טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
 
אורי קודם כל שבת שלום

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
אורי קודם כל שבת שלום
באמת רק רציתי להוסיף שהאי תיאום בין אוטובוסים לרכבות קיים בתחנות רבות,ובחלקן קיימים גם קווי אוטובוס זניחים ביותר בעלי זמינות נמוכה.
 
ע"פ המפה הישנה מאתר דן, תדירות קו

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
ע"פ המפה הישנה מאתר דן, תדירות קו
55 בלילה היתה 15-20 דקות. עוד שיפור בשירות מחברת קווים...
 

אורי404

New member
תודה לשניכם. וסביבות שמונה בערב זה

ע"פ המפה הישנה מאתר דן, תדירות קו
55 בלילה היתה 15-20 דקות. עוד שיפור בשירות מחברת קווים...
תודה לשניכם. וסביבות שמונה בערב זה
לא ממש "לילה" (מבחינתי לילה זה מסביבות תשע בערב). ושוב, לא מדובר על כמות זניחה של נוסעים, שהצדיקה את צמצום הנוסעים, אלא ההיפך המוחלט: הנהג לא נתן לנוסעים לעלות, והם נאלצו לחכות לא מעט זמן לאוטובוס הבא.
 

alantan

New member
לילה?

תודה לשניכם. וסביבות שמונה בערב זה
לא ממש "לילה" (מבחינתי לילה זה מסביבות תשע בערב). ושוב, לא מדובר על כמות זניחה של נוסעים, שהצדיקה את צמצום הנוסעים, אלא ההיפך המוחלט: הנהג לא נתן לנוסעים לעלות, והם נאלצו לחכות לא מעט זמן לאוטובוס הבא.
לילה?
לילה זה לא בדיוק מ-9... לפחות בערים המרכזיות בעולם (ותל אביב מתימרת להיות כזאת) מבחינת תח"צ הערב נמשך מסביבות 7 עד 11:30 או חצות, ויש ברוב הקווים העיקריים תדירות סבירה של עד כל 20 דקות. לילה זה הזמן שבין חצות ל-5 או 6 בבוקר, ובזמן הזה פועלים קווים בתדירות של פעם ב-30 עד 60 דקות.
 

אורי404

New member
יפה כתבת, אלן. אבל, מה לעשות שבארץ

לילה?
לילה זה לא בדיוק מ-9... לפחות בערים המרכזיות בעולם (ותל אביב מתימרת להיות כזאת) מבחינת תח"צ הערב נמשך מסביבות 7 עד 11:30 או חצות, ויש ברוב הקווים העיקריים תדירות סבירה של עד כל 20 דקות. לילה זה הזמן שבין חצות ל-5 או 6 בבוקר, ובזמן הזה פועלים קווים בתדירות של פעם ב-30 עד 60 דקות.
יפה כתבת, אלן. אבל, מה לעשות שבארץ
אין כמעט קווים, אם בכלל שפועלים בין חצות לחמש בבוקר. יש כמה קווים, שפועלים בלילה, וזה גם כן עד סביבות אחת בלילה.
 
פעם היה איזה רעיון להפעיל את קו 405

יפה כתבת, אלן. אבל, מה לעשות שבארץ
אין כמעט קווים, אם בכלל שפועלים בין חצות לחמש בבוקר. יש כמה קווים, שפועלים בלילה, וזה גם כן עד סביבות אחת בלילה.
פעם היה איזה רעיון להפעיל את קו 405
לירושלים בלילה כל הלילה,כשבכל שעה עגולה יוצא אוטובוס,נראה לי ממש לא רווחי.
 

alantan

New member
היו כמה נסיונות

פעם היה איזה רעיון להפעיל את קו 405
לירושלים בלילה כל הלילה,כשבכל שעה עגולה יוצא אוטובוס,נראה לי ממש לא רווחי.
היו כמה נסיונות
קו 555 (נדמה לי בתחילת שנות התשעים) שיצא כל שעה ונסע בין ראשל"צ (מסלול 174 בערך) לרדינג ומשם לכפר סבא (כמו 572). הנסיון החזיק מעמד משהו כמו שלושה חודשים. מתישהו בסוף אותו עשור היה גם נסיון להפעיל את 480 כל הלילה. אבל צריך לזכור שגם בלונדון לא היה שירות בלילה עד שנות השמונים. כשהתחילו ה-Night Buses, הם נסעו די ריקים, וזה היה נראה מאוד לא כלכלי. אבל לאט לאט הם צברו פופולריות וכיום יש רשת מסועפת בעלת שירות תדיר (כל 30 עד 60 דקות) בכל חלקי הכרך.
 
זה היה קו 19/47 של דן

היו כמה נסיונות
קו 555 (נדמה לי בתחילת שנות התשעים) שיצא כל שעה ונסע בין ראשל"צ (מסלול 174 בערך) לרדינג ומשם לכפר סבא (כמו 572). הנסיון החזיק מעמד משהו כמו שלושה חודשים. מתישהו בסוף אותו עשור היה גם נסיון להפעיל את 480 כל הלילה. אבל צריך לזכור שגם בלונדון לא היה שירות בלילה עד שנות השמונים. כשהתחילו ה-Night Buses, הם נסעו די ריקים, וזה היה נראה מאוד לא כלכלי. אבל לאט לאט הם צברו פופולריות וכיום יש רשת מסועפת בעלת שירות תדיר (כל 30 עד 60 דקות) בכל חלקי הכרך.
זה היה קו 19/47 של דן
או אולי אנחנו מדברים על שני מקרים שונים?
 

alantan

New member
היה גם קו "החלטת האו"מ" 1947

זה היה קו 19/47 של דן
או אולי אנחנו מדברים על שני מקרים שונים?
היה גם קו "החלטת האו"מ" 1947
איך שכחתי אותו? או 19/47 - באמת מספר מצחיק, למרות שמובן מדוע נקרא כך. אני לא זוכר מי היה קודם, אבל היה גם 555 של אגד במסלול מאוד דומה...
 

urilei

New member
כי זה באמת ככה

היו כמה נסיונות
קו 555 (נדמה לי בתחילת שנות התשעים) שיצא כל שעה ונסע בין ראשל"צ (מסלול 174 בערך) לרדינג ומשם לכפר סבא (כמו 572). הנסיון החזיק מעמד משהו כמו שלושה חודשים. מתישהו בסוף אותו עשור היה גם נסיון להפעיל את 480 כל הלילה. אבל צריך לזכור שגם בלונדון לא היה שירות בלילה עד שנות השמונים. כשהתחילו ה-Night Buses, הם נסעו די ריקים, וזה היה נראה מאוד לא כלכלי. אבל לאט לאט הם צברו פופולריות וכיום יש רשת מסועפת בעלת שירות תדיר (כל 30 עד 60 דקות) בכל חלקי הכרך.
כי זה באמת ככה
הציבור לא סומך על אוטובוסים בלילה אני גם מניח שזה לא פורסם בצורה מסיבית בתקשורת אלא קיבל איזו פינה קטנה בעיתון ועבר בעיקר מפה לאוזן בדומה למוניות שירות של היום. גם אני לא הייתי סומך על זה ברמה שאם זה לא נכון אז אני נשאר לישון לילה בתמח"ת... יהיה צריך להפעיל אותם לפחות חצי שנה באופן סדיר עד שאנשים יתחילו לסמוך עליהם. אני בסך הכל חושב שקווים בערים הגדולות של גוש דן (תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים, ראשל"צ, רחובות) וירושלים וחיפה - אולי לא יהיו רווחיים במיוחד אבל יצדיקו את הקיום שלהם, וזה מספיק
 

alantan

New member
|למעלה| הלוואי בימינו...

כי זה באמת ככה
הציבור לא סומך על אוטובוסים בלילה אני גם מניח שזה לא פורסם בצורה מסיבית בתקשורת אלא קיבל איזו פינה קטנה בעיתון ועבר בעיקר מפה לאוזן בדומה למוניות שירות של היום. גם אני לא הייתי סומך על זה ברמה שאם זה לא נכון אז אני נשאר לישון לילה בתמח"ת... יהיה צריך להפעיל אותם לפחות חצי שנה באופן סדיר עד שאנשים יתחילו לסמוך עליהם. אני בסך הכל חושב שקווים בערים הגדולות של גוש דן (תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים, ראשל"צ, רחובות) וירושלים וחיפה - אולי לא יהיו רווחיים במיוחד אבל יצדיקו את הקיום שלהם, וזה מספיק
|למעלה| הלוואי בימינו...
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif הלוואי בימינו...אני סטלן היום

כי זה באמת ככה
הציבור לא סומך על אוטובוסים בלילה אני גם מניח שזה לא פורסם בצורה מסיבית בתקשורת אלא קיבל איזו פינה קטנה בעיתון ועבר בעיקר מפה לאוזן בדומה למוניות שירות של היום. גם אני לא הייתי סומך על זה ברמה שאם זה לא נכון אז אני נשאר לישון לילה בתמח"ת... יהיה צריך להפעיל אותם לפחות חצי שנה באופן סדיר עד שאנשים יתחילו לסמוך עליהם. אני בסך הכל חושב שקווים בערים הגדולות של גוש דן (תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים, ראשל"צ, רחובות) וירושלים וחיפה - אולי לא יהיו רווחיים במיוחד אבל יצדיקו את הקיום שלהם, וזה מספיק
הלוואי בימינו...אני סטלן היום
 

OMER G17

New member
אכן כן...צריך להפעיל באופן סדיר ולפ

כי זה באמת ככה
הציבור לא סומך על אוטובוסים בלילה אני גם מניח שזה לא פורסם בצורה מסיבית בתקשורת אלא קיבל איזו פינה קטנה בעיתון ועבר בעיקר מפה לאוזן בדומה למוניות שירות של היום. גם אני לא הייתי סומך על זה ברמה שאם זה לא נכון אז אני נשאר לישון לילה בתמח"ת... יהיה צריך להפעיל אותם לפחות חצי שנה באופן סדיר עד שאנשים יתחילו לסמוך עליהם. אני בסך הכל חושב שקווים בערים הגדולות של גוש דן (תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים, ראשל"צ, רחובות) וירושלים וחיפה - אולי לא יהיו רווחיים במיוחד אבל יצדיקו את הקיום שלהם, וזה מספיק
אכן כן...צריך להפעיל באופן סדיר ולפ
רסם כמו שצריך ולתת לזה שנתיים בערך..רק אם אחרי שנתיים זה לא ייתפוס צריך להפסיק את השירות!
 

yblumann

New member
תיקון ל alantan

היו כמה נסיונות
קו 555 (נדמה לי בתחילת שנות התשעים) שיצא כל שעה ונסע בין ראשל"צ (מסלול 174 בערך) לרדינג ומשם לכפר סבא (כמו 572). הנסיון החזיק מעמד משהו כמו שלושה חודשים. מתישהו בסוף אותו עשור היה גם נסיון להפעיל את 480 כל הלילה. אבל צריך לזכור שגם בלונדון לא היה שירות בלילה עד שנות השמונים. כשהתחילו ה-Night Buses, הם נסעו די ריקים, וזה היה נראה מאוד לא כלכלי. אבל לאט לאט הם צברו פופולריות וכיום יש רשת מסועפת בעלת שירות תדיר (כל 30 עד 60 דקות) בכל חלקי הכרך.
תיקון ל alantan
שירות האוטובוסים בלילה- night buses- קיים מראשית ימי האוטובוסים בלונדון. הקהל ששורת היה מספר הגדול של עובדי משמרות הלילה בעתונים הדאר בתי החולים בתי החרושת נמל לונדון וכו. בשנות ה 90 הדגש עבר לבלויים והיום הרשת משרתת את הבלויים. חויה לא נעימה להשתמש בהם- בבריטניה יש בעיה חמורה של שכרות. Yoram in London
 

alantan

New member
כן, בדיקה חוזרת של הנושא העלתה שאתה

תיקון ל alantan
שירות האוטובוסים בלילה- night buses- קיים מראשית ימי האוטובוסים בלונדון. הקהל ששורת היה מספר הגדול של עובדי משמרות הלילה בעתונים הדאר בתי החולים בתי החרושת נמל לונדון וכו. בשנות ה 90 הדגש עבר לבלויים והיום הרשת משרתת את הבלויים. חויה לא נעימה להשתמש בהם- בבריטניה יש בעיה חמורה של שכרות. Yoram in London
כן, בדיקה חוזרת של הנושא העלתה שאתה
צודק בהחלט. עם כך, בהתבוננות במפות ישנות משנות ה-50 וה-70, נראה שהשירות היה מוגבל מאוד (לפחות בהשוואה לרשת המסועפת שקיימת היום).
 

OMER G17

New member
בסדר..בלי קשר תח"צ עד 12-1 בלילה

פעם היה איזה רעיון להפעיל את קו 405
לירושלים בלילה כל הלילה,כשבכל שעה עגולה יוצא אוטובוס,נראה לי ממש לא רווחי.
בסדר..בלי קשר תח"צ עד 12-1 בלילה
היא עניין אחר ואין בכלל ויכוח שהיא צריכה לפעול...בטטח בתוך הערים הגדולות אני לא מדבר על קו קריית שמונה-ת"א או חיפה-כרמיאל..
 

oshri5917

New member
ועוד משהו שעשתה חברת קווים

ע"פ המפה הישנה מאתר דן, תדירות קו
55 בלילה היתה 15-20 דקות. עוד שיפור בשירות מחברת קווים...
ועוד משהו שעשתה חברת קווים
(1) הקדימה את שעת היציאה האחרונה לקו 37 מיהוד במוצאי שבת מ23.59 ל23.30 (2)הורידו את התדירות של קו37 בערב מ20דקות ל25 דקות (3)תדירות קו 55 מתל אביב 20.00-22.05 כל 25 דקות מ22.05 ועד גמר השירות ב24.05 כל 30 דקות לעומת 20דקות בתקופת דן (4)סיום שעות בימי ו' קווים 37 55 36 68 מכיוון תל אביב 17.00 לעומת 17.30 בתקופת דן לתל אביב 16.30 לעומת 17.05 בתקופת דן
 

846

Active member
הלו"ז של האוטובוס מתואם פחות או

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
הלו"ז של האוטובוס מתואם פחות או
יותר אם הלו"ז של הרכבת נכון? ומה קורה כשהרכבת מאחרת? כמה זמן הנהג אוטובוס צריך לחכות? ומה עם הנסיעה הבאה שלו? שגם הוא יאחר? אני מתאר לעצמי שקו 2 הוא קו קצר ולכן יש בהחלט אפשרות שהנסיעה הבאה של הנהג תהיה בסביבות 22:30 לת"א בקו 561 ומשם בחזרה בנסיעה האחרונה. הגיוני? האם נוסעי האוטובוס האחרון צריכים לספוג את האיחור של הרכבת? אפשרות נוספת: זאת הנסיעה האחרונה של הנהג והוא מסיים משמרת של 11: שעות ו55 דקות. מה יקרה אם הוא יחכה 10 דקות לרכבת? הוא יחרוג מתקנה 168 והיום מקפידים מאד! יש עוד כמה תרחישים אפשריים, וכמה סיבות אפשריות שהנהג לא חיכה, אני מקווה שהבנת! הערה נוספת אחרי קריאה נוספת של ההודעה שלך: מדוע הנהג של אגד צריך ללכת לאחראי משמרת של הרכבת? אולי האחרון צריך להודיע לנהג על האיחור הצפוי ואז אולי ניתן לעשות משהו להחליף נהג או לשנות את סידור העבודה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה