יום התחבורה הציבורית

יום התחבורה הציבורית

מחר ייחגג יום התחבורה הציבורית בעולם. נשמח לשמוע את דעתכם על התחבורה הציבורית בתל אביב
 
עבר ועתיד בתל אביב יפו

מה נעשה עד עכשיו בתחום התחבורה הציבורית בתל אביב יפו? יושב ראש מפלגת הירוקים וסגן ראש עיריית תל-אביב יפו פאר ויסנר הכין תוכנית לייעול התחבורה הציבורית בתל אביב. על פי תוכניתו של ויסנר ברחבי העיר ינועו אוטובוסים בצורת שתי וערב. הדבר דומה לרשת סאבוואי ויקטין באופן משמעותי את כמות האוטובוסים בעיר ויפחית את תנועת האוטובוסים ברחוב אלנבי שבו נעים כיום 4000 אוטובוסים מדי יום, על פי התוכנית מעבר לתנועה שתי וערב יאפשר להשתמש באוטובוסים קטנים ולא יהיה צורך באוטובוסים המפרקיים המזהמים מאוד והגורמים לרעש עצום. על פי התוכנית: נוסע שיעלה באבן גבירול פינת רוקח ומבקש להגיע לים יוכל לנסוע בקו יחיד שיפעל לאורך אבן גבירול ולרדת לשם הדוגמה בפינת אבן גבירול פרישמן ומשם לקחת קו יחיד שיפעל לאורך רחוב פרישמן. תדירות האוטובוסים תהיה רבה וההמתנה לאוטובוסים תהיה מינימלית. מעבר הקווים ייעשה במחיר שיותאם לתוכנית החדשה בסגנון חופשי יומי. על פי התוכנית הזו הבאים לתל אביב ירדו בכניסה לעיר מהקווים הפועלים בפריפריה ויעברו לקווים `` החדשים``. על פי התוכנית של פאר ויסנר אין צורך בהשקעות כלכליות כאלו ואחרות, לא נדרשות עבודות פיתוח והתוכנית יכולה לצאת לדרך בתוך זמן קצר יחסית, לאחר ארגון מחדש של הקווים כאשר בעקבותיה תכנס אגרת הגודש. האוטובוסים בתל אביב אחראים ל- 25 אחוזים מזיהום האוויר. בעתיד, פאר ויסנר כראש עיר יעמוד על כך שהאוטובוסים שיפעלו בתל אביב יהיו כאלו שלא מזהמים ועומדים בתקני הפליטה. כראש עיר הנושא יקודם בראש סדר הפעילות של העירייה כבר בראשית הקדנציה. בנוסף, פאר ויסנר כראש עיר יפעל לקידום תוכנית הרכבת הקלה גם לצפון העיר, אשר בתוכנית הקיימת נשאר מחוץ לתוכניות הרכבת הקלה.
 
למעלה