טמקא: החזרה חלקית בשישי-מוצ"ש והשבתת קו חיפה ת"א בהם עד 2023

Ccyclist

Well-known member

נראה שהתלונות הציבוריות על היעדר רכבות בבוקר שישי ומוצ"ש נשאו תוצאות חלקיות והשירות יחודש בקווים מסויימים.

מה שבעייתי הוא שתוכנית החישמול בקו חיפה תל-אביב תחייב סגירות בוקר שישי ומוצ"ש עד 2023. מעניין אם עבודות במהלך השבת ובלילה היו מאפשרות חישמול ללא הפרעה חמורה כל כך.

יתכן שאם היו מתרכזים בחישמול הקווים הפרבריים מדרום לתל אביב היה אפשר לפתח במקביל את המסילה המזרחית כך שהיה אפשר לשמור על שירות לחיפה בעת העבודות בין חדרה מערב להרצליה.
 
נערך לאחרונה ב:

קו 415

Active member

נראה שהתלונות הציבוריות על היעדר רכבות בבוקר שישי ומוצ"ש נשאו תוצאות חלקיות והשירות יחודש בקווים מסויימים.

מה שבעייתי הוא שתוכנית החישמול בקו חיפה תל-אביב תחייב סגירות בוקר שישי ומוצ"ש עד 2023. מעניין אם עבודות במהלך השבת ובלילה היו מאפשרות חישמול ללא הפרעה חמורה כל כך.

יתכן שאם היו מתרכזים בחישמול הקווים הפרבריים מדרום לתל אביב היה אפשר לפתח במקביל את המסילה המזרחית כך שהיה אפשר לשמור על שירות לחיפה בעת העבודות בין חדרה מערב להרצליה.
כמדומני שרכבת ישראל מבצעת על אש נמוכה עבודות תשתית בשבת.
אך מעדיפים להשאיר זאת כך בגלל הרגישות, ויעיד על כך, בסרטון שהוצא על פתיחת תחנת השלום נאמר שם בפירוש שהעבודות בוצעו גם בשבתות. וכן משבתשתיות ניתן לראות על כך רמזים לעיתים, בינהם הנסיעה החשמלית הראשונה באזור פלשת-יבנה. שרק שבוע אחר כך (שרתהתחבורהתא"לבמי"לח"כ) מירי רגב הוציאה הודעת דוברות באמצע שבוע.
גם סיום הנסיעות מוקדם בכל יום בכל הארץ חלקו נובע מעבודות תשתית.

למרות שברור לכולנו, שרכבת ישראל לא סוגרת רק את השירות שעליו יש עבודות תשתית אלא מעגלית את כל השירות הארצי בשעות הערב ללא יוצא מהכלל
 

Bus Nerd

Active member
אם היו יכולים לעשות עבודות נרחבות בשבת, ולא רק בשקט בפרופיל נמוך, היה אפשר לסיים את החשמול הרבה יותר מהר. חלק מהעבודות אפשר לעשות גם בלילה בין שעת סיום השירות לשעת התחלת השירות. לקדוח עמודים וכאלו, בלי בעיה. אבל זה יקר ובשבת זה גם מרגיז שותפים קואליציוניים, אז לא עושים את זה וכולנו סובלים.

עד מתי ישראל תמשיך להתנהל בצורה כזו חפיפניקית?
 

Ccyclist

Well-known member
אם היו יכולים לעשות עבודות נרחבות בשבת, ולא רק בשקט בפרופיל נמוך, היה אפשר לסיים את החשמול הרבה יותר מהר. חלק מהעבודות אפשר לעשות גם בלילה בין שעת סיום השירות לשעת התחלת השירות. לקדוח עמודים וכאלו, בלי בעיה. אבל זה יקר ובשבת זה גם מרגיז שותפים קואליציוניים, אז לא עושים את זה וכולנו סובלים.

עד מתי ישראל תמשיך להתנהל בצורה כזו חפיפניקית?
בלונדון חוויתי השבתות רבות בקו הטמזלינק כולל השבתה לחצי שנה של כל הקטע המרכזי כשבנו שם את התחנה התת קרקעית החדשה בסט' פנקרס. כל העבודות תוכננו מראש ונכללו בחוברת הלו"ז החצי שנתי. נוסעים שמתעניינים או מתכננים מראש יכולים למצוא את המידע, נוסעים תדירים רואים את שלטי המידע בתחנות כל השבוע, מי שמזין תאריך במתכנן הנסיעות של הרשת הארצית מקבל את המידע, אבל נוסע מזדמן עלול לגלות במפתיע שהתחנה סגורה.
 
למעלה