טיפה מביך ובכל זאת

טיפה מביך ובכל זאת

סיימתי להניק את התאומים בגיל שנה וחודש, הם ינקו מלא יחסית לאחים הגדולים שלהם, לא מבחינת משך הזמן אלא מבחינת הכמות, הנקה היתה אחוז מטורף מהתזונה שלהם והפסקתי בפתאומיות עקב צורך רפואי. והנה השאלה המביכה השדיים שלי ירדו לחצי מגדלם המקורי. החזיות שלי פשוט ריקות ואני חושבת על סבתי המנוחה כל פעם שאני ערומה מול המראה....
מישהי אמרה לי ש.זה ישתפר, האמנם? הי חזרו שדי להתמלא ולו במעט? קשה לי להתמודד נפשית עם המצב הזה, מעולם לא קרה לי אחרי הנקה אבל מעולם לא הנקתי שניים קודם
 
את אמיצה שאת מדברת על זה

ורק שתדעי שאת לא היחידה. הרבה נשים חוות את זה. הנקת תאומים מאוד אינטנטסיבית וגורמת לגוף לייצר הרבה חלב, מה שגורם לשדיים לגדול ולעור להימתח.
אחרי הנקה ממושכת או אינטנסיבית הרבה נשים חוות התכווצות והצטמצמות, וזה מרגיש כמו שקיות ריקות...
ההסבר הפיזיולוגי הוא תהליך שנקרא אינוולוציה (התנוונות תאים). כשאת מניקה הרבה רקמת השד גדלה מאוד ולאחר הגמילה יש תאים מתים שכבר לא "משתמשים בהם" והשד יכול להרגיש מרוקן.
במקרים רבים אם האישה עולה במשקל וההורמונים שלה חוזרים לעבוד במחזור הרגיל ללא הנקה, המצב יכול להשתפר/להשתנות.
אני מתארת לי שבמקרה שלך שמדובר בהפסקה פתאומית אחרי תקופה מאוד אינטנסיבית, יש מצב שזה עוד ישתנה.
כמה זמן עבר מאז שנגמלו ?
זה גם הרבה מאוד תלוי באנטומיה של כל אחת. יש נשים שזה לא קורה אצלן, ויש נשים שלעור ולרקמת השד שלהן יש נטייה לזה.
זה גם תלוי מאוד במשקל, אם את אדם רזה, או בינוני, או שמנמנה...
 
תודה יעל

לדעתי הגנטיקה עובדת לרעתי, השדיים של סבתי דודותי ואימי כנראה לא השתקמו ודומים לשלי. אני שמנמונת וירדתי המון במשקל לאחר הלידה ומתעתדת לרדת עוד. עבר חודש מהגמילה. אז בהתחשב בנתונים האלו האם יש לי תקווה או שעדיף לעבור תהליך פרידה מהשדיים שאני זוכרת שהיו לי וקבלה של השדיים שיש לי?
תודה על כל התמיכה והעזרה בתקופה הזו של ההנקה
 
למעלה