חשיבות הציונים

AYELET1

New member
חשיבות הציונים

כתבה שהופיע הבמעריב אודות החשיבות שיש ליחס לציונים. מצד אחד כולנו יודעים שלא תמיד הציון משקף את הידע ואת מידת ההשקעה. לפעמים הצאצא לא הרגיש טוב ביום המבחן, לפעמים עבד היטב כל השנה ואיכשהו לפני המבחן לא למד וכו`. אבל מה לעשות והחברה כיום היא מאד השגית, אנו נמדדים עפ``י ציונים, וכשבאים להתקבל למקום עבודה חדש, לא יזיק לנפנף בגליון ציונים טוב... גם יש הבדל (וזאת תקראו בכתבה) בין הציון בבי``ס יסודי לבין זה שבתיכון- התיכון הופך לבי``ח לציונים. מה דעתכם? מה גישתכם? איך אתם מקבלים את התעודה?
 

גלי®

New member
אוי , אני הולכת להיות מהזה לא

פופולרית פה ... מזמן הגעתי למסקנה שהבת שלי , בניגוד לכל ציפיותי וחלומותי , לא מערערת את מלוכתו של איינשטיין ... כואב , אבל נכון ! אז , אני פשוט לא מצפה ממנה .... תעודת סוף שנה , הולכת לאיבוד אי - שם , מבחנים הם אוסף שירבוטים של המורה ... מה לעשות ? לא כל אחד צריך להיות רופא או עו``ד ....
 

שדמה

New member
:cool: העיקר שיהיו מאושרים H-)

מעבר לציונים ולדוקטורת.. אם הם לא מאושרים ואין להם חברה אז לא היה שווה את המאמץ, חיוך אחד שווה מיליון מבחנים וציונים. ראי הרי לא כל מי שמקובל הוא בהכרח הגאון של הכיתה
 

shy-1

New member
מצד אחד אני מבין את בעיית המוסדות

אשר שיטת הציונים עוזרת להם לסווג במהירות, בלי הרבה בלבולי מוח את התלמידים. מצד שני, רוב המוסדות כנראה שוכחים שמאחורי הציונים נמצאים בני אדם,והציונים משקפים רק חלק קטן מאישיותו של אותו אדם/אשה. אני באופן אישי מסתכל בתעודה יותר על התנהגות,התנדבות,חיסורים,וכו`. ואני בטוח,שאם תבדקו את התעודה של רעי חורב, תראו שהיא כולה 9-10 . בקיצור,אני עוזר לבתי ככל שאפשר, על מנת שציוניה יהיו טובים, אך איני מורט את מה שנשאר משערות ראשי, באם אינם כאלה. העיקר שתהיה בת אדם נעימה וחברתית וטובת לב, לתפארת מדינת ישראל. SHY
 

bimbo.

New member
שי וגלי, שניכם בהחלט צודקים,

אבל אתם יודעים איך זה: מי שטוב, נעים ומתחשב, נחשב לחלש.היינו - חנון, לפלף, ואולי יש מלה חדשה במילון שאינני מכירה אותה עדיין. גם אם אין סיכוי לצאצא/ית להיות אדבוקט או אינג`ינר, עדיין צריכים ציונים טובים, כדי שפה ושם תפתח דלת. גם לעבודת קלדנית צריכים תעודת בגרות, ואפילו ``הכבוד הגדול`` לשבת מול מיקרופון ולשדר לאומה שידורים מטומטמים מחייב ל פ ח ו ת תעודת בגרות, שהיא המינימום שבמינימום. זה כמו תעודת בי``ס עממי. ולא נזכיר פה כעת את שגיאות השפה ששומעים מהשדרים. לכן יש לעשות הכל שהצאצא/ית יגיעו להישגים למעלה מבינוני. ואתה שי, שמור על שערות ראשך (או מה שנשאר מהן). המריטה לא תעזור במקרה זה.
 

שדמה

New member
ה``תעודה`` בעיני בכלל לא רלוונטית

אני מעולם לא מתיחסת לציונים, אלא מההיו ההערות על מנת לתקן או למלא את החסר בידע..הרי אנו נוכחנו לדעת שילד יכול לחרוש מלא זמן ולהכשל, הילדים שלי יודעים שהציון לא מדבר אלי... אבל יחד עם זאת אני יכולה לומר שלעיתים הם השגיים בזכות עצמם ללא שום דחיפה או צפיה בפרט בכיתות הגבוהות שקימת תחרות סמויה... ובבגריות בכלל טירוף... הבת שלי נגשת למועד ב` במתמטיקה ולא תגידו שהיא כבר יודעת שנכשלה רק בגלל האינסטינקט...שזה לא היה בדיוק כמו שהיא ציפתה, ותאמינו לי בחיי שזה לא ממני או מבעלי פשוט היא כזו...גםם ביתר התחומים, כנראה משהו מלידה או שצורת הגדילה שבעצם כן קושר אותנו ההורים... ילדה בכורה איך לא?? כל הנסיונות שבעולם :cool: שבהחלט הצליח לנו ובגדול.. הילדה הזו גדולה מהחיים...
 
קראתי את התגובות שלכם...

וראיתי כל מני סוגי תגובות... אני, בתור ילדה שעולה לכיתה ח` (פשעתי... נכנסתי לפורום הורים) נכשלת לפעמים במבחנים... איך לא... אבל יש לי הרגל רע (שהוא מבאס אותי ואת המורות שלי...) אני לא מכינה שיעורים, ואני תמיד מאחרת. כל הנסיונות שלי לטפל בזה עלו ``בתוהו ובוהו``... ניסיתי כמה פעמים לקום ב-6 ולהתקלח, עבד כמה זמן... ואז הפסיק. שיעורים, ניסיתי לעשות סדר יום קבוע, לא עזר... ובקשר לציונים, הם ממוצעים. בלי להכין שיעורי בית, ולחזור על החומר זה קצת קשה, אבל מזל שיש לי זיכרון טוב... אם הייתי מכינה שיעורי בית הייתי מקבלת מאה בהכל חוץ ממתמטיקה ומהמקצועות הנלווים. אם הילד/ה שלכם מביא ציון נמוך, זה לא בגלל שרצה/רצתה, אלא בגלל שלא הצליח. מורות אמורות להבדיל ולראות אם הילד השקיע, למד, ידע, ופשוט במבחן קיבל בלאק-אאוט, שהיא תופעה מאוד מוכרת.הכל בסוף מגיע לתעודה, שלדעתי מיותרת לחלוטין. אפשר ללכת לפגישה, המורה תכתוב את דעותיה על נייר, ואפשר לדבר עליהם. ככה מקבלים טיפול נקודתי יותר על הדברים האלה.
 
למעלה