טיפול פרטי בהורמון גדילה...

Drill Bit

New member
היינו...

אצל אנדו...והיא לא התרגשה ואמרה שהכל בסדר. עשינו צילומי כף יד ויצא תקין ומתאים לגיל...צליאק עשינו תקין...בדיקת טסט להחוסר הורמון גדילה לא כי האנדו חשבה שלא צריך...אישתי ואני גבוהים מהממוצע....היום הייתי אצל רופאת המשפחה והיא אמרה שיכול מאד להיות שהיום אנו כן ניהיה זכאים...בכל מקרה צריך לעבור עוד פעם אצל אנדו...תודה רבה על התגובה.
 

Drill Bit

New member
טיפול פרטי בהורמון גדילה...

שלום לכולם/ן.
בני בן ה 9 נעצר בגדילה לגובה, ירד אחוזונים (עדין בנורמה לפי הקריטריונים), עשינו בדיקות לצליאק שיצאו שליליות ולא חסר הורמון גדילה. אז....כולם רגועים סביבי ורק אני מוטרד....מצד אחד הכל לכאורה בסדר מצד שני משהו באינטואיציה הפנימית מרגיש שלא וילד בכיתה ד' נמוך מהרבה ילדים בכיתה א'-ב'...אני מעוניין לעשות טיפול בהורמון גדילה באופן פרטי, מפני שלפי המערכת אני לא זכאי להשתתפות, שאלתי היא איך אני מתחיל מהלך כזה? למי אני אמור לפנות? דרך אגב...אישתי ואני גבוהים מהממוצע בהרבה.תודה לכל עזרה בעניין וחג שמח ונעים
 

adif11

New member
רוצה גם לחזק אותך

ולהוסיף שאינטואיציה של הורה זה דבר שאין לזלזל בו. אם אתה לא שקט רוץ עם הילד לאן שצריך (כאמור אפשר לפנות גם ישירות לבתי חולים לילדים) ותבדוק אפשרויות.
מהכתבה התרשמתי שגם אם לא מתגלה מחסור בהורמון גדילה עדיין מטפלים אם לילד יש סיכוי להיות נמוך משמעותית מהגובה הממוצע.
שיהיה בהצלחה ורק בשורות טובות.
 

נטלי22

New member
כדאי לבדוק עוד כיוונים חוץ מצליאק.

אצלנו הבן האמצעי הפסיק לגבוה בערך בגיל 10. בדקו לו צליאק כמה פעמים, כי אחותו הגדולה צליאקית, וכשזה יצא שלילי התחילו לחרטט אותי בהסברים כמו "אז אולי הגנטיקה שלו היא שהוא יהיה נמוך כמו אמא (1.58) ולא גבוה כמו אבא (1.90)", או "הרבה פעמים יש עצירה בגדילה לפני הגדילחה המואצת של גיל ההתבגרות".
אנחנו לא ויתרנו ודרשנו בדיקה פולשנית (גסטרוסקופיה) למרות בדיקת הדם השלילית. הרופא בבית החולים החליט לעשות עוד כמה בדיקות דם וגם אולטרסאונד לפני הבדיקה הפולשנית, ואז גילו בבדיקות הדם חשד לקרוהן/קוליטיס ובאולטרסאונד ראו שכל המעי מודלק על סף חירור. בבדיקת גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה משולבת אובחן שהוא חולה קרוהן, ומאז שהוא מטופל תרופתית ותזונתית הוא עולה לפחות סנטימטר בגובה מדי חודש וכיום הוא כבר 1.73מ' (אחרי שנתקע במשך שנתיים על 1.52מ').
אז תדרשו עוד בדיקות עד שתגיעו לשורש הבעייה.

אם אין מחסור בהורמון גדילה לא הייתי מתערבת עם טיפול מכאיב ושלא בטוח יעזור...

בהצלחה והמון בריאות,

נטלי

נטלי
 
וואו, ודרשתם את הבדיקה הפולשנית

כי חשבתם שזה צליאק רק כי היה גם לאחותו? לא היו שום סימנים אחרים חוץ מזה שהוא לא גבה? איזה מזל שעליתם על זה!
והטיפול התרופתי והתזונתי הוא רק בקרוהן ובלי הורמון גדילה?
 

נטלי22

New member
כן. התעקשנו שמשהו לא בסדר ושחייבים לבדוק לעומק.

לא ידענו אם צליאק או משהו אחר, אבל התעקשנו שלא יכול להיות שילד לא גדל בלי סיבה (גם אצל אחותו עברו מעל שנתיים מרגע שהרגשנו שמשהו לא בסדר עד שאבחנו צליאק).
וברגע שגילינו מה הסיבה, ממש אין צורך בהורמון גדילה. הוא מקבל תרופה שלמעשה מחלישה את המערכת החיסונית (כמו כימותרפיה במינון מאוד נמוך), כי בקרוהן הגוף תוקף את עצמו. וחוץ מזה הוא שותה מזון רפואי מפורק - בהתחלה רק אותו במשך 6 שבועות בלי שום אוכל אחר, וכיום רק 2 מנות ביום, בליווי תזונה מאוד מוקפדת (ללא לקטוז, ללא סוכר, ללא חומרים מעובדים ומשמרים, ועד לאחרונה גם ללא גלוטן וללא פחמימות מסויימות).
 

נטלי22

New member
תודה רבה


 
אגב, זה מזכיר לי

שכשהייתי ביסודי הייתה ילדה אחת ממש גבוהה (גבוהה בהרבה מכל היתר), שסיפרה שהיא הייתה נמוכה, עד שגילו שהיא רגישה לחלב (כי הבטן שלה הייתה נפוחה או משהו בסגנון) וברגע שהיא הפסיקה לאכול ולשתות מוצרי חלב היא התחילה לצמוח לגובה.
 

Drill Bit

New member
תודה אבל...

אני 1.83 לא צרכתי מוצרי חלב בילדותי כי פשוט לא אהבתי, אישתי 1.70 לא צרכה מוצרי חלב מאותה הסיבה...העניין התזונה מורכב אולם התזונה שלו טובה מאד...זה לא האקדח המעשן...גמח"ט
 

Drill Bit

New member
וואו....

ולא היו סימנים לקרהון? כאבי בטן/עצירות-ישיבה ממושכת בשרותים? או כל סימן אחר?
הרבה בריאות וכל הכבוד על ההתעקשות.
גמח"ט!
 

נטלי22

New member
לא היו סימנים חוץ מהעצירה בגדילה.

גם אצל הבת הגדולה שלי לא היו סימנים חריגים לצליאק, ובגלל זה עברו יותר משנתיים מהרגע שהרגשנו ש"משהו לא בסדר" ועד שאבחנו אצלה את הצליאק.

שנה טובה ורק בריאות

נטלי
 

Drill Bit

New member
אז כן...

היה בסוף צליאק? איך גילו בבדיקת דם?
תודה, חג שמח, הרבה בריאות ובעיקר שנה טובה!
 
למעלה