טיפים להכנה לראיון

lol65

New member
לכולם ברור שהמתראיינים הם סטודנטים

ללא שום ניסיון פרקטי. אתה כן צריך לדעת להסביר למה דווקא התחום הזה מעניין אותך, מה מושך אותך בו. תכיר את החומר שכן למדת (תאגידים באופן כללי ולא רק מיזוגים ורכישות), רצוי גם להכיר איזשהו פס"ד בנושא או סוגיה משפטית אקטואלית או מתוך החומר, אבל הכי חשוב זה להראות חשיבה משפטית ויכולת ניתוח, כלומר לחשוב ביחד עם המראיין גם אם זה תחום שפחות מוכר לך.
 

hkfljj666

New member
טיפים להכנה לראיון

שלום לכולם,
אשמח לקבל טיפים לגבי ראיון שיש לי שבוע הבא בתחום המסחרי ובתחום הפלילי.
במה עליי להתמקד? האם יש פסדים לדעתכם שרצוי לדעת?

איך תמכוננים ועוברים את זה בשלום?

תודה, אייל
 

lol65

New member
התשובה בגוף השאלה

אם הראיון שלך בתחום המסחרי והפלילי אז תעבור על מחברות קורס בחוזים, קניין, דיני חברות ועונשין. תלמד כמה פס"ד מתחומים שונים שתוכל לדבר עליהם, לחוות את דעתך עליהם ולטעון לשני הצדדים בהם. פסקי דין שאהבת או לא אהבת. תכיר הלכות חשובות כמו אפרופים בחוזים. זה מהפן המקצועי.
מהפן האישי תכיר את קוה"ח שלך, תדע לענות למה בחרת ללמוד משפטים ולמה דווקא במוסד הלימודים שלך, איזה תכונות חזקות וחלשות יותר יש לך וכו', ובעיקר תנסה להרגע, לבוא עם חיוך וביטחון ולהפגין חשיבה משפטית.
 

butwhy

New member
זו תקופה לחוצה ומלחיצה, אבל

לא הייתי נלחצת יותר מדי משאלות לגבי חומר מקצועי שלא תכיר. בד"כ ינסו לעמוד על אופן החשיבה שלך, ולא על שינון חומר. כדאי לעבור על מחברות כמו שהמליצו מעלה, אבל לזכור שרוב המראיינים לא יחפשו "להתקיל" אותך בחומר שכן-או-לא למדת באוניברסיטה (גם ככה יש מאגרים משפטיים נגישים היום, לא צריך לזכור הכל בע"פ), ואם כן - שווה לחשוב האם זה מקום שמתאים לך לעבוד בו.
ואגב, בהקשר הזה, אני בגישה שראיון הוא לשני הכיוונים - אני הייתי מנסה להבין בכל מקום האם הייתי רוצה לעבוד שם, ובמסגרת הזו גם שואלת בעצמי (בגבולות הטעם הטוב, כמובן) שאלות שעזרו לי לעמוד על טיב המקום וכמה נעים לעבוד בו.
 

lol65

New member
זה פחות ממלחיץ ממה שאת חושב

רוב הלחץ נובע מהלא נודע. אין לך מושג מה ישאלו אותך, זה לא בשליטה שלך, אז אתה מרגיש חסר אונים, מעביר לעצמך תסריטים בראש ואוכל סרטים ואז מגיע לחוץ. זה נכון להרבה מצבים בחיים. אני מציעה להירגע יום לפני הראיון ולא לגעת בחומר.
 
למעלה