טיפול בחרדה חברתית מהו בעצם

Once3

New member
טיפול בחרדה חברתית מהו בעצם

היי,

אבא של בחורה בת עשרים שאובחנה עם חרדה חברתית. החרדה שלה לא ברמה של disorder כלומר היא במצב שהיא חיה חיים די רגילים, לומדת באוניברסיטה, יש לה חברים (חברות בעיקר), יוצאת איתם, יוצאת לטיולים וכו'. אבל עסוקה הרבה מאוד באוברת'ינקינג על מה חברים מורים וכו' חושבים עליה ויש כל מיני מצבים שהיא ננעלת בהם או גורמים לה לעזוב וזה יכול להיות סתם דברים קטנים כמו שהיא לא ידעה איך להמשיך סמול טוק. וזה די משפיע על החיים שלה, גם די הרבה מדוכדכת. אין איזה טראומות או משהו שידוע לנו. ככל שאני יכול להעיד אנחנו משפחה תומכת חמה לא מפעילה לחצים בשום כיוון לא לימודים לא עבודה לא חברים בעיקר מחבקים ומנסים לתמוך.

ניסתה כמה טיפולים פסיכולוגים. כשהייתה בת 16 אנחנו הצענו כי קצת התפרקה בלימודים, הפעם לאחרונה היא רצתה. שלוש פעמים בסך הכל. הלכה לפסיכולוגיות שהמליצו עליהן, היה די לא מוצלח. הקשיבו, שיקפו הסבירו פה ושם למה חשש מסוים שלה הוא לא רציונלי (כאילו שהיא לא יודעת שהוא לא רציונלי) והציעו קצת תרגילי נשימה או מדיטציה. די נראה שאין להן ממש מושג מה זה ואיך לטפל בזה.

השאלה היא אם היא סתם נפלה על שלוש מטפלות לא מוצלחות, או שאולי היא או אנחנו מצפים ליותר מדי ואין ממש לטיפולים כאלה מה להציע. הייתי שמח לדעת איך נראה טיפול מוצלח, איזה כלים נותנים איך זה עובד?

תודה. אבא קצת מתוסכל שרוצה לעזור לבת המקסימה והמוכשרית שלו ולא יודע איך כל כך.
 

Once3

New member
שכחתי לציין שגרים בחו"ל

ושם היא גם נולדה אז פחות מחפש שמות של מטפלים בארץ ויותר כיוון של מה לחפש מבחינת טיפול.
 
למעלה