טיפולי פוריות עם אנדומטריוזיס ובקשה להמלצה לתזונאית

טיפולי פוריות עם אנדומטריוזיס ובקשה להמלצה לתזונאית

שלום לכולן, אני מקווה שמישהי כאן תוכל לענות לי בנושא למרות שהקבוצה היא טיפולי פוריות ולאו דווקא משוייכת ישיר לאנדומטריוזיס.
עד לפני כמה חודשים בכלל לא הייתי מאובחנת עם אנדומטריוזיס. ההבחנה היתה עם הופעתה של ציסטה. אהיה בת 37 באוקטובר והתחלתי לפני חצי שנה הזרעות (אני עם בת זוג וזאת תרומת זרע - כך שאיכות הזרע היא לא הבעיה). לאחר 4 הזרעות שלא קרה בהן שומדבר הלכתי לבר חוה ועשינו הזרעה נוספת עם הורמונים ושוב - אין הריון. מה שכן - קיבלתי מחזור כואב יותר.
ככל הנראה כעת הולכים ל ivf.
אני רוצה לשאול כמה שאלות וממש אשמח לאינפורמציה בנושא כי הכל חדש לי:
1. האם טיפולי הפוריות יחמירו את האנדומטריוזיס שלי ובכך יפגעו בפוריות שלי? יש לי ציסטה עכורה בשחלה שמאלית בגודל 18*17. צילום רחם תקין. מחזור סדיר. ה Fsh יצא תקין מתחת ל-10 בשלוש בדיקות אבל באחת הבדיקות האחרונות יצא 13.7. בדיקת amh יצאה תקינה אבל בבדיקה באולטרסאונד אמרו שיש רזרבה שחלתית נמוכה והדרדרות. איני מתכוונת לעשות ניתוח ככל שזה תלוי בי וגם לא לעלות על כדורים לכל החיים - האם סביר שהטיפולים "ממש ידפקו את המצב"?
2. אני מבינה שיש קשר חזק בין אי-פיריון לאנדומטריוזיס ולתזונה - כבר שנים שאני אוכלת המון ג'אנק והמון המון מתוק (אני רזה כך שמעולם לא ממש חשבתי להפסיק עם זה). ובכן - אני רוצה ללכת לתזונאית שמתמחה באנדומטריוזיס ופיריון - האם מישהי יכולה להמליץ לי על כזאת (במרכז הארץ)? יש לי כבר הפנייה מרופאת משפחה של כללית אבל אני יכולה ללכת גם בפרטי (מעדיפה כמובן דרך קופ"ח).

תודה
 

פאשון

New member
מנסה

IVF לא בהכרח יכולים להחמיר. עם אנדומטריוזיס יש טיפולים שעושים טוב. למשל סטימולציה אחרי דיכוי ארוך.
תראי, ניתוח לפעמים הוא בלתי נמנע כי האנדו עלול להשאיר צלקות או לפגוע באיברים פנימיים. זה נורא תלוי איפה יש ומה החומרה. לא ירוצו איתך לניתוח, אבל אל תשללי אותו על הסף.
אין לי דיאטנית אבל אני אומר לך כמה דברים: הרוב לא מבינים בזה. אני קראתי המוון ברשת ובניתי לי אחלה של תפריט. יכולה לכתוב לך כמה דגשים:
להימנע מפחמימות ריקות, מוצרים מבקר - בשר בקר או מוצרי חלב של בקר. להעדיף מוצרי חלב של צאן. להימנע/להפחית חיטה - זה אומר במקום פסטות לאכול אורז, קינואה, כוסמת, תפוא. ובמקום לחם רגיל- לחם שיפון או לחם כוסמין.
אני גם מצרפת לך פה לינק שטוליתי כתבה פעם על תזונה ואנדו. מקווה שיעזור:)
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/180/149049935/משפחה/פוריות
ואם תרצי עוד שאלות, אני כאן:)
 

טוליתי

New member
קצת סדר בעניינים

כתבת שאת מבינה שיש קשר בין אנדו אי פוריות ותזונה, אז קצת סדר:
1. תזונה המבוססת על ג'אנק אינה טובה לאף אדם. האם היא פוגעת בפוריות? כנראה שלא. זה לא אומר שאני ממליצה לא לאכול בריא, זה אומר שאת תראי בארץ ובעולם, נשים שאוכלות גאנק או באפריקה גוועות מרעב, והן עדיין הרות ויולדות יותר ממטופלות פוריות.
2. יש נשים ששינוי בתזונה שלהן עוזר בצמצום תסמיני האנדו (אני נמנית עליהן). אנדו' לא נגרם בגלל תזונה לקויה!
3. חלק ניכר מהנשים עם אנדו' סובלות מבעיות פוריות, כלומר הימצאות אנדו אינה בהכרח יכולה לפגוע בפוריות, אבל עלולה לפגוע.
4. מה שיותר חשוב מכל בדיקה, זו התגובה שלך להורמונים. כבר היו כאן נשים עם AMH אפסי, שמזמן הצליחו.
5. הציסטה העכורה יכולה להיות גם אנדומטריומה. מי אבחן אצלך אנדו'?
6. דיאטה אינה דווקא להרזיה. פאשון צירפה לך קישור לחומר רב בנושא. מקווה שיעזור.
&nbsp
בהצלחה
 
כמי שסובלת מאנדו ועברה טיפולים מצטרפת מאוד למה שאמרה טוליתי

מאוד מסכימה עם כל מה שכתבה טוליתי
כמי שעברה יחדעם אנדומטריוזיס טיפולים ואף הפריה בהצלחה(אני אישית עברתי בל.ב ) אני מתחברת לכל מה שנאמר לך כאן
תמיד טוב להתייעץ לבדוק ולקבל עוד חוות דעת
תזונה בריאה אבחון נכון טיפול באנדו ורופאים מקצועיים ומנוסים -אני מאמינה שיסללו את הדרך להצלחה ולאושר
בהצלחה רבה יקרה לך ולזוגתך
חיבוק
 

tallykr

New member
טיפולים ואנדומטריוזיס

אצלנו יש שתי ילדות עם אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות ובעית זרע חמורה. מקווה שיצליח לכן כמו שלנו הצליח. הציסטה היא יחסית מאוד קטנה. זה ממש לא חייב ליצור בעיות.
הפריות לא בהכרח יחריפו את האנדומטריוזיס, אבל כן היה כדאי לקבל מינון מינימאלי של הורמונים שמביאים אותך לתגובה ראויה, ולהיות במעקב אצל רופא שהוא minded לזה. אחד הטיפולים המקובלים הוא פרוטוקול ארוך שעוזר לדיכוי ולפעמים דווקא מקטין את הציסטות העכורות הללו. אצלי בסבב השמיני ניסינו פרוטוקול ארוך והתוצאה חוגגת שנה וחצי בקרוב. בסבב החמישי הושג הריון תאומים כושל על פרוטוקול קצר.
לגבי התזונה, לא נעזתרי בתזונאית אבל בפורום אנדומרטיוזיס יש על זה קצת מידע. בגדול להוריד מוצרי חלב סביב המחזור עזר לי מאוד לכאבים, בצורה ממש דרמטית. יש טענה שגם להוריד קמח לבן וסוכרים עוזר, וכן בשר אדום. אני צמחונית ואוכלת בריא יחסית כך שלא ניסיתי. הורדת מוצרי החלב אבל ממש עשתה הבדל עצום ועזרה לי לתפקד.
 

Mic0137

New member
המלצה

המלצה שלי, לכי לגליה ראובני מלטבע נולדה, היא מתמחה בדיקור, תזונה וכל נושא הפוריות.
 
תודה!

הי לכולן, הרבה תודה - גם נתתן לי כלים וגם עודדתן אותי על הדרך

הורדתי את התפריט שלך טוליתי ואני מתאימה כמה דברים גם בעצמי - בינתיים אני מנסה לאכול בריא כבר יומיים ולא שזה ממש התחיל להשפיע - אבל ההרגשה היא כבר טובה יותר.
אני לא מכירה את גליה ראובני - אבדוק! חשבתי לפנות למדקרת קרן זליכה שראיתי ברשת הרבה המלצות עליה. אם מישהי מכירה אשמח לשמוע.
נקווה לטוב, בחודש הקרוב אלך ל ivf. מלחיץ - - - - :)
שוב תודה
מ.
 
למעלה