טיול באקרה - גאנה

טיול באקרה - גאנה

שלום חברים חזרתי היום מטיול יפה באקרה, עשרה ימים. עיר מודרנית מתפתחת ובמושגי אפריקה, מצאתי אותה מסבירה פנים לתייר. בנינים חדשים בסטנדרטים גבוהים ובמחירים בהתאם. (חברה איטלקיט בונה בית דירות, כל דירה כ-700 אלף דולר). כבישים רחבים, המשטרה אינה מפריעה לנסוע, היא שומרת בעיקר על החוק. (לא שלמונים בכבישים כמו בניגריה). עיר נקיה מאוד יחסית לערים בניגריה (להוציא את אבוג'ה וקאלאבר). מחרי האוכל (המערבי) והמצרכים המערביים מרקיעים שחקים. כנ"ל לגבי בילוי, שתיה חריפה במועדונים ורכישת דברי בר-קיימא. אז אל תתכננו לקנות שם כלום. הקניונים - בעיקר SHOPRITE - עולים על הנראה בארץ. סופרמרקטים כנ"ל. נקיון וסדר על פי הספר. הרבה עסקים גדולים מנוהלים על ידי לבנונים, ראיתי מעט הודים, והמון המון תיירים מלוכסני עינים. (לא יודע מיפן, מסין אבל בטוח אוכלי אורז....) ספרו לי הרבה שאין שם חתיכות ושכל היפות באות מניגריה. אל תאמינו לזה. יפהפיות צצות מ-12 בלילה, בכל המועדונים בעלי הרמה. (כמובן, יש גם פריחות בכמויות. אבל יש גם קלאסה. לאחרונה נפתח מועדון לילה (בעלים לבנונים) בנין 4 קומות, משהו-משהו. גם המחר כזה. (בייליס כפול - 18 סידי, כ-13 דולר.). התנהגות בלתי נאותה לא נסבלת. ראיתי איך ששומרים לקחו פרפרית לילה ו"ליוו אותה" החוצה כלאחר כבוד. נסיעה במונית (שראתה ימים טובים יותר) זולה מאוד. נסיעה קצרה 9 שקל. הכי ארוכה ששילמתי באקרה היה 28 שקל. (והמרחקים לא קצרים.) מחיר המונית 17000 דולר לנהגי מוניות, 42000 דולר לאדם פרטי. ממש רצח. יש לא מעט אתרי תיירות באקרה. מוזיאון, אומנות, גנים ובעיקר "שוק מוקולה", משהו שלא ראיתי עד כה. אפשר למצוא בו הכל, משתרע על רובע שלם. בחלקו הגדול מזכיר שוק בעיר העתיקה בירושלים. למעט ששוק מוקולה עשוי מפח, ברזנט וניילון. אלפים רבים של רוכלים, בגדים, נעלים יד ראשונה או שניה (או שלישית) באלפי טונות. בקיצור, מי שמחפש לראות אפריקה במיטבה - זה אקרה. אפשר להסתובב בכל שעות היום והלילה. אנשים מסבירי פנים ולא אגרסיבים - לא כמו ניגריה. אה, כן. מגורים: אפשר למצוא בין 40 דולר ל-400 ללילה. העדפתי 60 דולר, נקי, מים חמים, טלויזיה, ארוחת בוקר פשוטה.
"כל האמור לעיל הינה התרשמות סובייקטיבית לחלוטין של הכותב" הרבה בריאות
 

לילית462

New member
שנמע טוב, אבל נורא חם שם לא?

הבנתי שהחסרון העיקרי של גאנה הוא מזג האוויר - שנורא חם ושיש טונות של אבק. בכל מקרה אני חושבת שהחיים שלנו באפריקה מזמנים לנו הזדמנות נידרה לבקר בכל מיני מקומות שאילולי העבודה באפריקה לעולם לא היינו רואים. שמחה לשמוע שנהנת, מה עם תמונות ?
 
כעת זו עונת הגשמים

פחות או יותר, אז לא היה חם מדי. לח כן, מאוד, אבל לא כל כך חם. חוצמיזה מה זה כבר חום אצל באר-שבעי במקור? הצחקתם אותנו.... תמונות אעלה כשאגיע הביתה למחשב שלי. (בינינו, יש תמונות יפות מאוד בגוגל-ארת, ראיתי אותם רק כשהגעתי הביתה...)
 

amnong

New member
ככה באת לבקר ולא טלפנת לא יפה ...

הגעת לאקררה ולא אמרת כלום השארתי לך בזמנו את הטלפון שלי פה לא נורא אני לא כועס אולי בפעם הבאה ,,,, ביקרת גם מחוץ לאקררה ? פארק החבלים ,אגם התנינים,מבצר CAPE CAOST...וכו'??
 
לא תאמין את ה"חוכמה" שלי.

הכנתי את כל הטלפונים, רשימות, תכניות. כמובן שהשארתי אותם בארץ.... לא, לא הייתי מחוץ לאקרה (טמה לא נחשב....). יש מספיק מה לראות בתוך העיר, יתר על כן המארח שלי חטף הרעלת קיבה ונכנס לבית חולים 3 ימים. (אגב, זה נתן לי הזדמנות לטייל ברגל בעיר.) אז בפעם הבאה - ושווה שיהיה פעם הבאה.
 
למעלה