חתונה משפחה ועתיד

אליס מו

New member
חתונה משפחה ועתיד

אני וזוגתי יחדיו קצת יותר משנה
הצעתי לה להינשא לי והיא הסכימה. ועכשיו אנכנו בפרשת דרכים רצינית. היא אמרה לי שאני יכולה לעשות מה שבא לי. לתכנן להזמין לעצב רק בתנאי שזה ישאר אינטימי אישי חברי ועדיפות למקום בטבע. עד כאן הכל נהדר.
אבל אחרי שערכנו יחדיו רשימת מוזמנים בגענו ל-50 איש חברים בעיקר (משפחתה תבוא... אבל אצלי אולי רק אבא, מאחר שאני באה מבית חרדי. ואבא שומר בסוד את כל המערכת היחסים שלי האחיות שלי כניראה לא יבוא.)
בנוסף לכל זה זוגתי היא יהודיה ואני בת לאבא יהודי חוזר בתשובה וביתו מנשואיו הקודמים לנוצרייה ככה שאני בכלל מחוץ לתחום. למרות שגדלתי בבית דתי וזה מה שאני יודעת ומכירה ואין לי צורך בתעודת הכשר (אל תשכחו אני מאורסת לאישה ואני לא רואה בזה סטירה כל שהיא) והאחיות שלי הן מנשואיו הנוכחים לאישה יהודיה דתייה.
וכאן נכנסת פרשת הדרכים שלי. ואני מבולבלת. ואני לא יודעת מה לעשות.
אני רוצה חתונה עם מאפיינים יהודים ככול האפשר אני רוצה חופה. אני רוצה ללבוש לבן ואני רוצה טקס כל שהוא עם הטאצים הנכונים כמובן ושהכל ישאר יהודי. עד כמה שאפשר. אישתי לעתיד אישה חילוניה לכל דבר. וקשה לה לכבל את הרצון שלי. (שוב להזכירכם אני גוייה) אני לא רוצה חתונה בלי חופה לא רוצה חתונה על במה עם קשת מעל הראש ונדרים או "עד שהמוות יפריד ביננו" זה לא החינוך שכיבלתי וזה לא החינוך שהילדים שלי יכבלו.
אולי זה לא הכי קשור לפורום אבל בפורום הזה יש אנשים שבנו משפחה. ואני רוצה עצה או הצעה כל שהיא מענינת. איך אני עושה את זה??
כמובן שכל השיחות עם ארוסתי מתנהלות באופן שקול ורגוע אבל זה מעיק לי. לא רוצה להכביד עליה. אני אוהבת אותה ואני רוצה לרצות אותה בלי להכביד על עצמי.
 

ninii

New member
בוקר אור

ראשית... מזל טוב! מרגש מאוד

אולי אפשר לחשוב על משהו אחר, פחות שגרתי, אולי כל אחת תכתוב את מה שהיא מאמינה בו- את את ברכות החתונה היהודיות והיא את אשר על ליבה?

באופן אישי חתונה בעיניי היא הזדמנות להצהיר בפני משפחה וחברים אהובים שאתן מחויבות לחיים משותפים. אולי המבט הזה יתן לכן רעיונות אחרים.
 

een ogenblik

New member
סביר להניח

שחתונה דתית בכל מקרה לא תערוכנה ומי שינהל את הטקס שלכן לא יהיה רב, לכן יש לך חופש לקבוע את המאפיינים שאת רוצה. אם את רוצה להקים חופה, אם את רוצה ללבוש לבן (ששתיכן תלבשנה לבן), אם את רוצה את המילים "הרי את מקודשת לי", אין שום מניעה שתעשי זאת. (בנוגע ל"הרי את מקודשת לי" אני תמיד ממליצה על שיר של טשרניחובסקי בשם זה.) איני מתגוררת בישראל, אז איני יכולה לעזור פרקטית במציאת מי שמארגן טקסים שכאלו, אבל המידע חייב להיות זמין בישראל.

את טוענת שאת גויה בכלל. האם אביך לא העביר אותך גיור בילדותך? הוא חינך אותך ליהדות, בבית יהודי דתי כשר, אז יכול להיות שהעביר אותך גיור. בכל מקרה, זה לא ממש משנה, כי ההרגשה האישית שלך חשובה יותר מהכל.

הרבה מזל טוב'ים, ושתצלחנה להתרכז בצד הנהדר של כל הארגונים.
 
בעיני החופש שמעניקים נישואים גאים

הם יתרון אדיר לעומת נישואים מסורתיים של סטרייטים! הכל פתוח בפניכן: שילוב של סממנים יהודיים וחילוניים, יצירת טקס אלטרנטיבי יהודי, שימוש באלמנטים קלאסיים, מודרנים וחתרניים - הכל פתוח בפניכן.

תצטרכו לדבר ביניכן ולהגיע להסכמה על הטקס שנכון עבור שתיכן. אם לה לא מתאים טקס שהוא כולו יהודי ולך לא מתאים טקס שכולו חילוני תצטרכו למצוא את שביל הזהב ולבנות טקס שיתאים וישלב את הרצונות של כל אחת ואחת מכן. ואם כרגע אתן לא מגיעות להבנה? שוב דבר לא קרה! תנו לדברים לשקוע ואל תבנו את החתונה תחת לחצי זמנים. תנו לעצמכם דחייה של כמה חודשים ודברו על הדברים שוב בנחת במהלך הזמן שחולף. אף אחד לא דוחק בכן ואף אחד לא סופר לכן שניות עד החתונה. תהנו מהביחד ותתבשלו עם הדברים.

והכי חשוב: לא לשכוח שהחתונה היא סממן לקשר ולא המטרה לקשר.
 
למעלה