טיפים לארגון וייעול בעבודות הבית

שירי ל

New member
טיפים לארגון וייעול בעבודות הבית

ההכרחיות היומיומיות יש? אני לאחרונה קראתי בלאישה טיפ שמאד עוזר לי: טיימר. כשאני מגיעה הביתה והבית נראה כאילו התפוצץ רימון באמצע הבית... (חוץ מלצעוק על כולם) - אני מחלקת את הבית לאיזורים (אצלי זה- 1. מטבח 2. סלון 3.פינת אוכל שם כולם זורקים את הדברים כל היום 4. שולחן העבודה ושמה לכל אחד טיימר של 10 דקות. נכנסת למטבח ומדליקה את הטיימר- נגמרות 10 דקות עוזבת שם הכל והולכת לסלון. נגמרות 10 דקות עוזבת שם והולכת למקום אחר. זה שיש לי זמן מוקצב גורם לי לעבוד יותר ביעילות וגם מאלץ אותי לא להתקע עם הפרקפקציוניזם שלי במקום אחד עד שהוא נוצץ אלא שתוך חצי שעה כל הבית נראה הרבה יותר טוב.
 

liri לירי

New member
ואם

באותם 10 דקות לא סיימת אתהמטלות במטבח או בסלון או במקום האחר? את משאירה אותן בכל זאת ועוברת לחדר הבא?
 

שירי ל

New member
בדיוק - זה הרעיון!

ב -10 דקות אפשר להביא את המטבח למצב נורמלי, נסבל. אפשר גם להשקיע שעה ולנקות את התנור, את המכשירים, לשטוף את הרצפה ולסדר ארונות ועל הדרך גם לבשל משהו
הטיימר תוחם את הזמן לכך שבתוך חצי שעה תביאי את הבית למצב שאפשר לחיות איתו. אח"כ אם יש זמן וכוח ממשיכיים לעוד משהו...
 

אימם

New member
הטיימר הכי יעיל אצלי...

זו השעה שהילדים הולכים לישון...אחרי זה אני מסדרת קצת את הבית, קצת כביסה ומוציאה בשר להפשרה לבשל מחר בבוקר לפני העבודה. מנסה להקנות הרגלים לילדים לסדר קצת את הבית כי אני שונאת להגיע הבייתה ולמצוא צלחות בכל מקום בבית ובלאגן של דברים שיכולים להימנע אם כל אחד היה מסדר קצת אחריו...אז כשאני מגיעה הבייתהתוך 5 דקות על השעון אני מסדרת במרץ את הבלאגן הראשי והשאר מחכה ליותר מאוחר...
 

פלג מים1

New member
פלי ליידי

זו ה-שיטה, גם רעיון הטיימר משם. חפשי בגוגל (עדיף בגוגל אגורה)
 

liri לירי

New member
הבנתי...

זה מאפשר לך להתכונן בבוקר, להכין את הצהריים.... אני בשש כבר מחוץ לבית ..../:
 

הילהל

New member
אצלי ההחלטה לקום בחמש עשתה שינוי

אני יודעת.. זה נשמע רע אבל אני גיליתי שאני "בנאדם של בוקר" ושאני פשוט הכי אנרגטית בשעות האלו אז אני הולכת לישון מוקדם (9.00) ולא אכפת לי אם יש כלים בכיור מארוחת הערב או כביסה על המתקן קמה בחמש לבית שקט מדליקה ערוץ 24 - יופי של מוסיקה ואת הדוד ותנור החימום 45 דקות עבודה במה שצריך (הורדה/קיפול/תליית כביסה, שטיפת כלים, סידור הבית + מטאטא אם צריך) 5.45 - מקלחת חמה מרעננת - יוצאת ממנה לבושה שותה לי כוס קפה מול התנור החם אחת ליומיים יוצאת למכולת להביא לחם טרי מכינה כריכים לילדון מכינה שתייה לכולם ו.. בוקר טוב! שעה וחצי משלי בבוקר הבית מעולם לא היה מאורגן כ"כ!
 
../images/Emo106.gif כל הכבוד לך, הלוואי והייתי מסוגלת

בקושי מצליחה לזרוק את עצמי מהמיטה ב- 06:30 בבוקר. היום הצלחתי לדחוף כביסה למכונה ולכוון את הטיימר שלה כך שהנגלה הזאת תסתיים לקראת ארבע, ואז נכניס עוד נגלה של כביסה
.
 
אני לא חושבת שאני מסוגלת לקום בשעה כזאת

אני קמה בסביבות 6 ומארגנת את מה שצריך, מורידה כביסה, מסדרת קצת, מעירה את הילדים, סנדוויצ'ים, מקלחת, דואגת שהקטן יאכל משהו לפני שאנחנו יוצאים מהבית... גם ככה קשה לי להתעורר, אז לקום שעה קודם?
 
כמוני כמוך |כך|

מתעוררת בחמש-חמש וחצי, הנקת בוקר ואז יש לי שעה שקטה להתארגנות. כך הבית נראה סביר כשיוצאים לעבודה, ובד"כ נשאר במצב סביר עד שאני חוזרת.
 
גם אני עשיתי את זה עד שנולד בוטן והכל השתנה

בדיוק אותו דבר לפרטי פרטים ואז נולד בוטן והכל השתנה היום אני צריכה את העזרה של בנזוגי שיחיה הוא מכין כריכים ויוצא עם הכלב (השרשור הבא, במה תורם הבעל?) אני מארגנת אוכל מאמא שלי ומחמותי לכמה שיותר ימים בשבוע ובימים שאני צריכה לבשל אני מבשלת אחרי שכולם הולכים לישון ואין ברירה אני נעזרת גם בנקיון אחת לשבועיים אחרת אני קורסת
 

הילהל

New member
למזלי אני לא מבשלת

אני אוכלת בעבודה, הוא חוטף משהו על הדרך (אם אפשר לקבל הרעלת פלאפל - הוא יקבל) ולילדים יש בגן ובצהרון אם הייתי צריכה לעשות גם את זה הייתי פוצחת בשביתה.
 

אורדית

New member
נשמע נחמד אבל

ללכת לישון בתשע לא משאיר זמן לבלות עם בן הזוג בכלל
 
וואו, נשמע לי כמו שיטה שאני חייבת לנסות

אני תמיד מתחילה עם משהו אחד, עוברת לשני, על הדרך מסדרת את השלישי ומתעצבנת שאני לא עושה שום דבר עד הסוף.
 

לי M O R

New member
נשמע מעולה רק הבעיה

שאצלי זה יבוא על חשבון זמן איכות עם הילדים. הבאתי פעם עוזרת בית אבל אני שונאת שמשהוא אחר נכנס אלי לפרטיות במיוחד כשאני בעבודה. אני עובדת המון שעות יוצאת ב6:45 מבית חוזרת ב16:30 לבית ואז יש לי זמן להיות עם הילדים עד 18:00 ואז שוב יוצאת לעבודה עד 1 בלילה, כן אני יודעת שזה מטורף אבל אין ברירה חייבים לעבוד. את שבת בבורק אני מקדישה לשינה לילדים ולניקיונות, ואם נשאר קצת כוח אז גם לבעל.
 
למעלה