יום שחור למערכת המשפט

יום שחור למערכת המשפט ../images/Emo32.gif

אומנם זה לא קשור לפורום- בית משפט העליון קבע שלא לפרסם עדות של בחורה שבדתה אונס על גבר! בית המשפט קובע מפורש שהאישה שיקרה-ובכל זאת הוא אוסר לפרסם את שמה. בית המשפט יוצא להגנת האישה הפושעת!!! היום זה יום שחור למערכת המשפט בישראל.
 
ואולי היו שיקולים שאנחנו לא מודעים

להם? על פניו נראה מקמם אכן אבל אין לנו את כל המידע שיש לשופטים.
 
זה יותר עקרוני

אני לא רוצה להיתייחס דווקא לתיק שדן בו בית המשפט. מדובר כאן על דבר עקרוני שבית משפט העליון דן בו. (ולא על פרטי התיק) למעשה בית משפט העליון אומר דבר מאוד ברור: נשים שבדו תלונה-לא יענשו מהסיבה שזה יכול לפגוע ולהרוס את המשפחה שלהן,ואותן. אם תקריאי עוד כמה משפטים בפיסקה של בית המשפט העליון הוא כותב שמעל לכל ספק מדובר באישה שהעידה עדות שקר, אין ספק שהיא פעלה כדי להזיק לאדם עליו היא התלוננה אבל...השופט "מרחם" עליה. ואני אומר-למה? למה אין רחמים על אותו חף מפשע-שעד לקביעה שהוא חף מפשע חייו היו לא חיים? הרי בתלונה שלה היא הרסה לו את החיים גם אחרי שיצא שהוא חף מפשע. דבר ראשון הוא נעצר דבר שזה מאוד קשה לכל אדם ובטח לאדם שיודע שהוא לא אשם. דבר שני מה הרגישו המשפחה שלו,איזה לילות הם עברו?כמה הם השקיעו מאמצים כדי שיוכח חפותו מעל לכל ספק? שלא יהיה מובן מהדברים שלי שאני מגונן על פושעים. אני אומר שאסור לרחם על אישה כזאת, ובהחלט היא ראויה לעונש!
 
דווקא את הסיבה שהיתה כתובה בעיתון

אני יכולה להבין ולקבל-זה לא מתוך רחמים כלפיהן אלא כדי שאחרות לא יחששו להתלונן. מאוד חשוב שאישה תרגיש בטוחה להתלונן על הטרדה מינית מבלי לחשוש שהתלונה תהרוס את חייה.
 
תגובה אימפולסיבית ../images/Emo9.gif

בלי להשקיע הרבה מחשבה ובלי להתעמק בפרטים: נראה לי בגדול שזה ממש לא נכון לתת אפשרות לאשה לבדות סיפורים ולהרוס למישהו אחר את החיים על חשבון שמירה על חייה
נכון שבד"כ נשים "חלשות" יותר בקטע של אונס אבל כשהן מנצלות את הכאילו חולשה הזאת הפוך זה נראה לי מעוות... ואם כבר אז יש גם נשים שכשהן לא משיגות מה שהן רוצות (והרבה פעמים מול דמויות סמכות) הן מנסות ל"נקום" באופן מחפיר לדעתי... טוב, אני בדרך כלל מאוד לא לוחמנית ולא מתאים להתפרץ ככה...אבל זה מרגיז
 
למעלה