חתולים עם בעיות בדרכי השתן

טלילה15

New member
יש לי כ-15 חתולים בבית, חתולים שחיים בבית וגם בחוץ, כולם מסורסים ומעוקרות מצעירותם. יש לי בעיה קשה של סימונים בבית. רוב הזכרים מסמנים במקומות שונים ומאד מקשים עלי. יש ריבים וסכסוכים בין חלק מהחתולים. וכן, רוב החתולים בגיל די צעיר מפתחים בעיות בדרכי השתן, מתחילים להשתין דם, וכבר 7 מהחתולים (רובם זכרים וקצתם נקבות) עברו לאכול יורינרי. אני מאכילה ומטפלת בהרבה חתולי רחוב, ומסיבות כלכליות, אני מאכילה את כולם (חתולי הבית והרחוב) באוכל פשוט כמו ג'וסי קט.
האם הבעיות בדרכי השתן נובעות מהאוכל הפשוט? האם מעבר לאוכל קצת יותר טוב, לדוגמה אוליבר, יכול לעזור?
האם יש דרך לשפר את בעית הסימונים והריבים? האם שימוש בחומר כמו פליווי יכול לעזור? (קניתי כבר תרסיסים אחרים, זולים יותר שאמורים להרגיע, אבל הם לא עזרו).
(מבחינה כלכלית, אין לי אפשרות לקנות אוכל ממש איכותי ועם המצב המורכב בבית, לא נראה לי שיועצי התנהגות יעזרו).
אשמח לעצותיכם.
 

Yukita

Active member
מנהל
קודם כל באמת כל הכבוד שאת נרתמת, זה לא פשוט בכלל לטפל בכל כך הרבה חתולים. בקשר לאיכות המזון, דימה ייטיב לענות ממני - אבל בקשר לבעיות בדרכי השתן והסימון בבית - יש לי רושם מניסוח הדברים בפוסט שלך שאת מקשרת בבירור את הבעיות ללחץ נפשי עקב ריבוי חתולים. זה בהחלט נראה קשור, במיוחד שיש יציאה מהבית, מה שאומר שיתכן מאוד שלא רק החתולים שלך נכנסים, וגם עם מי שיש - אפשרי שכל התנועה הזו פנימה והחוצה יוצרת מתחים ו/או מדליקה מחדש מתחים קיימים. במצב כזה כמובן שעצה אחת יכולה להיות להשתדל למצוא בתים לחלק מהחתולים כדי שיוכלו לחיות בסביבה שקטה יותר, אבל זאת עצה שקל לתת וקשה לבצע. כולנו יודעים מה המציאות. אז בכיוונים אחרים: מן הסתם לפחות את חלקם כבר ביצעת אבל אם לא, אולי בכל זאת יהיה שווה לנסות -

1. לסדר בבית כמה שיותר מקומות מחבוא אינדיבידואליים (לא חייב להיות מדברים יקרים, גם ארגזי קרטון מרופדים יכולים לתת עבודה טובה, אצלנו גם המנשאים/כלובים של החתולים פתוחים וזמינים כל הזמן למי שרוצה לרבוץ, פלוס כמה דברים זולים מעלי אקספרס).
2. להוסיף מדפים לטיפוס לגובה
3. לא כתבת דבר על ארגזי חול - האם יש, או שכולם יוצאים החוצה לצורך העניין? לצערי במצבים כאלה כנראה צריך להוסיף ארגזי חול ולוודא עד כמה שניתן שלא יהיו קרובים האחד לשני ברוב המקרים, כי חלק ניכר מהבעיה בהחלט יכולה להיגרם ממארבים ומריבות בתוך ארגז החול או ביציאה/כניסה מהארגז. גם סוג הארגז וסוג החול יכולים להשפיע.
4. תרסיס פליווי ושות' - לנסות תמיד אפשר. צריך להביא בחשבון שיש חתולים שזה לא עובד עליהם ויש, כך נאמר לי, גם כאלה שזה משפיע עליהם בצורה הפוכה מהרצוי, אבל בגדול זה אמור להיות מוצר שתורם לרגיעה. היו גם אנשים שסיפרו לי על שימוש ברסקיו (טיפות במים) אבל אין לי מידע לגבי מינונים כך שלגבי זה ב100% עדיף קודם לטלפן לוטרינר ולשאול. לפליווי יש בנוסף לבקבוק תרסיס רגיל גם מתקן תרסיס אוטומטי, כזה שמחברים לשקע בקיר והוא מרסס מדי פעם.
5. יועצת חתולים - בהחלט יתכן שאת צודקת והיא לא תוכל לעזור, מצד שני יתכן שתראה דברים שאתם לא רואים: חלק מההרגלים או הסידור הפיזי בבית, או שיהיו לה רעיונות נוספים מתוקף הנסיון שצברה. ברור שלא מדובר בפתרון קסמים, אבל בגדול מישהו שממש רואה פיזית את המצב כנראה יוכל לתת לכם ייעוץ ספציפי יותר מאשר אנחנו בפורום שלא רואים את הבית ולא יודעים באמת דבר על המצב אצלך. וריאציה על הנושא היא לפנות למישהו שגם משמש כיועץ חתולים וגם כוטרינר התנהגותי (כלומר יכול גם לחשוב על כיוונים תרופתיים עבור המקרים היותר קיצוניים). אמנם עדיף לא לחיות עם תרופות, אבל לפעמים כשאין ברירה והלחץ הנפשי והפיזי גורם להתפתחות בעיות רפואיות, יתכן שזה כן כיוון עבור חתול אחד או שניים שעבורם הלחץ הנפשי גרוע במיוחד וסיוע תרופתי יעזור להם לצאת מזה.
6. לבסוף... ברגע שיש סימונים והם כבר קרו יותר מפעם אחת או שתיים.... יש בעיה לצאת מזה כי הסימון מושך עוד סימון וקשה להיפטר באמת מהריח (כלומר מהריח שהחתול מריח, לא רק מה שבני אדם מריחים). בדרך כלל כשמתחיל סימון ורוצים להפסיק אותו, ההצעות הן א' חסימת גישה לנקודת הסימון לתקופה ארוכה כדי לשבור את ההרגל, ו/או ב' סילוק הדבר המסומן. אפשר רק להניח שבבית עם 15 חתולים לא מדובר בעניין קל לביצוע.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לא ציינת איזה בעיות בדרכי השתן היו לחתולים שלך. קריסטלים, חול ואבנים בדרכי השתן קשורים למזון ומים. ציסטיטיס לרוב קשור לסטרס.
בלי קשר לבעיות רפואיות כפי שיוקיטה כתבה צריך לנסות למזער את הסטרס. צריך לבנות מקומות מסתור ומקומות טיפוס על הקיר, ארונות ומקומות גבוהים איחים. שלכל חתול וחתול יהיה מקום שהוא יכול להרגיש בו יותר בטוח.
 
למעלה