Ccyclist
Well-known member
תיעוד: העבודות מתחת לפארק החדש בתל אביב
בתוואי הרכבת העות'מאנית בתל אביב מוקם בימים אלה פארק חדש לטובת הציבור. מלבד האטרקציות הרגילות, הפארק הוא גם הנקודה שבה הרכבת הקלה תרד מתחת לאדמה. צפו בעבודות וגלו איך ייראה הפארק. וגם: כל החסימות שצפויות במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן
m.ynet.co.il
מבחינתי מה שהכי מעניין הוא תיאור חלקי של שימוש בטכניקת Cover and Cut (ההיפוך מכוון) שבה תקרת המנהרה מאליפלט להרצל נוצקה בשלב הראשון ואז חפרו את המנהרה מתחתיה.
תיארתי בפורום תהליך דומה שהייתי עד לו בספרד עם הקמת מנהרת כביש כפולה (2 מנהרות מקבילות של 2 נתיבים ושוליים מאד נדיבים בכל מנהרה, יתכן שהרוחב מקביל ל 3 נתיבים). אחרי הכנת התוואי ופינוי התשתיות השלב הראשון היה חפירת בורות לקלונסאות, הכנסת מסגרות הברזל התומכות ויציקת הקלונסאות אל תוך הקרקע. מעל מפלס הקלונסאות עשו חישוף והשטחה של השטח, ואז יצקו את התקרה במפלס השטח. את חפירת המנהרות עשו מלמטה בתוך מבנה הבטון שנוצק מראש. גם בספרד ניצלו את ההזדמנות כדי ליצור פארק עירוני מעל לתשתית.
טוב שהטכניקה הגיעה לארץ ושנעשה בה שימוש בתוואי רכבתי לשעבר שמוסב למערכת הסעת המונים מודרנית. אני מקווה שהיא תשמש בעתיד להסבת פארק המסילה הירושלמי לתשתית מסילתית תת קרקעית מודרנית תוך החזרת הפארק לפני השטח עם השלמת העבודות.
הכתבה מסקרת את הפארק הנבנה מעל לקטע הרצל - אליפלט ואז ממשיכה לרשימת רחובות, כאלו שיפתחו או יפונו בהם אזורים תפעוליים עם פתיחת הקו האדום וכאלו שיסגרו במידה כזו או אחרת לקראת בניית הקווים הסגול והירוק. לצערי זה מחזק את ההנחה שלי שפתיחת הקו האדום תציין את המעבר לכאוס התחבורתי הבא של עבודות הסגול.