יום ראשון הראשון מזה זמן רב שבו שבוע שלם ללא חגים

יום ראשון הראשון מזה זמן רב שבו שבוע שלם ללא חגים

ככה חוזרים לשגרה (מבורכת לדעתי).
לדעת מה נמצא איפה,
איך פותרים בעיה שקורית במקום מוכר ובטוח.
לי זה נראה פשוט יותר מאשר מצבי עמימות שמייצרים חגים ומועדים.
איך נראת השגרה שלך?
מה את עושה לתחזק את היום יום?
ארוחת בוקר, צהרים, ערב, 3 ארוחות ביניים.
ארוחות של מוצרים פשוטים הכי קרובים למקור.
יותר ירקות, פחות פירות, חלבונים בכמות גדולה, פחמימות עם זהירות ושומנים בריאים אבל במשורה.
ככה נראה היום שלך?
או אולי אחרת?
 

kagome10

New member
ממש אחרת

משהו כמו ארוחה וחצי ביום - ארוחה אחת גדולה, ואחת קטנה. לא בשעות קבועות, אלא מתי שאני רעבה. מוצרים פשוטים קרובים למקור, אבל בלי חלוקה לפחמימות חלבונים וכו'. ממש בלי מדידה של שומנים במשורה - ההפך, שומן הוא ידיד, ואין סיבה לחשוש ממנו או לנסות לצמצם.
&nbsp
&nbsp
 

קשר חדש

New member
נוח לך לאכול ככה?

את לא רעבה במשך היום, כשאת אוכלת בצורה של ארוחה אחת גדולה ואחת קטנה ביום?
 

kagome10

New member
אני אוכלת לפי רעב

אבל מאז שעברתי לפליאו אני אוכלת דברים שמשביעים לאורך זמן, ויוצא שאני אוכלת לרוב ארוחה אחת גדולה, ואחת קטנה יותר. ואם הארוחה השנייה יוצאת מוקדם יחסית אז אני אוכלת בערב פרי, או משהו בסגנון. כלומר, זה לא שאני רעבה ונמנעת מלאכול, אני אוכלת לפי הרעב. אבל אני מתבוננת אחורה ורואה שככה אכלתי, פשוט כי ככה יצא...
 

kagome10

New member
אני לא ממש מרגישה הבדל

באופן כללי תזונה לא נוטה להשפיע על ההרגשה הכללית שלי. מצד אחד זה נחמד - אני יכולה לנסות בערך כל מה שבא לי, מטבעונאות לפליאו, והגוף שלי לא יצעק עליי. אבל לפעמים זה מבאס לקרוא סיפורם של כל מיני אנשים ששינו את תזונתם וזה שינה את חייהם...
&nbsp
ההבדל העיקרי הוא שהאוכל שלי נוטה להיות משביע לאורך זמן, אבל זה די חלק מההגדרה של פליאו, כלומר חלק מהשינוי ולא מההשפעה.
 

kagome10

New member
בעצם יש עוד שינוי

בגלל שהאוכל משביע, אז המצב הנורמלי עכשיו הוא שאני אוכלת עד שאני שבעה, עד הגבול שאחריו זה כבר יהיה יותר מידי אוכל, או קרוב אליו. ואז אני נתקלת במצב המבאס בו אני מתחילה לאכול את עוגת השוקולד המהממת שלי, שבהיותה כשרה-פליאו מכילה שוקולד מריר, חמאה וביצים, ולכן משביעה גם היא, מתחילה לאכול אותה,ומגלה שאני שבעה מכדי להמשיך. קרה לי אתמול והיום. באסה
מצד אחד, אבל מצד שני מחזק הקשבה לרעב.
זה לא קורה בתזונה מערבית קלאסית.
&nbsp
גם קרה לי בערב לתהות אם לאכול ארוחה או לא. מעין מצב ביניים בו אני לא רעבה ולא שבעה, ואני תוהה אם לאכול עכשיו, או לא, ולאכול רק בבוקר המחרת. איכשהו לפני כן לא עלתה התהייה. פשוט אכלתי. וזה לא שאכלתי מעבר לשובע, אבל כבר התרגלתי לאכול מתי שאני רעבה, ואם ערב ולא אכלתי מזמן אז אני יודעת שכנראה אהיה רעבה עוד כמה זמן, אבל לא יודעת אם עדיף לחכות שאהיה רעבה (ולהסתכן בכך שזה יהיה מאוחר - אני מעדיפה לא לאכול ארוחות כבדות לפני השינה) או לא.
 

קשר חדש

New member
עכשיו סיקרנת אותי.

מההתחלה הרגשת ככה בפליאו, או שזה משהו שאחרי התרגול של האכילה הזו מגיעים אליו?
אם עושים שבוע/10 ימים פליאו, גם מרגישים את השובע לאורך זמן הזה?

מה המתכון לעוגת שוקולד המהממת כשרה-פליאו?

לגבי השאלה אם לאכול ללא רעב בערב? אם זו תופעה שקורית יותר מפעם אחת, אפשר א. לנסות פעם כך ופעם אחרת. פעם לא לאכול, ולראות מה קורה. פעם לאכול ללא רעב ולראות איך זה מרגיש.
ב. אפשר לחכות לרעב, ולאכול כשהוא מגיע משהו קטן, שרק יעביר אותו, אבל לא יביא לשובע/יהיה ארוחה ממש. נניח פרוסת גבנצ (אם זה מותר בפליאו).
ג. מניסיון שלי, אם הולכים לישון בלי לאכול, כי טרם הגיע הרעב, פשוט קמים בבוקר רעבים. כלומר, אם בד"כ כשאני פותחת את העיניים אני לא רעבה, ולוקח איזה שעה לפחות עד שמגיעה הרעב. ביום כזה, אני אקום רעבה.
 

kagome10

New member
והרי המתכונים:

הנה המתכון לעוגה: http://www.parperaot.co.il/?p=299
אני הכנתי אותה עם שוקולד 60% ובלי אגבה (החלפתי במים), ובגרסא אחרת עם קצת אגבה (יוצא מתוק יותר, מן הסתם). יש בהערות לפוסט כל מיני אפשרויות לשינויים במתכון.
&nbsp
ממליצה גם על העוגיות האלו: http://www.carbfree.co.il/?p=855
&nbsp
אני מתכננת להכין אותן שוב היום או מחר.
&nbsp
בנוגע לפליאו - השובע מופיע ממש מהר. לוקח קצת יותר זמן באמת להאמין לזה, אבל אני חושבת שתרגישי את ההבדל גם בניסוי של שבוע.
&nbsp
בנוגע לארוחת הערב - לרוב זה לא קורה. מבחינתי זו תוצאה של שיבוש. למשל, יש לי מבחן באנליזה נומרית, אז אני אוכלת יותר בארוחת הצהריים - כדי לא להיות רעבה בזמן המבחן - ואז חוזרת הביתה אחרי המבחן. יכול להיות שהייתי מרגישה רעב, אבל בזמן המבחן (שהוא מארבע וחצי עד שבע וחצי) אני לא מרגישה אותו, וזה ממש מתאים לי. הדבר האחרון שאני צריכה בזמן מבחן זה להיות רעבה. ואז אני חוזרת הביתה אחרי שמונה ואין לי כוח לכלום, ואני אומרת לעצמי שאני אכין ארוחת ערב ואני דוחה את זה לאחר כך, ואז השעה כבר תשע וחצי ועוד לא הכנתי ארוחה ואני שוקלת לוותר.
בסוף הכנתי, וכשהריח הטוב התפשט בבית הרגשתי את הרעב, ואכלתי.
אם להסתכל על פני זמן, היו מקרים בהם לא אכלתי ולא הייתי רעבה, היו מקרים בהם לא אכלתי ואז בסביבות אחת עשרה או חצות הייתי רעבה, אבל כבר היה מאוחר ולא רציתי להכין ארוחה של ממש אז אכלתי פרי וגבינה וחיפשתי דברים אכילים שלא דורשים הכנה (זה מצב שאני מעדיפה להימנע ממנו).
אם אני לא רעבה מספיק כדי שזה יפריע לי ללכת לישון, אז הכל בסדר. אבל אם נרעב מתחיל להציק לי, אז אני אוכל ממש לפני השינה, ולא ארוח של ממש אלא מה שאני יכולה למצוא שלא דורש הכנה, וזה לא אופטימלי מבחינתי.
הסיכון בצד השני הוא להכין אוכל ולגלות שאני כמעט ולא רעבה. או ליתר דיוק לגלות שהרעב קטן מכמות האוכל שיש.
&nbsp
באופן כללי זה לא משהו שקורה באופן קבוע, אלא משהו שמעיד על שיבוש - מסיבה כלשהי לא אכלתי את ארוחת הערב בעיתה, ועכשיו יש לי בחירה - או "להסתכן" ברעב בשעות שלא נוח להכין בהן אוכל, או "להסתכן" בארוחה כשאני לא רעבה.
&nbsp
הפתרון המתבקש הוא, כמובן, לאכול ארוחת ערב בזמן. אבל מה לעשות שאת שעות המבחנים קובעת ממש לא אני... (ואנליזה נומרית זה איכסה!)
 
למעלה