טלפון עשה זאת בעצמך, הכיצד?

אורן51234

New member
טלפון עשה זאת בעצמך, הכיצד?

היי לכולם. מקווה שההודעה בפורום הנכון... מישהו יודע במקרה איך בונים מעגל שעונה ומנתק את הקו? (כמו שמרימים ומורידים את השפורפרת) תודה אורן.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מתח הצילצול 60 -90 V AC

צריך טיימר למתח הנ"ל. מומלץ פניאומטי. לחבר אותו בטור עם קבל 0.047 מיקרופרד למתח 100V לפחות. צריך גם מפסק כדי שתוכל לבטל את ההפעלה שלו. למגעי הטיימר חבר שני חוטים במקביל למפסק העריסה בתוך הטלפון. כך אתה מנצל את המיקרופון בשפופרת להאזין וגם נותן התראה קצרה לנמצאים בסביבת הטלפון. מצוין כשמרטף כאשר יוצאים מהבית ורוצים לבדוק אם הכל שקט. רן
 

אורן51234

New member
תודה,מספר שאלות

קודם אני רוצה להודות לך על העזרה
כמה שאלות: מהו טיימר פניאומטי? "למגעי הטיימר חבר שני חוטים במקביל למפסק העריסה בתוך הטלפון" אני יוצא מתוך הנחה שאין לי טלפון מוכן. אני רוצה לבנות מעגל דומה למזכירה אלקטרונית שמתחבר ישירות לשקע בקיר ללא טלפון מסייע וידע להיתחבר ולהתנתק מהקו. יש לי מעגל שיודע לזהות צלצול, ומעגל אחר שיודע להקשיב לשיחה על הקו. עכשיו רק חסר לי את השיטה להיתחבר לקו כך שהמכשיר ידע לענות ולנתק את השיחה. משהו בסגנון: כשבמתח עולה מעל 60 וולט בקו תשים נגד במקביל לחוטים כדי לענות ושתרצה לנתק תוציא את הנגד ופתח את המעגל החשמלי ל-10 שניות כדי לנתק. או במילים אחרות מה הכפתור בדיוק עושה שם מבחינה חשמלית? נ.ב. איפה למדת באלקטרוניקה? תודה שוב, אורן.
 

רשר

Well-known member
מנהל
לפי המעגלים שברשותך צריך לחבר

מאחר ואין לי מושג איזה מעגלים יש לך, לא אוכל לעזור. אבל אם זה מעגלי קיט שנקנו בחנות, תפנה לחנות ובטוח ידעו איך להמשיך ולהשלים את המעגלים ליחידה שלמה. טיימר פניאומטי זה סליל שמושך או דוחף תא גומי קטן עם חור מתכונן ליחידות זמן. תא הגומי מפעיל מגעי עזר שבעזרתם מבצעים פקודות לפי הצורך. סליל הטיימר והקבל משמשים כמעגל זהוי הצלצול ומגעי העזר יחברו את מעגל הקשב שבידך לקו. ניתן לוותר על הטיימר ולהשתמש בממסר פשוט לחיבר בצילצול, את הניתוק צרך לעשות בעזרת מעגל DC נוסף אם אין לך כזה בתוך מעגל הקשב.
 

אורן51234

New member
נשמע טוב

את המעגלים בניתי מתוכניות של קיטים. אבל בחנות לא מבינים בטלפונים חוץ מלמכור את הקיטים. אף פעם לא נתקלתי בטיימר פניאומטי, אבל ממסר נשמע טוב. את הטיימר אני אבנה אלקטרוני. עכשיו רק נותר לי לחכות למשרד החינוך שיאשר לי את הפרוייקט גמר :) תודה רבה על העזרה. נ.ב. עדיין מעניין אותי, איפה למדת אלקטרוניקה? אם לא אכפת לך שאני שואל כמובן.
 

רשר

Well-known member
מנהל
אני חשמלאי ואלק' למדתי מספרים

וטלפוניה תוך כדי עבודה, כשיש בעיה אני מנסה לחשוב על פתרון. לדוגמא: את המכשיר הנ"ל בניתי כדי לפקח על גנרטור שעבד לבד במקום רחוק וכך ההיתי שומע איך הוא עובד בדיוק כמו מכונאי שמאזין למנוע של מכונית, אם פתח האיורור לא נפתח המאורר משמיע רעש שונה. ואם בחנות לא יודעים תפנה ליצרן של הקיט הוא בטוח ידע. רן
 
למעלה