניין משותף ומכירים את האדם זמן ממושך, צופים בהתנהגותו בחברה ולומדים להכיר את אופיו.
 

La Milagrosa

New member
על אף שאני לא מחזיקה מ"קואוצ'רים" (מה זה בכלל?)

בנקודה הזאת הגברת קואוצ'רית שלך צודקת.
בגיל עשרים אולי משיכה מטורפת זה העיקר.
בגילאים מתקדמים יותר, צריך משיכה מינית מסוימת, אבל לא יותר מזה, בשביל לטפח זוגיות מקסימה. ואני מתכוונת לא לפשרה אלא להתאהבות סוחפת ומסחררת.
 

Annabella1

New member
מה הקשר את יכולה להסביר?

אם תפתחי שנאה, חוסר שביעות רצון, אכזבה, חוסר כבוד, ועוד מריעין בישין- כלפי הבן זוג שלך, את חושבת שעוד תימשכי אליו? את חושבת שתרצי להזדיין כל היום עם אדם שאיכזב אותך?
יופי שאת נמשכת למישהו 75, אם לא תאהבי אותו 100 בעוד כמה שנים, גם 50 אחוז משיכה יהיה יותר מידי.
 
לא יודעת. אני או נמשכת למישהו או שלא.

לרוב האנשים אני לא. לאלה שאני נמשכת אליהם, לא משנה אם הם ריצ'רד גיר או לא - ברגע שאני נמשכת אליהם, זה טוב, ואפשר להמשיך הלאה - והמשיכה יכולה גם לעלות עם הזמן. אלה שמתחילים באפס - נשארים באפס, ובית דין לא יעזור.
 

רוי108

New member
חשיבות המשיכה בזוגיות

היי ,אני חושבת שקיימת חשיבות יתרה של משיכה מינית בקשר בני בני זוג ,וזה מה שמייחד את הקשר הזוגי מידידות .מינון הכמות של המשיכה המינית זה משהו שתלוי רק בך,התהליכים של משיכה מינית הם אינדבידואלית ולכן התהליכים הם אינדוידואליים לחלוטין. ולכן רק את תקבעי את המינון המתאים.
כמו כן יש אנשים שבתחילת הקשר אין עדיין משיכה וכאשר נוצר קשר קרוב ומכירים פאנים נוספים שלו נוצרת משיכה.
ניסוי וטעיה....
זה הדבר
 

אמילי1984

New member
אם מתחילים ב-50 לאן מגיעים אחרי 10 שנים...

אני נוטה להסכים איתך ולשאוף ל-75 לפי המדד שהצגת...
אני גם מסכימה שאנו מאוד ניזונים מספרים ואני באופן אישי יותר מסרטים שמציגים תשוקה ורומנטיקה שהיא מקור לקנאה ולא בטוח מציאותית...
המשיכה היא פקטור כל כך חשוב בזוגיות וחיי נישואין, ובכדי שהיא תחזיק מעמד אחרי מספר רב של שנים אני חושבת שנקודת הפתיחה שלה צריכה להיות מספיק גבוהה. כמו שכתבת, לאחר מכן הזכרונות על אותה אש להבה יכולים לעזור לעורר את מה שמכבה השגרה או ההרגל לחיות עם אדם יום אחר יום...
 
למעלה