אוי כמה שהרמב"ם לא יסכים איתך.
1. שים לב- ידיעת האל היא רק לגבי מין האדם בלבד ושם היא נעצרת. כל מה שקורה עם הטבע לדוגמא זה על המקרה המוחלט בלבד. ככתוב במו"נ חלק שלישי פרק יז'. "והוא, אני בדעה כי ההשגחה האלוהית אינה בעולם הזה השפל כלומר: מתחת גלגל הירח אלא באישי מין האדם בלבד. והמין הזה לבדו הוא אשר כל מצבי אישיו ומה שמגיעם מן הטוב והרע הוא כפי הראוי לו, כמו שאמר כי כל דרכיו משפט . אבל שאר בעלי החיים, [שיב] וכל שכן הצומח וזולתו, הרי השקפתי בו כהשקפת אריסטו. איני סבור כלל כי העלה הזה נשר בהשגחה בו, ולא שהעכביש הזה טרף את הזבוב הזה בגזרת ה' וחפצו עתה על פרט זה, ולא שהרוק הזה אשר ירק ראובן נתעורר עד שנפל על הרחש הזה במקום מיוחד והרגו במשפט וגזרה, ולא שהדג הזה כאשר קלט את התולעת הזו מעל פני המים, עשה זה ברצון אלוהי לפרט זה. אלא כל זה לדעתי על פי המקרה המוחלט כמו שסובר אריסטו. לב. ידיעת האל היא רק לגבי מין האדם בלבד ושם היא נעצרת." 2. גם ידיעת האל לגבי האדם היא שונה מאדם לאדם, למעשה על פי הרמב"ם רק אילו שהגיעו לרמה שכלית גבוהה ביותר ,רק הם יוכלו להידבק להשגחה האלוהית שים לב לדבריו -מי שהשיג יותר שפע שכלי תהיה בו ההשגחה יותר בהכרח מפני שההשגחה נספחת לשכל , הוא כותב במפורש-" לא תהיה ההשגחה האלוהית באישי כל מין האדם באופן שווה" , ( מו"נ חלק שלישי פרק יח' ) " וכאשר נודע זה, הרי נודע כי השפע האלוהי המצוי, צמוד במין האדם, כלומר השכל האנושי אינו אלא מה שנמצא מן השכלים האישיים, והוא מה ששפע על ראובן ושמעון ולוי ויהודה. וכיון שהדבר כן, מתחייב כפי שאמרתי בפרק הקודם, שכל אחד מאישי בני אדם, אשר השיג מאותו השפע מנה יתרה כפי עתוד החומר שלו והכשרתו, תהיה ההשגחה בו יותר בהכרח, אם הייתה ההשגחה נספחת לשכל כפי שהזכרתי. ואם כן לא תהיה ההשגחה האלוהית באישי כל מין האדם באופן שווה, אלא יהיו להם יתרונות זה על זה בהשגחה, כיתרונות שלמותם האנושית. אם אסכם את דברי הרמב"ם ההשגחה האלוהית היא לא על כל הנברא ורק על מין האדם וגם שם יש רמות השגחה ורק מעט מאוד, אילו המשכילים שהצליחו תוך כדי למידה לפתח את שכלם לרמה הגבוהה ביותר - רק בהם תהיה ההשגחה ואילו כל שאר האדם בהם לא תהיה שום השגחה.