טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אני אתחיל מהסוף ממה שכתבת: אתה צודק

הלו"ז של האוטובוס מתואם פחות או
יותר אם הלו"ז של הרכבת נכון? ומה קורה כשהרכבת מאחרת? כמה זמן הנהג אוטובוס צריך לחכות? ומה עם הנסיעה הבאה שלו? שגם הוא יאחר? אני מתאר לעצמי שקו 2 הוא קו קצר ולכן יש בהחלט אפשרות שהנסיעה הבאה של הנהג תהיה בסביבות 22:30 לת"א בקו 561 ומשם בחזרה בנסיעה האחרונה. הגיוני? האם נוסעי האוטובוס האחרון צריכים לספוג את האיחור של הרכבת? אפשרות נוספת: זאת הנסיעה האחרונה של הנהג והוא מסיים משמרת של 11: שעות ו55 דקות. מה יקרה אם הוא יחכה 10 דקות לרכבת? הוא יחרוג מתקנה 168 והיום מקפידים מאד! יש עוד כמה תרחישים אפשריים, וכמה סיבות אפשריות שהנהג לא חיכה, אני מקווה שהבנת! הערה נוספת אחרי קריאה נוספת של ההודעה שלך: מדוע הנהג של אגד צריך ללכת לאחראי משמרת של הרכבת? אולי האחרון צריך להודיע לנהג על האיחור הצפוי ואז אולי ניתן לעשות משהו להחליף נהג או לשנות את סידור העבודה?
אני אתחיל מהסוף ממה שכתבת: אתה צודק
.הנהג לא צריך לפנות לאחראי המשמרת, אלא להיפך. אני יכול לספר לך, שפעמים שנסעתי ברכבת, פניתי כבר בנסיעה עצמה לפקח וביקשתי ממנו שיצור קשר עם מנהל התחנה/המשמרת, אשר ידאג שהאוטובוסים ימתינו. בפעם הראשונה אמרו לי שהאוטובוס יחכה והוא לא חיכה. בפעם השניה, אמרו לי כבר ברכבת שהנהגים מסרו שהאוטובוסים לא יחכו. חוץ מזה שבפעם הראושנה, האוטובוס היה צריך לחכות שתי דקות בסך הכל. הבעיה פה היא לא בין הנהגים לרכבת, אלא ברמה גבוהה יותר. רכבת ישראל , היתה צריכה לעדכן ללו"ז חדש, שיש בפועל ולעדכן את אגד.
 

ה2

New member
846 יקירי. אם יש בעיה עם הרכבת אפשר

הלו"ז של האוטובוס מתואם פחות או
יותר אם הלו"ז של הרכבת נכון? ומה קורה כשהרכבת מאחרת? כמה זמן הנהג אוטובוס צריך לחכות? ומה עם הנסיעה הבאה שלו? שגם הוא יאחר? אני מתאר לעצמי שקו 2 הוא קו קצר ולכן יש בהחלט אפשרות שהנסיעה הבאה של הנהג תהיה בסביבות 22:30 לת"א בקו 561 ומשם בחזרה בנסיעה האחרונה. הגיוני? האם נוסעי האוטובוס האחרון צריכים לספוג את האיחור של הרכבת? אפשרות נוספת: זאת הנסיעה האחרונה של הנהג והוא מסיים משמרת של 11: שעות ו55 דקות. מה יקרה אם הוא יחכה 10 דקות לרכבת? הוא יחרוג מתקנה 168 והיום מקפידים מאד! יש עוד כמה תרחישים אפשריים, וכמה סיבות אפשריות שהנהג לא חיכה, אני מקווה שהבנת! הערה נוספת אחרי קריאה נוספת של ההודעה שלך: מדוע הנהג של אגד צריך ללכת לאחראי משמרת של הרכבת? אולי האחרון צריך להודיע לנהג על האיחור הצפוי ואז אולי ניתן לעשות משהו להחליף נהג או לשנות את סידור העבודה?
846 יקירי. אם יש בעיה עם הרכבת אפשר
לבנות את הסידור כך שלוקחים בחשבון איחור של הרכבת ולא מלחיצים את הנהג להספיק לעוד נסיעה. לכן יש מנהל סניף, פקח ומתכנן לכל סניף ואתה יודע את זה טוב מאד.
 

אורי404

New member
עד כמה שאני יודע, בנסיעה הזו של

846 יקירי. אם יש בעיה עם הרכבת אפשר
לבנות את הסידור כך שלוקחים בחשבון איחור של הרכבת ולא מלחיצים את הנהג להספיק לעוד נסיעה. לכן יש מנהל סניף, פקח ומתכנן לכל סניף ואתה יודע את זה טוב מאד.
עד כמה שאני יודע, בנסיעה הזו של
22:05 הסידור הוא לא קבוע. כל יום יואצ אוטובוס ונהג אחר. עד כמה שאני יודע זוהי נסיעה לסיום היום. לגבי הנסיעה האחרונה של 22:30 בקו 561, זהו כבר, לרב, סידור לילה של קו 561 ובדרך כלל לא קשור לקו 2.
 

846

Active member
זאת היתה רק דוגמא!

עד כמה שאני יודע, בנסיעה הזו של
22:05 הסידור הוא לא קבוע. כל יום יואצ אוטובוס ונהג אחר. עד כמה שאני יודע זוהי נסיעה לסיום היום. לגבי הנסיעה האחרונה של 22:30 בקו 561, זהו כבר, לרב, סידור לילה של קו 561 ובדרך כלל לא קשור לקו 2.
זאת היתה רק דוגמא!
 

gsx750f

New member
846 יש גם את ה 17% ../images/Emo8.gif

זאת היתה רק דוגמא!
846 יש גם את ה 17%
 

846

Active member
כמה זמן זה איחור סביר של רכבת ?

846 יקירי. אם יש בעיה עם הרכבת אפשר
לבנות את הסידור כך שלוקחים בחשבון איחור של הרכבת ולא מלחיצים את הנהג להספיק לעוד נסיעה. לכן יש מנהל סניף, פקח ומתכנן לכל סניף ואתה יודע את זה טוב מאד.
כמה זמן זה איחור סביר של רכבת ?
בכמה זמן אפשר להגמיש את הסידור של הנהג? תצא "בערך" בשעה 22:00 ותאחר "בערך" ב 10 דקות לטור הבא???
 

mucool2

New member
השאלה היא מה מטרת השירות

כמה זמן זה איחור סביר של רכבת ?
בכמה זמן אפשר להגמיש את הסידור של הנהג? תצא "בערך" בשעה 22:00 ותאחר "בערך" ב 10 דקות לטור הבא???
השאלה היא מה מטרת השירות
אם האוטובוס אמור לאסוף נוסעים מהרכבת, הוא צריך גם לחכות לה, ואת הבעיות הטכניות יפתרו אגד ורכבת ישראל ביניהם, ולא על גב הנוסעים!
 

mucool2

New member
יש בכלל אוטובוס מנורדאו להוד השרון?

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
יש בכלל אוטובוס מנורדאו להוד השרון?
 

אורי404

New member
ובכלל. למרות שהוד השרון גדלה בשנים

ובכלל. למרות שהוד השרון גדלה בשנים
האחרונות מבחינת אוכלוסייה ונוספו בה שכונות חדשות, השינויים בתחבורה הציבורית בה הן מינוריים. אמנם, בשנים האחרונות הוסיפו את קו 565 המהיר לת"א. בבוקר הוא יוצא מהוד השרון לת"א ואחרי הצהרים בכיוון. ההפוך. עדיין, לא ברור לי למה לא מגיע להם קו מהיר למשך כל שעות היום, כמו ברעננה ובכפר סבא, שהן פחות או יותר באותו גודל. אין שירות של "דן" בעיר (למעט קו 89, שנוסע כפעמים ביום) ואני בספק אם משתמשים בו. גם פה לא ברור לי, למה "דן" לא עשו קו מהעיר לאיזור הכרמלית דרך מרכז תל אביב, כפי שיש בערים השכנות. לגבי הקווים הפנימיים - כמעט ואין שינויים. לא ממש נוספו קווים או נסיעות ואני בספק אם תושב ממוצע בעיר הזו יודע מה הוא מסלול הקווים הפנימיים. שורה תחתונה - הוד השרון היא עיר יפה ונאה, שגדלה מבחינת האוכלוסיה ויש גם השקעה במראה העיר, כמו הפארק היפה שלהם. אולם, בתחבורה הציבורית, טעון שיפור רב. הנחמה תהיה אולי בתחנת סוקולוב, אשר תהיה קרובה יותר לרב העיר הוד השרון.
 
ה"בעיה" בהוד השרון מבחינת תח"צ

ובכלל. למרות שהוד השרון גדלה בשנים
האחרונות מבחינת אוכלוסייה ונוספו בה שכונות חדשות, השינויים בתחבורה הציבורית בה הן מינוריים. אמנם, בשנים האחרונות הוסיפו את קו 565 המהיר לת"א. בבוקר הוא יוצא מהוד השרון לת"א ואחרי הצהרים בכיוון. ההפוך. עדיין, לא ברור לי למה לא מגיע להם קו מהיר למשך כל שעות היום, כמו ברעננה ובכפר סבא, שהן פחות או יותר באותו גודל. אין שירות של "דן" בעיר (למעט קו 89, שנוסע כפעמים ביום) ואני בספק אם משתמשים בו. גם פה לא ברור לי, למה "דן" לא עשו קו מהעיר לאיזור הכרמלית דרך מרכז תל אביב, כפי שיש בערים השכנות. לגבי הקווים הפנימיים - כמעט ואין שינויים. לא ממש נוספו קווים או נסיעות ואני בספק אם תושב ממוצע בעיר הזו יודע מה הוא מסלול הקווים הפנימיים. שורה תחתונה - הוד השרון היא עיר יפה ונאה, שגדלה מבחינת האוכלוסיה ויש גם השקעה במראה העיר, כמו הפארק היפה שלהם. אולם, בתחבורה הציבורית, טעון שיפור רב. הנחמה תהיה אולי בתחנת סוקולוב, אשר תהיה קרובה יותר לרב העיר הוד השרון.
ה"בעיה" בהוד השרון מבחינת תח"צ
לדעתי היא שכל קוי אגד המאספים מצפון הארץ עוברים בה. למה "בעיה" במרכאות? כי יש תחבורה ציבורית מהוד השרון לתל אביב ולצפון הארץ רוב היום. רק מה, כאשר אדם עולה על אוטובוס שהגיע מקרית שמונה ורוצה לנסוע לתל אביב לא תמיד יש מקום ישיבה, ולא תמיד הוא יכול לקנות כרטיסייה של כמה נסיעות כאלו "קצרות" ביחס לנסיעה מקרית שמונה. את הקופה שהיתה כאן סגרו לפני כמה שנים וכך צריך לסמוך על המזל כדי שלנהג שמגיע תהיה הכרטיסיה שרוצים לקנות. כמו-כן, כמות התחבורה הציבורית הזו מתל אביב ולתל אביב עוצרת רק בתחנה אחת במרכז העיר ולא בתחנות לאורך הרחוב הראשי של העיר (למעט קו 641) ונוסעת לתל אביב דרך פתח תקווה. לתושבי הוד השרון אין אפשרות להגיע מהר באוטובוס לתל אביב, למעט בשעות הבוקר ומתל אביב למעט אחה"צ. ותאמינו לי, גם קו 565 מתמלא מהר מאוד בשעות אלו - במיוחד בבוקר. בנוגע לקוים המקומיים - באמת תדירותם נמוכה מאוד וגם כמותם למעשה. יש קו אחד למזרח העיר, קו נוסף שהוא הארכה שלו למושב אלישמע הסמוך, וקו שלישי למערב העיר. התדירות שלהם היא במקרה הטוב כל חצי שעה ובמקרה הפחות טוב כל שעה, והם מסיימים ב-21:00 בערך. כך שמי שגר רחוק ממרכז העיר יתקשה להגיע לביתו בשעות הערב המאוחרות בתחבורה ציבורית. על כל זה מתווספת העובדה שבזמנו אגד סירבו לפתוח קו לתחנת הרכבת, מהוד השרון בטענה שזהו הכיוון ההפוך לנסיעה לתל אביב ושלרשות תושבי הוד השרון עומדת תחנת הרכבת של פ"ת (שנמצאת "בכיוון הנכון"). מעבר לעובדה שתחנות הרכבת בהוד השרון (זו שקיימת וזו שתפתח) קרובות הרבה יותר מאשר זו בפ"ת, גם לתחנה בפ"ת צריך ללכת ברגל מרחק לא מבוטל ברגל מתחנת האוטובוס של מתחם ירקונים, שגם בה לא כל קו עוצר. אז לסיכום לדעתי העובדה שאין קו אוטובוס בלעדי בין הוד השרון לתל אביב נובעת מכיוון שיש "מליון" אוטובוסים שמגיעים לתל אביב בסופו של דבר, ולכן אולי אגד לא רואה לנכון לפתוח קו ייחודי כזה. הוד השרון "משלמת" מחיר בתחבורה ציבורית דווקא מכיוון שהיא עורק תחבורה ציבורית מרכזי.
 

אורי404

New member
גם בקו 570 יש לא מעט נוסעים. בעבר,

ה"בעיה" בהוד השרון מבחינת תח"צ
לדעתי היא שכל קוי אגד המאספים מצפון הארץ עוברים בה. למה "בעיה" במרכאות? כי יש תחבורה ציבורית מהוד השרון לתל אביב ולצפון הארץ רוב היום. רק מה, כאשר אדם עולה על אוטובוס שהגיע מקרית שמונה ורוצה לנסוע לתל אביב לא תמיד יש מקום ישיבה, ולא תמיד הוא יכול לקנות כרטיסייה של כמה נסיעות כאלו "קצרות" ביחס לנסיעה מקרית שמונה. את הקופה שהיתה כאן סגרו לפני כמה שנים וכך צריך לסמוך על המזל כדי שלנהג שמגיע תהיה הכרטיסיה שרוצים לקנות. כמו-כן, כמות התחבורה הציבורית הזו מתל אביב ולתל אביב עוצרת רק בתחנה אחת במרכז העיר ולא בתחנות לאורך הרחוב הראשי של העיר (למעט קו 641) ונוסעת לתל אביב דרך פתח תקווה. לתושבי הוד השרון אין אפשרות להגיע מהר באוטובוס לתל אביב, למעט בשעות הבוקר ומתל אביב למעט אחה"צ. ותאמינו לי, גם קו 565 מתמלא מהר מאוד בשעות אלו - במיוחד בבוקר. בנוגע לקוים המקומיים - באמת תדירותם נמוכה מאוד וגם כמותם למעשה. יש קו אחד למזרח העיר, קו נוסף שהוא הארכה שלו למושב אלישמע הסמוך, וקו שלישי למערב העיר. התדירות שלהם היא במקרה הטוב כל חצי שעה ובמקרה הפחות טוב כל שעה, והם מסיימים ב-21:00 בערך. כך שמי שגר רחוק ממרכז העיר יתקשה להגיע לביתו בשעות הערב המאוחרות בתחבורה ציבורית. על כל זה מתווספת העובדה שבזמנו אגד סירבו לפתוח קו לתחנת הרכבת, מהוד השרון בטענה שזהו הכיוון ההפוך לנסיעה לתל אביב ושלרשות תושבי הוד השרון עומדת תחנת הרכבת של פ"ת (שנמצאת "בכיוון הנכון"). מעבר לעובדה שתחנות הרכבת בהוד השרון (זו שקיימת וזו שתפתח) קרובות הרבה יותר מאשר זו בפ"ת, גם לתחנה בפ"ת צריך ללכת ברגל מרחק לא מבוטל ברגל מתחנת האוטובוס של מתחם ירקונים, שגם בה לא כל קו עוצר. אז לסיכום לדעתי העובדה שאין קו אוטובוס בלעדי בין הוד השרון לתל אביב נובעת מכיוון שיש "מליון" אוטובוסים שמגיעים לתל אביב בסופו של דבר, ולכן אולי אגד לא רואה לנכון לפתוח קו ייחודי כזה. הוד השרון "משלמת" מחיר בתחבורה ציבורית דווקא מכיוון שהיא עורק תחבורה ציבורית מרכזי.
גם בקו 570 יש לא מעט נוסעים. בעבר,
אגב, היה את קו 578 שיצא מכפר סבא, עבר במגדיאל ובמרכז הוד השרון והיה נוסע דרך כביש 5 לאוניברסיטת תל אביב בכיוון מהוד השרון לת"א בלבד. הקו הזה בוטל.
 

846

Active member
אני עובר המון בהוד השרון במיוחד בקו

גם בקו 570 יש לא מעט נוסעים. בעבר,
אגב, היה את קו 578 שיצא מכפר סבא, עבר במגדיאל ובמרכז הוד השרון והיה נוסע דרך כביש 5 לאוניברסיטת תל אביב בכיוון מהוד השרון לת"א בלבד. הקו הזה בוטל.
אני עובר המון בהוד השרון במיוחד בקו
921 ואף פעם אין לנוסעים בעיה,תמיד יש מקומות ישיבה ותדירות הקווים די טובה. ממילא הנוסעים הקבועים משתמשים בחופשי חודשי וזה מאפשר להם גמישות נוסעים רבים,נוסעים לצומת רעננה ומשם לת"א. במיקרה של נוסע מזדמן, נכון זה פחות נוח למי שלא מכיר בדיוק מה ואיך.... חוץ מזה למיטב ידיעתי, הוד השרון די מבוססת ורמת החיים של רוב התושבים גבוהה ומכאן גם רמת המינוע גבוהה וכמו הרבה מקומות בארץ, אנשים מעדיפים לסוע ברכב הפרטי.
 

mucool2

New member
רמת מינוע גבוהה

אני עובר המון בהוד השרון במיוחד בקו
921 ואף פעם אין לנוסעים בעיה,תמיד יש מקומות ישיבה ותדירות הקווים די טובה. ממילא הנוסעים הקבועים משתמשים בחופשי חודשי וזה מאפשר להם גמישות נוסעים רבים,נוסעים לצומת רעננה ומשם לת"א. במיקרה של נוסע מזדמן, נכון זה פחות נוח למי שלא מכיר בדיוק מה ואיך.... חוץ מזה למיטב ידיעתי, הוד השרון די מבוססת ורמת החיים של רוב התושבים גבוהה ומכאן גם רמת המינוע גבוהה וכמו הרבה מקומות בארץ, אנשים מעדיפים לסוע ברכב הפרטי.
רמת מינוע גבוהה
היא לא תרוץ לא לספק תחבורה ציבורית טובה. להפך! צריך לעודד את הנהגים שנתקעים כל יום בפקקים לעבור לתח"צ.
 

846

Active member
אתה צודק, אבל זה לא עובד בישראל...

רמת מינוע גבוהה
היא לא תרוץ לא לספק תחבורה ציבורית טובה. להפך! צריך לעודד את הנהגים שנתקעים כל יום בפקקים לעבור לתח"צ.
אתה צודק, אבל זה לא עובד בישראל...
 

mucool2

New member
ולמה?

אתה צודק, אבל זה לא עובד בישראל...
ולמה?
כי התח"צ בישראל נתקעה לפני יותר מ-40 שנה... אני לא מתכוון לדגמי אוטובוסים אלא לחשיבה הכוללת. הישראלי בעל הרכב יעבור לתחבורה הציבורית אם היא תהיה אטרקטיבית. זה אומר - שילוב ותיאום מלא בין האמצעים השונים, כרטוס משותף ו"חכם", בלעדיות בדרך (=> עקיפת פקקים! שימוש ברכבות וכד') וקווים ישירים בלי סיבובים אינסופיים בדרך. כל החשיבה בארץ צריכה להשתנות, ואני ממליץ מאוד לראות את הכתבה על התחבורה בחיפה שמקושרת כאן בשרשור אחר.
 

846

Active member
עזוב, סללו כבישים, הניחו מסילות

ולמה?
כי התח"צ בישראל נתקעה לפני יותר מ-40 שנה... אני לא מתכוון לדגמי אוטובוסים אלא לחשיבה הכוללת. הישראלי בעל הרכב יעבור לתחבורה הציבורית אם היא תהיה אטרקטיבית. זה אומר - שילוב ותיאום מלא בין האמצעים השונים, כרטוס משותף ו"חכם", בלעדיות בדרך (=> עקיפת פקקים! שימוש ברכבות וכד') וקווים ישירים בלי סיבובים אינסופיים בדרך. כל החשיבה בארץ צריכה להשתנות, ואני ממליץ מאוד לראות את הכתבה על התחבורה בחיפה שמקושרת כאן בשרשור אחר.
עזוב, סללו כבישים, הניחו מסילות
רכבת חדשות, פתחו קווים חדשים , בנו מחלפים שני דברים לא קרו: הפקקים לא קטנו וכמות ההרוגים בכביש לא השתנתה כמעט! הישראלי אוהב את האוטו שלו!
 

mucool2

New member
אתה באמת חושב שהגענו לרמה סבירה של

עזוב, סללו כבישים, הניחו מסילות
רכבת חדשות, פתחו קווים חדשים , בנו מחלפים שני דברים לא קרו: הפקקים לא קטנו וכמות ההרוגים בכביש לא השתנתה כמעט! הישראלי אוהב את האוטו שלו!
אתה באמת חושב שהגענו לרמה סבירה של
תח"צ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה