חששות מהריון בגיל 42 בגלל קשיים בזוגיות

adi8010

New member
חששות מהריון בגיל 42 בגלל קשיים בזוגיות

שלום לכולם,
אני קרובה לגיל 42 נשואה כעשר שנים עם שני ילדים בני 8 ן-5.
לצערי גם אחרי טיפול זוגי לא ממש הצלחנו בעלי ואני לשפר את מערכת היחסים ביננו כפי שרצינו. שאפנו לזוגיות בה נרצה לבלות יותר ביחד, יותר רגש וקירבה פיזית, אמון .
התגברנו על כעסים מן העבר, על התפשרויות ןויתורים שנאלצנו לעשות אחד עבור השני בלית ברירה (יותר אני), על הדרך בחינוך הילדים, אך כנראה באופן בלתי נשלט מבחינתי הרגש ברח דרך החלון ואני לא מצליחה להרגיש קרובה וושאני אוהבת את בעלי. הקושי מתבטא בריחוק הפיזי שאני מרגישה כלפיו ובקושי לקיים יחסי מין. ברוב המיקרים אני מסרבת וזה גורם למריבות ואוירה לא טובה בייננו.
שנינו מנסים להסתדר בשביל הילדים ולהתגבר על הקשיים והצלחנו לגדל ילדים מקסימים ומאושרים. הם ובעלי כל הזמן מתחננים שנרחיב את המשפחה וכמהים לאח או אחות קטנה.
הדילמה הזו לא נותנת לי מנוח כבר מס' שנים למרות הלחץ מצד בעלי ומצד הילדים כי אני מציאותית ומודעת לקשיים הכרוכים בכך, אך לא מפסיקה להרהר בכך שבשימחה הייתי מביאה עוד ילד עם המצב היה שונה עם בעלי.
אני מנסה להשלים עם נישואין ללא אהבה ואני מסוגלת לכך, אך האם זה אפשרי להביא ילד לתוך זה?
תודה לכם ואשמח לשמוע את דעתכם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
באופן תיאורטי הכל אפשרי
משערת שיש נשים שהביאו ילד לעולם בלי לאהוב את בן זוגן,
וסביר להניח שלפחות חלקן שמחות בכך.
השאלה היא האם זה אפשרי לך, ומה יהיו ההשלכות מבחינתך
וכתוצאה מזה גם עבור משפחתך.
וזו, לעניות דעתי, שאלה מורכבת וחשובה, שאף אחד בפורום לא יכול להשיב עליה.
אולי תוכלי לברר אותה עם אדם קרוב אלייך (אמא/אחות/החברה הכי טובה).
 

MOBY6

New member
ומה עם השלכות

לתינוק, האם לפני הכול לא שווה לחשוב על ילד/ילדה שיבואו למערכת יחסים כל כך לא תקינה?
בעיני זו השאלה הכי חשובה. היא ובעלה נמצאים בזוגיות בה בחרו ובוחרים להמשיך בה. שני הילדים האחרים כבר נמצאים, למה להכניס למצב כל כך קשה תינוק/תינוקת?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לכן כתבתי
"מה יהיו ההשלכות מבחינתך וכתוצאה מזה גם עבור משפחתך"- התינוק הוא חלק מ"משפחתך".
&nbsp
אני לא חורצת דין, לי לא ידוע מה יהיו ההשלכות,
כי זה מאד תלוי בנפשות הפועלות.
ברור שיהיו השלכות, אבל מה הן יהיו, האם לשלילה, לחיוב או גם וגם-
קטונתי, את זה היא צריכה לשקול.
 
שאלה קשה

אני חושבת שלכל דבר בחיים יש רווח ומחיר ואת היחידה שיכולה לדעת אם את מוכנה לקבל את הרווחים ולשאת במחירים בהחלטות שלך.
נשמע לי שאת משלמת מחירים כבדים נכון להיום אבל את מוכנה לשאת אותם מסיבותייך ואני חושבת שבשיקול של להביא עוד ילד לתוך מערכת משפחתית כזו את צריכה לשבת ואפילו אולי לכתוב את כל המחירים שכולם ישלמו ואת כל הרווחים שכולם ירוויחו ולהחליט לפי הנתונים.
לפעמים אפילו המחירים כבדים מדי יותר מהרווחים ובכל זאת אנחנו מוכנים לשלם אותם.
השיקול הוא כל כך אישי ופרטי ואינדבידואלי.
אני לא יכולה לדמיין מה הייתי עושה לו הייתי בנעלייך. רק יכולה לשלוח לך חיבוק גדול ולהגיד לך שבעיני את אשה אמיצה, כזו שבוחרת לנסות ולהתאמץ ולעשות ניסיונות לטיפולים זוגיים ולעבוד כדי להגיע לפתרונות. את אשה אמיצה שאת בוחרת כרגע במה שנראה לך טובתם של ילדייך לפני טובתך. את אמיצה כי את שוקלת להביא לעולם עוד אח שייתן לילדייך עוד המון ואולי גם לזוגיות. ילד זה לא דבר שמקרב בין בני זוג בעיניי בדרכ כלל אבל יש אנשים שכן מצליחים להתקרב בזכות הילדים.
אני מאחלת לך שתבחרי את מה שתהיי שלמה איתו ובאמת שתהיי מאושרת.
אני חושבת שמודעות היא צעד ראשון לאושר.
בהצלחה
 

adi8010

New member
תודה עינת על המילים החמות והעידוד

אכן החלטה קשה וכל אחד מהכותבים בפורום כאן הציג צדדים שונים ועכשיו עליי לעשות את ההחלטה הנכונה.
 

שירהד1

Member
מנהל
מסכימה עם מה שכתבו לך,

ומוסיפה עוד פן למערכת השיקולים, והוא עניין הגיל והשפעתו על הפוריות ועל תקינות ההריון. בתור אישה בת 40 וחצי, בוגרת 7 אובדני הריון כואבים וטראומטיים (אחד בין שני ההריונות התקינים, ו-6 ברצף שהחלו מגיל 37 לאורך שלוש וחצי שנים, עדיין ללא סוף טוב, וייתכן שגם לא יהיה סוף טוב), אני חושבת שאת צריכה להכין עצמך, שאם את הולכת לניסיון להביא ילד, זה יכול לא רק להיגמר בתינוק בריא, אלא חלילה בתינוק לא בריא, או חלילה באובדן הריון כתוצאה ממאה אלף סיבות, שרובן קשורות לגיל המתבגר. מעבר לכך, ייתכן כמובן מצב שלא תצליחי להרות, ואז או שמשלימים עם המצב או שהולכים לטיפולים. גם טיפולי פוריות וגם אובדני הריון משפיעים מאוד על הזוגיות, ומצריכים זוגיות יציבה מאוד.

מעבר לכך, רציתי להציע טיפול זוגי אצל איש /אשת מקצוע אחרים. לפעמים זה משנה ולפעמים לא. אני מכירה מישהי מעולה ברעננה, אם זה רלוונטי לך. זה כמובן לא קשור להחלטה, אלא לניסיון נוסף לשפר את איכות החיים של כולכם.

בהצלחה רבה!
 

adi8010

New member
שירה, מאחלת לך מכל ליבי

שתצליחי להיכנס בקלות ובמהירות להריון, תודה על תשובתך.
היינו בטיפול זוגי אך לא השיג בדיוק את מה שרצינו וכעת עליי לעשות החלטה נכונה ולא פשוטה.
&nbsp
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה,

לא היתה לי מעולם בעיה להיכנס להריון. הבעיה היא של הפלות חוזרות, כתוצאה מבעיות כרומוזומליות של העוברים (תוצר של גיל...). כעת אני בהריון עשירי ואחרון, בשבוע 23. עד כה הכל בסדר, אבל אף אחד לא מבטיח לי שגם הלאה יהיה בסדר ואסיים את ההריון עם ידיים מלאות. מאוד מאוד קשה.

מכירה את המקום הזה של להגיע להחלטות קשות וכואבות. כל פעם שהחלטתי לנסות שוב ושכנעתי את בעלי, זה היה מלווה בהתלבטויות- מה הסיכון לעומת מה הסיכוי. לפני ההריון הנוכחי עמדה בפניי החלטה קשה במיוחד- החלטתי שזהו ההריון העשירי והאחרון שלי. לא אפתח עשרת שנייה. המחיר הגופני והנפשי הוא נוראי. לא אוכל לעמוד בניסיון נוסף.

מאחלת לך שתשכילי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך ועבור משפחתך.
שירה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
 
למעלה