טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) לנשים עם הפטיטיס C

29alma

New member
טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) לנשים עם הפטיטיס C

שלום לכולם, אני עלמה, בת 29, מועמדת לטיפול IVF ונשאית של הפטיטיס C ( עברתי טיפול נגד הפטיטיס לפני כמה שנים, אך לצערי הווירוס לא נעלם לגמרי).
לפני מספר ימים נודע לי דבר נורא. תקנה חדשה של משרד הבריאות אוסרת בתכלית האיסור (!) על ביצוע IVF לנשים נשאיות של צהבת C. ההסבר- הסיכון התאורטי לכך שנגיף הצהבת יעבור גם לתינוק ( דבר שקורה בהסתברות הנמוכה מאוד- כ- 2% מהמקרים, ומן הסתם אותו הסיכון בדיוק קיים בהריונות "רגילים"). רק לשם קבלת הפרופורציות- לנשים נשאיות של איידס ( סיכון העברת הנגיף לתינוק של כ- 50% ) אין שום בעיה לבצע טיפולי IVF (בביה"ח רמב"ם).
כמה שאלות בהקשר הזה:
  • אז מה אמורות עכשיו לעשות נשים שהן נשאיות של הפטיטיס C ושאין להן שום סיכוי אחר להרות מלבד ביצוע IVF? הרי ברור שמדובר בגזר דין לנשים האלו, כולל אותי, ובהחלטה השערורייתית הזאת קיים פוטנציאל עצום של הרס החיים בכלל והמשפחות בפרט.
  • בתור רופאים בכירים וסתם אנשים שפויים- האם ההחלטה הזאת נראת לכם סבירה ומידתית במדינה נאורה במאה ה-21? מה יהיה השלב הבא? איסור על ביצוע IVF לחולי סכרת שמא המחלה לא "תעבור הלאה" לתינוק, או איסור לכל מי שקיימת לגביו סיכון כלשהו למום גנטי בעובר?
  • מישהו יודע מיהו האיש שחתם על ההחלטה הזאת? איך קוראים לו? איך נרשמים אליו לפגישה? מאוד רוצה להסתכל לו בעיניים.
אני שוקלת ליצור תהודה תקשורתית ולהגיש עתירה לבג"ץ בעניין הזה, ולכן מחפשת נשים שנמצאות "באותה הסירה" כמוני – מנועות מלבצע IVF עקב נשאות של צהבת מסוג C או B.
ניתן ליצור איתי קשר במייל [email protected]
 
למעלה