טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
לא מדויק בהשוואה לרעננה, למשל, רמת

אני עובר המון בהוד השרון במיוחד בקו
921 ואף פעם אין לנוסעים בעיה,תמיד יש מקומות ישיבה ותדירות הקווים די טובה. ממילא הנוסעים הקבועים משתמשים בחופשי חודשי וזה מאפשר להם גמישות נוסעים רבים,נוסעים לצומת רעננה ומשם לת"א. במיקרה של נוסע מזדמן, נכון זה פחות נוח למי שלא מכיר בדיוק מה ואיך.... חוץ מזה למיטב ידיעתי, הוד השרון די מבוססת ורמת החיים של רוב התושבים גבוהה ומכאן גם רמת המינוע גבוהה וכמו הרבה מקומות בארץ, אנשים מעדיפים לסוע ברכב הפרטי.
לא מדויק בהשוואה לרעננה, למשל, רמת
החיים היא נמוכה יחסית. וברעננה יש קווים מהירים ונוחים לת"א, אשר מגיעים לתחנה המרכזית ולמסוף כרמלית למשך כל שעות היום. למרות זאת, יש את השכונות השונות, בהן רמת החיים היא לא גבוהה. וגם מה עם צעירים, אשר עדיין אין להם רישיון ורוצים לצאת לעבוד או לבלות באיזור תל אביב. אני, עדיין, באותה דיעה, אותה כתבתי קודם. גם בערים השכנות כפר סבא ורעננה רמת החיים הממוצעת היא די גבוהה ואף עוברת את זו של הוד השרון. עובדה שמחירי הנסיעה בתוך הוד השרון זולים מנסיעות פנימיות בערים השכנות. בערים האלה יש שירות נוח של אגד ודן, וכך גם צריך להיות בהוד השרון. גם ועוד משהו בקשר של תחבורה ציבורית: אני יודע שכאשר יש רכבת העוברת בסמוך/בתוך היישוב/עיר, ערך המגורים עולה. ההוכחה לכך היא בבנימינה, נתניה, רחובות ועוד. גם בשכונות, אשר נמצאות ליד תחנת הרכבת בכפר סבא ערך הדירות עלה מאז פתיחת תחנת הרכבת. סביר להניח, שכאשר יש שירות אוטובוסים טוב ויעיל, ערך הדירות עלול לעלות.
 

mucool2

New member
ההבדל הוא שלרכבת יש (או לפחות היה

לא מדויק בהשוואה לרעננה, למשל, רמת
החיים היא נמוכה יחסית. וברעננה יש קווים מהירים ונוחים לת"א, אשר מגיעים לתחנה המרכזית ולמסוף כרמלית למשך כל שעות היום. למרות זאת, יש את השכונות השונות, בהן רמת החיים היא לא גבוהה. וגם מה עם צעירים, אשר עדיין אין להם רישיון ורוצים לצאת לעבוד או לבלות באיזור תל אביב. אני, עדיין, באותה דיעה, אותה כתבתי קודם. גם בערים השכנות כפר סבא ורעננה רמת החיים הממוצעת היא די גבוהה ואף עוברת את זו של הוד השרון. עובדה שמחירי הנסיעה בתוך הוד השרון זולים מנסיעות פנימיות בערים השכנות. בערים האלה יש שירות נוח של אגד ודן, וכך גם צריך להיות בהוד השרון. גם ועוד משהו בקשר של תחבורה ציבורית: אני יודע שכאשר יש רכבת העוברת בסמוך/בתוך היישוב/עיר, ערך המגורים עולה. ההוכחה לכך היא בבנימינה, נתניה, רחובות ועוד. גם בשכונות, אשר נמצאות ליד תחנת הרכבת בכפר סבא ערך הדירות עלה מאז פתיחת תחנת הרכבת. סביר להניח, שכאשר יש שירות אוטובוסים טוב ויעיל, ערך הדירות עלול לעלות.
ההבדל הוא שלרכבת יש (או לפחות היה
עד לאחרונה) דימוי חדשני ונקי, בוד שלאוטובוס דימוי ישן ומסורבל (אני מדבר רק על דימוי, ולא על המציאות!). כדי לשנות את הדימוי הירוד של האוטובוס, והתח"צ בכלל, דרוש שינוי יסודי בצורת החשיבה, וכבר הסברתי בהודעות אחרות כאן ובשרשורים אחרים מה צריך לקרות לשם כך. אם אדם יכול לקנות באוטומט שיוצב בתחנת האוטובוס ליד ביתו כרטיס אחד ויחיד שישמש אותו לנסיעותיו בכל אמצעי התחבורה והמפעילים השונים בדרכו לעבודה או לכל מקום אחר; אם האוטובוס מתואם עם הרכבת ועם קווים אחרים ויש היררכיה ברורה של קווים ראשיים ומשניים; אם הקווים הראשיים נוסעים בצירים המרכזיים בלבד בלי לעשות "רונדלים" בתוך שכונות וברחובות צדדיים; אם אפשר לקבל מידע דרך האינטרנט או בטלפון על נסיעה מכל מקום לכל מקום, בלי לשבור את הראש איזה חברה פועלת איפה ואיך פועל האתר/שירות המודיעין הטלפוני של כל אחת מהן, אם בכלל --- יכול להיות שאז גם הנסיעה באוטובוס תהפוך למשהו אטרקטיבי ולא רק למי שאין לו אוטו ואין לו ברירה.
 

OMER G17

New member
נכון מאוד...האחריות על משרד התחבורה

ההבדל הוא שלרכבת יש (או לפחות היה
עד לאחרונה) דימוי חדשני ונקי, בוד שלאוטובוס דימוי ישן ומסורבל (אני מדבר רק על דימוי, ולא על המציאות!). כדי לשנות את הדימוי הירוד של האוטובוס, והתח"צ בכלל, דרוש שינוי יסודי בצורת החשיבה, וכבר הסברתי בהודעות אחרות כאן ובשרשורים אחרים מה צריך לקרות לשם כך. אם אדם יכול לקנות באוטומט שיוצב בתחנת האוטובוס ליד ביתו כרטיס אחד ויחיד שישמש אותו לנסיעותיו בכל אמצעי התחבורה והמפעילים השונים בדרכו לעבודה או לכל מקום אחר; אם האוטובוס מתואם עם הרכבת ועם קווים אחרים ויש היררכיה ברורה של קווים ראשיים ומשניים; אם הקווים הראשיים נוסעים בצירים המרכזיים בלבד בלי לעשות "רונדלים" בתוך שכונות וברחובות צדדיים; אם אפשר לקבל מידע דרך האינטרנט או בטלפון על נסיעה מכל מקום לכל מקום, בלי לשבור את הראש איזה חברה פועלת איפה ואיך פועל האתר/שירות המודיעין הטלפוני של כל אחת מהן, אם בכלל --- יכול להיות שאז גם הנסיעה באוטובוס תהפוך למשהו אטרקטיבי ולא רק למי שאין לו אוטו ואין לו ברירה.
נכון מאוד...האחריות על משרד התחבורה
צריך שר תחבורה שהעניין יהיה הדבר שהכי מענין אותו והאג'נדה שלו..מי מוכן להכנס לפוליטיקה?
 

אורי404

New member
וחוץ מזה, עובדה שיאיר כתב שהאוטובוס

לא מדויק בהשוואה לרעננה, למשל, רמת
החיים היא נמוכה יחסית. וברעננה יש קווים מהירים ונוחים לת"א, אשר מגיעים לתחנה המרכזית ולמסוף כרמלית למשך כל שעות היום. למרות זאת, יש את השכונות השונות, בהן רמת החיים היא לא גבוהה. וגם מה עם צעירים, אשר עדיין אין להם רישיון ורוצים לצאת לעבוד או לבלות באיזור תל אביב. אני, עדיין, באותה דיעה, אותה כתבתי קודם. גם בערים השכנות כפר סבא ורעננה רמת החיים הממוצעת היא די גבוהה ואף עוברת את זו של הוד השרון. עובדה שמחירי הנסיעה בתוך הוד השרון זולים מנסיעות פנימיות בערים השכנות. בערים האלה יש שירות נוח של אגד ודן, וכך גם צריך להיות בהוד השרון. גם ועוד משהו בקשר של תחבורה ציבורית: אני יודע שכאשר יש רכבת העוברת בסמוך/בתוך היישוב/עיר, ערך המגורים עולה. ההוכחה לכך היא בבנימינה, נתניה, רחובות ועוד. גם בשכונות, אשר נמצאות ליד תחנת הרכבת בכפר סבא ערך הדירות עלה מאז פתיחת תחנת הרכבת. סביר להניח, שכאשר יש שירות אוטובוסים טוב ויעיל, ערך הדירות עלול לעלות.
וחוץ מזה, עובדה שיאיר כתב שהאוטובוס
שהאוטובוסים המהירים מתמלאים, כאשר הם פועלים. אני גם ראיתי כמה פעמים, שכאשר נסעתי בקו 571, למשל, הנוסעים היו שואלים את הנהג, האם יש עדיין, את 565, הנהג היה עונה "לא יודע", והם לא לקחו סיכון ועלו על 571 המאסף. כמו כן, זה לא פוטר את אגד להפעיל שירות קווים פנימיים בשכונות של הוד השרון, אשר רמת החיים בהן היא לא ממש גבוהה.
 
בעיה נוספת היא

אני עובר המון בהוד השרון במיוחד בקו
921 ואף פעם אין לנוסעים בעיה,תמיד יש מקומות ישיבה ותדירות הקווים די טובה. ממילא הנוסעים הקבועים משתמשים בחופשי חודשי וזה מאפשר להם גמישות נוסעים רבים,נוסעים לצומת רעננה ומשם לת"א. במיקרה של נוסע מזדמן, נכון זה פחות נוח למי שלא מכיר בדיוק מה ואיך.... חוץ מזה למיטב ידיעתי, הוד השרון די מבוססת ורמת החיים של רוב התושבים גבוהה ומכאן גם רמת המינוע גבוהה וכמו הרבה מקומות בארץ, אנשים מעדיפים לסוע ברכב הפרטי.
בעיה נוספת היא
שלא ניתן לדעת את שעות ההגעה המדויקות של האוטובוסים שמגיעים מהצפון. לפעמים עלול להווצר מצב שאדם יחכה כחצי שעה עד שמגיע אוטובוס לתל אביב, ואין להאשים אף אחד על כך, מכיוון שאוטובוס שיוצא מחיפה או מקרית שמונה וכאלה יכול להתקל בעיכובים שיגרמו לכך שלהוד השרון, אשר נמצאת די בסוף המסלול, הוא לא יגיע לפי הזמן המשוער. אם היה קו אוטובוס שיוצא מהוד השרון לתל אביב לאורך כל היום הבעיה היתה נפתרת מכיוון שאז היה זמן יציאה קבוע מראש, שאני בטוח שכל נהג היה עומד בו.
 

OMER G17

New member
איך בדיוק נוצר מצב שרמת השרון היא

ה"בעיה" בהוד השרון מבחינת תח"צ
לדעתי היא שכל קוי אגד המאספים מצפון הארץ עוברים בה. למה "בעיה" במרכאות? כי יש תחבורה ציבורית מהוד השרון לתל אביב ולצפון הארץ רוב היום. רק מה, כאשר אדם עולה על אוטובוס שהגיע מקרית שמונה ורוצה לנסוע לתל אביב לא תמיד יש מקום ישיבה, ולא תמיד הוא יכול לקנות כרטיסייה של כמה נסיעות כאלו "קצרות" ביחס לנסיעה מקרית שמונה. את הקופה שהיתה כאן סגרו לפני כמה שנים וכך צריך לסמוך על המזל כדי שלנהג שמגיע תהיה הכרטיסיה שרוצים לקנות. כמו-כן, כמות התחבורה הציבורית הזו מתל אביב ולתל אביב עוצרת רק בתחנה אחת במרכז העיר ולא בתחנות לאורך הרחוב הראשי של העיר (למעט קו 641) ונוסעת לתל אביב דרך פתח תקווה. לתושבי הוד השרון אין אפשרות להגיע מהר באוטובוס לתל אביב, למעט בשעות הבוקר ומתל אביב למעט אחה"צ. ותאמינו לי, גם קו 565 מתמלא מהר מאוד בשעות אלו - במיוחד בבוקר. בנוגע לקוים המקומיים - באמת תדירותם נמוכה מאוד וגם כמותם למעשה. יש קו אחד למזרח העיר, קו נוסף שהוא הארכה שלו למושב אלישמע הסמוך, וקו שלישי למערב העיר. התדירות שלהם היא במקרה הטוב כל חצי שעה ובמקרה הפחות טוב כל שעה, והם מסיימים ב-21:00 בערך. כך שמי שגר רחוק ממרכז העיר יתקשה להגיע לביתו בשעות הערב המאוחרות בתחבורה ציבורית. על כל זה מתווספת העובדה שבזמנו אגד סירבו לפתוח קו לתחנת הרכבת, מהוד השרון בטענה שזהו הכיוון ההפוך לנסיעה לתל אביב ושלרשות תושבי הוד השרון עומדת תחנת הרכבת של פ"ת (שנמצאת "בכיוון הנכון"). מעבר לעובדה שתחנות הרכבת בהוד השרון (זו שקיימת וזו שתפתח) קרובות הרבה יותר מאשר זו בפ"ת, גם לתחנה בפ"ת צריך ללכת ברגל מרחק לא מבוטל ברגל מתחנת האוטובוס של מתחם ירקונים, שגם בה לא כל קו עוצר. אז לסיכום לדעתי העובדה שאין קו אוטובוס בלעדי בין הוד השרון לתל אביב נובעת מכיוון שיש "מליון" אוטובוסים שמגיעים לתל אביב בסופו של דבר, ולכן אולי אגד לא רואה לנכון לפתוח קו ייחודי כזה. הוד השרון "משלמת" מחיר בתחבורה ציבורית דווקא מכיוון שהיא עורק תחבורה ציבורית מרכזי.
איך בדיוק נוצר מצב שרמת השרון היא
מקום שבו עוברים אוטובוסים מצפון הארץ?
 

אורי404

New member
לא רמת השרון, אלא הוד השרון. הכוונה

איך בדיוק נוצר מצב שרמת השרון היא
מקום שבו עוברים אוטובוסים מצפון הארץ?
לא רמת השרון, אלא הוד השרון. הכוונה
היא לקווים המאספים תל אביב, אשר נוסעים דך פתח תקווה, הוד השרון וכביש 4 לכיוון חיפה, נצרת עילית וקרית שמונה.
 

OMER G17

New member
אהה באמת הם עוברים שם?

לא רמת השרון, אלא הוד השרון. הכוונה
היא לקווים המאספים תל אביב, אשר נוסעים דך פתח תקווה, הוד השרון וכביש 4 לכיוון חיפה, נצרת עילית וקרית שמונה.
אהה באמת הם עוברים שם?
מוזר...אין קו יותר מהיר לאנשי קריית שמונה?
 
בשביל נסיעה מקרית שמונה לתל אביב

אהה באמת הם עוברים שם?
מוזר...אין קו יותר מהיר לאנשי קריית שמונה?
בשביל נסיעה מקרית שמונה לתל אביב
יש את הקוים המהירים - 845 ו842 אם אני לא טועה. האוטובוסים המאספים כמו 841, 823, 641 וכו' משמשים את הנוסעים אשר עולים עליהם באמצע הדרך שלהם. אני לא חושב שכיום יש מישהו שיעלה על 841 בקרית שמונה כדי להגיע לתל אביב.
 

אורי404

New member
אלא אם הוא חוזר בחצות מת"א לק.שמונה

בשביל נסיעה מקרית שמונה לתל אביב
יש את הקוים המהירים - 845 ו842 אם אני לא טועה. האוטובוסים המאספים כמו 841, 823, 641 וכו' משמשים את הנוסעים אשר עולים עליהם באמצע הדרך שלהם. אני לא חושב שכיום יש מישהו שיעלה על 841 בקרית שמונה כדי להגיע לתל אביב.
אלא אם הוא חוזר בחצות מת"א לק.שמונה
וגם אז, לפי מה שהבנתי, זמן הנסיעה הוא מעל לארבע שעות.
 
למה מעל 4 שעות???

אלא אם הוא חוזר בחצות מת"א לק.שמונה
וגם אז, לפי מה שהבנתי, זמן הנסיעה הוא מעל לארבע שעות.
למה מעל 4 שעות???
אחרי שעה ארבעים הוא מגיע לעפולה (מנסיון), עוד 45 דקות לטבריה ועוד 45 לקריית שמונה סך הכל זמן נסיעה משוער 3 שעות ו10 דקות. אל תשכח שבלילה אין פקקים!!
 

OMER G17

New member
תקדם את התלונות האלה הלאה..

ובכלל. למרות שהוד השרון גדלה בשנים
האחרונות מבחינת אוכלוסייה ונוספו בה שכונות חדשות, השינויים בתחבורה הציבורית בה הן מינוריים. אמנם, בשנים האחרונות הוסיפו את קו 565 המהיר לת"א. בבוקר הוא יוצא מהוד השרון לת"א ואחרי הצהרים בכיוון. ההפוך. עדיין, לא ברור לי למה לא מגיע להם קו מהיר למשך כל שעות היום, כמו ברעננה ובכפר סבא, שהן פחות או יותר באותו גודל. אין שירות של "דן" בעיר (למעט קו 89, שנוסע כפעמים ביום) ואני בספק אם משתמשים בו. גם פה לא ברור לי, למה "דן" לא עשו קו מהעיר לאיזור הכרמלית דרך מרכז תל אביב, כפי שיש בערים השכנות. לגבי הקווים הפנימיים - כמעט ואין שינויים. לא ממש נוספו קווים או נסיעות ואני בספק אם תושב ממוצע בעיר הזו יודע מה הוא מסלול הקווים הפנימיים. שורה תחתונה - הוד השרון היא עיר יפה ונאה, שגדלה מבחינת האוכלוסיה ויש גם השקעה במראה העיר, כמו הפארק היפה שלהם. אולם, בתחבורה הציבורית, טעון שיפור רב. הנחמה תהיה אולי בתחנת סוקולוב, אשר תהיה קרובה יותר לרב העיר הוד השרון.
תקדם את התלונות האלה הלאה..
לעירייה למקומון למשרד התחבורה ולדן!
 

hck

New member
סינכרון האוטובוסים עם הרכבת

טיפה על "קווים" ו"אגד" והרבה על ר"י
ביום חמישי האחרון אח שלי חזר מגבעתים לכפר סבא. בסביבות השעה שמונה בערב אני מקבל ממנו טלפון. הוא אמר לי שקו 55 היה מלא לגמרי ושבאיזשהו שלב הנהג לא אפשר לשאר הנוסעים בתחנה לעלות. זה היה בתחנה האחרונה ברחוב ויצמן בגבעתים לפני שהאוטובוס פונה לרחוב כצנלסון. הוא שאל אותי מתי האוטובוס הבא. בדקתי באתר האינטרנט של החברה וגיליתי שהתדירות של הקו בסביבות שמונה וצפונה היא חצי שעה. השאלה שלי היא האם אלה גם היו הזמנים, כאשר "דן" הפעילו את הקו, או ש"קווים" צמצמו את הנסיעות? במקום קו 55, החלטנו שכדאי לקחת את קו 63. ובאמת, כעבור מספר דקות הגיע האוטובוס. מת"א הוא לקח רכבת לתחנת נורדאו. מ"ההיכרות הטובה" של תיאום האוטובוסים בכפר סבא, הגעתי עם ה
לאסוף אותו. הרכבת היתה אמורה להגיע ב 22:00והאוטובוסים היוצאים מהתחנה צריכים לצאת ב 22:05. כשהגעתי לחנה חיכו שני אוטובוסים. 85-164-01 (405 סגולה) ו 86-769-01 (וולוו ממוגן של קו 474). בוולוו אפילו לא הוחלף השילוט לקו 2, אלא הושאר על 474 - מה שמראה לי שהנהג ידע מראש שהוא חזה מה שיהיה וכך היה: הנהגים עמדו בתחנה. השעה היתה 22:05 וכלום - לא הלכו למנהל המשמרת לברר. הם הסתכלו האם יש רכבת בתחנה (ולא היתה) ופשוט מאוד נסעו ריקים. הרכבת הגיע ב 22:15. זוהי רכבת שיוצאת מירושלים וכמעט תמיד היא מאחרת. למרות זאת, ברכבת הזו (שני מערכים של IC3) ישנם נוסעים רבים ומכוניות רבות מחכות בתחנה על מנת לאסוף את הנוסעים. כאשר תפתח תחנת סוקולוב סביר להניח, שכמות הנוסעים (הגדולה כיום) תגדל עוד יותר. מבין המכוניות הרבות, אני רואה שיש רבים שנוסעים להוד השרון (יש דרך ליד התחנה להוד השרון, ואני רואה את המכוניות הרבות שנוסעות שם). להלן המסקנות שלי: - כפי שכתבתי למעלה יותר, הרכבת הזו באופן קבוע מאחרת. צריך כבר עכשיו לעדכן ללו"ז ריאלי. כלומר, לשנות את השעות בלו"ז למה שקורה בפועל. - ישנם הרבה נוסעים ברכבת האחרונה. לדעתי, צריך להוסיף רכבת ואפילו רכבות מאוחרות יותר מת"א לתחנת נורדאו. רכבת שתגיע לשעה 22:30 ואף לשעות מאוחרות יותר. סביר להניח, שעדיין יהיה ביקוש. עכשיו שאלה: מה עדיף? לכתוב אי-מייל לרכבת ישראל, או להתקשר אליהם (וסביר להניח שקו הטלפון עמוס שם בדרך כלל)? ברצוני, במהלך השבוע להתקשר לרכבת, להסביר להם את מה שהולך בכפר סבא, כולל העניין של שירות האוטובוסים בכפ"ס, אשר לא מחכים לרכבת ושעל רכבת ישראל לטפל בעניינים האלה.
סינכרון האוטובוסים עם הרכבת
א. הזמנים שנקבעים ליציאת האוטובוסים הם לא ריאלים אפילו אם הרכבת תגיע בזמן, בגלל שתמיד יש איזה מישהו עם מזוודות או איזו סבתא שלוקח להם יותר מ5 דקות להגיע מהרציף של הרכבת (רק למעלית של הרכבת לוקח 2-3 דקות לעלות ולרדת!) לתחנת האוטובוס. מסקנה - שעת יציאת האוטובוס צריכה להיקבע לפחות 10-15 דקות לאחר הגעת הרכבת. ב. סידור העבודה של קווי האוטובוס שיוצאים מהרכבת כולל גם קווים חיצונים, ואם הנהג יחכה לרכבת כ10-20 דקות הוא עלול לאחר לקו הבא שלו (או להפסקה שלו). מסקנה - לייחד סידורי עבודה של אוטובוסים לרכבת בלבד או לתת פרק זמן ארוך יותר עד ליציאת הקו הבא באותו סידור עבודה של נהג האוטובוס. מסקנות אלו אמורות להשלח הן לרכבת והן לאגד, אבל מסופק אני אם נראה תוצאות בזמן הקרוב.
 

urilei

New member
מסקנה שגוייה

סינכרון האוטובוסים עם הרכבת
א. הזמנים שנקבעים ליציאת האוטובוסים הם לא ריאלים אפילו אם הרכבת תגיע בזמן, בגלל שתמיד יש איזה מישהו עם מזוודות או איזו סבתא שלוקח להם יותר מ5 דקות להגיע מהרציף של הרכבת (רק למעלית של הרכבת לוקח 2-3 דקות לעלות ולרדת!) לתחנת האוטובוס. מסקנה - שעת יציאת האוטובוס צריכה להיקבע לפחות 10-15 דקות לאחר הגעת הרכבת. ב. סידור העבודה של קווי האוטובוס שיוצאים מהרכבת כולל גם קווים חיצונים, ואם הנהג יחכה לרכבת כ10-20 דקות הוא עלול לאחר לקו הבא שלו (או להפסקה שלו). מסקנה - לייחד סידורי עבודה של אוטובוסים לרכבת בלבד או לתת פרק זמן ארוך יותר עד ליציאת הקו הבא באותו סידור עבודה של נהג האוטובוס. מסקנות אלו אמורות להשלח הן לרכבת והן לאגד, אבל מסופק אני אם נראה תוצאות בזמן הקרוב.
מסקנה שגוייה
אף אחד לא צריך לחכות לדודה עם מזוודות רבע שעה רבע שעה המתנה זה הרבה יותר מידי בשביל יעד שהוא פרוורי 5 דקות זה סביר למדי והדודה עם המזוודות יכולה לדאוג להיות בקדמת הרכבת (או במקום הקרוב ביותר ליציאה באותה תחנה), ולהגיע לאוטובוס לגבי האיחורים של הרכבת זה כבר משהו אחר, לפי דעתי האוטובוסים צריכים לחכות ור"י צריכה לפצות את אגד עבור איחורים כאלה, אחרי הכל זה משכורת של הנהג שלא אגד צריכה לספוג.
 

hck

New member
זה לא הרבע שעה אלא העיקרון!

מסקנה שגוייה
אף אחד לא צריך לחכות לדודה עם מזוודות רבע שעה רבע שעה המתנה זה הרבה יותר מידי בשביל יעד שהוא פרוורי 5 דקות זה סביר למדי והדודה עם המזוודות יכולה לדאוג להיות בקדמת הרכבת (או במקום הקרוב ביותר ליציאה באותה תחנה), ולהגיע לאוטובוס לגבי האיחורים של הרכבת זה כבר משהו אחר, לפי דעתי האוטובוסים צריכים לחכות ור"י צריכה לפצות את אגד עבור איחורים כאלה, אחרי הכל זה משכורת של הנהג שלא אגד צריכה לספוג.
זה לא הרבע שעה אלא העיקרון!
אני רואה אדם מבוגר כל יום יורד מהרכבת של 13:30 ברחובות (שמגיעה מת"א) מדדה בשיא המהירות שלו לכיוון האוטובוס, ואנו מנסים לעכב את נהג האוטובוס (שכבר מכיר את הזקן) בכל מיני אמתלות וזה ממש מעצבן. לוקח לדבוקה של 50-100 נוסעים לצאת מתחנת רכבת לפחות 5-8 דקות בהתחשב בעובדה שהמעליות בתחנות הרכבת מאוד איטיות, ובעובדה שכל הנוסעים צריכים להעביר את הכרטיסים שלהם במכונות הכירטוס האוטומטיות. אני מקווה שאתה גם לוקח בחשבון את אותם מסכנים שהמכונה משום מה החליטה לא להעביר אותם היום והם צריכים לפנות לדייל שיעביר אותם (לא לפני תחקיר קטן...). אני לא אומר לך את זה סתם, ואני לא אומר לך את זה מנסיון של נוסע קבוע שמכיר 2-3 תחנות בצורה חפיפניקית (רק בשעות הנסיעה הקבועות שלו), אלא מכיון שאני עובד יום יום ברכבות ובתחנות ואני מכיר את הבעיה ממספר תחנות. זאת הסיבה שאני מרשה לעצמי להסיק מסקנות. סיבה נוספת היא שעדיף שתוגדר לנהג האוטובוס שעת יציאה "גמישה" שהיא רבע שעה לאחר שעת כניסת הרכבת לתחנה אלא אם כן כל הנוסעים כבר עלו והוא עוד המתין מספר דקות לוודא את זה. הרי גם ככה הרכבת אף לא לא מקדימה אלא(לצערינו) אפילו מאחרת במספר דקות.
 

846

Active member
זמן יציאה גמיש! מצוין! ומה אם הרכבת

זה לא הרבע שעה אלא העיקרון!
אני רואה אדם מבוגר כל יום יורד מהרכבת של 13:30 ברחובות (שמגיעה מת"א) מדדה בשיא המהירות שלו לכיוון האוטובוס, ואנו מנסים לעכב את נהג האוטובוס (שכבר מכיר את הזקן) בכל מיני אמתלות וזה ממש מעצבן. לוקח לדבוקה של 50-100 נוסעים לצאת מתחנת רכבת לפחות 5-8 דקות בהתחשב בעובדה שהמעליות בתחנות הרכבת מאוד איטיות, ובעובדה שכל הנוסעים צריכים להעביר את הכרטיסים שלהם במכונות הכירטוס האוטומטיות. אני מקווה שאתה גם לוקח בחשבון את אותם מסכנים שהמכונה משום מה החליטה לא להעביר אותם היום והם צריכים לפנות לדייל שיעביר אותם (לא לפני תחקיר קטן...). אני לא אומר לך את זה סתם, ואני לא אומר לך את זה מנסיון של נוסע קבוע שמכיר 2-3 תחנות בצורה חפיפניקית (רק בשעות הנסיעה הקבועות שלו), אלא מכיון שאני עובד יום יום ברכבות ובתחנות ואני מכיר את הבעיה ממספר תחנות. זאת הסיבה שאני מרשה לעצמי להסיק מסקנות. סיבה נוספת היא שעדיף שתוגדר לנהג האוטובוס שעת יציאה "גמישה" שהיא רבע שעה לאחר שעת כניסת הרכבת לתחנה אלא אם כן כל הנוסעים כבר עלו והוא עוד המתין מספר דקות לוודא את זה. הרי גם ככה הרכבת אף לא לא מקדימה אלא(לצערינו) אפילו מאחרת במספר דקות.
זמן יציאה גמיש! מצוין! ומה אם הרכבת
הבאה? אם היא תגיע בזמן והאוטובוס יאחר בגלל הגמישות בנסיעה הקודמת? אין לזה סוף! וכמו שכתבתי קודם, אף אחד מרכבת ישראל לא טורח לעדכן את הנהג או הסדרן המקומי בסניף אגד על איחור צפוי. מידע כזה יכול לעזור בחלק מהמיקרים!
 

hck

New member
אל תתעצבן !

זמן יציאה גמיש! מצוין! ומה אם הרכבת
הבאה? אם היא תגיע בזמן והאוטובוס יאחר בגלל הגמישות בנסיעה הקודמת? אין לזה סוף! וכמו שכתבתי קודם, אף אחד מרכבת ישראל לא טורח לעדכן את הנהג או הסדרן המקומי בסניף אגד על איחור צפוי. מידע כזה יכול לעזור בחלק מהמיקרים!
אל תתעצבן !
כנראה שלא הובנתי נכון: אם זמן היציאה ה"מוגדר" שלה יהיה רבע שעה אחרי כניסת הרכבת, הגמישות היא שהאוטובוס יוכל לצאת לפני אם כל הנוסעים הגיעו, לא גמישות לאחר עוד אחרי רבע השעה שגם ככה הוגדרה. הלו"ז יוגדר מחדש כך שאם אותו אוטובוס שבהגדרה החדשה יצא רבע שעה אחרי כניסת רכבת (ולא 5 דקות) לא יספיק להגיע לרכבת הבאה - אזי הוא לא יהיה זה שיגיע אליה אלא אוטובוס אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה