יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול

יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול
כתבה וסרטון:
http://haipo.co.il/item/43583
שיקוע = ביטול השירות הרכבתי לתל אביב/באר שבע/ירושלים מתחנות נהריה, עכו, כרמיאל, קריות ותחנות העמק למשך שנים.
מנהור=מיליארדים, עיכוב החשמול וחוסר הגיון תפעולי.
עכשיו הוא מדבר על שילוב של שתי התכניות.
 

Bus Nerd

Active member
שיקוע כל כך קרוב לים הוא סיכון להצפות. לא הגיוני לשקע שם.

יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול
כתבה וסרטון:
http://haipo.co.il/item/43583
שיקוע = ביטול השירות הרכבתי לתל אביב/באר שבע/ירושלים מתחנות נהריה, עכו, כרמיאל, קריות ותחנות העמק למשך שנים.
מנהור=מיליארדים, עיכוב החשמול וחוסר הגיון תפעולי.
עכשיו הוא מדבר על שילוב של שתי התכניות.
שיקוע כל כך קרוב לים הוא סיכון להצפות. לא הגיוני לשקע שם.
יהב מעדיף גזי פליטה מסרטנים מהקטרים מאשר חשמל שהרבה פחות מסוכן והרבה יותר ידידותי לסביבה.
לא רק זה, הוא גם מדבר על זה שהוא רוצה להרוס את המתחם ההיסטורי של חיפה מזרח ו"להזיז את המוזיאון" - לטובת הרכב הפרטי. שמזהם ומסוכן הרבה יותר מהרכבת. הכבישים הם "חומת מוות" הרבה יותר ממסילות הרכבת. ניסיתם פעם לחצות את אחד מהכבישים הרחבים בחיפה? למשל ליד חיפה מזרח? סכנת חיים אמיתית. יהב מעדיף מכוניות על פני רכבות, ואלו החלטות שיהיו מאוד רעות לעיר.

חייבים להחליף את יהב ולבטל את הרעיון המטופש של השיקוע.
אני גם מציע שרכבת ישראל תלחץ על הממשלה להקצות לה שטחים בעיר אחרת כדי להעביר את מתקני התחזוקה הכבדים של הרכבת מחיפה - לא הגיוני שהמתקנים הכי קריטים של הרכבת יישבו בעיר שהינה עיר עויינת לרכבת שרוצה לפגוע ברכבת באופן אקטיבי.

(כמו כן, המראיין גרוע, לא מציב אף שאלה קשה באמת ליהב. יותר איש תעמולה ממראיין)
 

maormp

New member
השאלה היא מה יקרה?

שיקוע כל כך קרוב לים הוא סיכון להצפות. לא הגיוני לשקע שם.
יהב מעדיף גזי פליטה מסרטנים מהקטרים מאשר חשמל שהרבה פחות מסוכן והרבה יותר ידידותי לסביבה.
לא רק זה, הוא גם מדבר על זה שהוא רוצה להרוס את המתחם ההיסטורי של חיפה מזרח ו"להזיז את המוזיאון" - לטובת הרכב הפרטי. שמזהם ומסוכן הרבה יותר מהרכבת. הכבישים הם "חומת מוות" הרבה יותר ממסילות הרכבת. ניסיתם פעם לחצות את אחד מהכבישים הרחבים בחיפה? למשל ליד חיפה מזרח? סכנת חיים אמיתית. יהב מעדיף מכוניות על פני רכבות, ואלו החלטות שיהיו מאוד רעות לעיר.

חייבים להחליף את יהב ולבטל את הרעיון המטופש של השיקוע.
אני גם מציע שרכבת ישראל תלחץ על הממשלה להקצות לה שטחים בעיר אחרת כדי להעביר את מתקני התחזוקה הכבדים של הרכבת מחיפה - לא הגיוני שהמתקנים הכי קריטים של הרכבת יישבו בעיר שהינה עיר עויינת לרכבת שרוצה לפגוע ברכבת באופן אקטיבי.

(כמו כן, המראיין גרוע, לא מציב אף שאלה קשה באמת ליהב. יותר איש תעמולה ממראיין)
השאלה היא מה יקרה?
זה כבר לא דיון תיאורטי, החשמול יצא לדרך.
אני מהמר שלא יהיה לא שיקוע ולא מנהור והרכבת תיאלץ להפריד בין השירות הרכבתי במסילות מדרום לחיפה למסילות מצפונה ומזרחה
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שהרכבת תפצל את השירות

השאלה היא מה יקרה?
זה כבר לא דיון תיאורטי, החשמול יצא לדרך.
אני מהמר שלא יהיה לא שיקוע ולא מנהור והרכבת תיאלץ להפריד בין השירות הרכבתי במסילות מדרום לחיפה למסילות מצפונה ומזרחה
אני לא חושב שהרכבת תפצל את השירות
מה שיקרה זה שירושלים-כרמיאל לא ייפתח, ושאר הקווים שנוסעים לחיפה וצפונה יסעו עם קטרי דיזל בעתיד הנראה לעין.

ההשפעות של זה על הרשת יהיו לא נעימות במיוחד - זה אומר שלא נקבל שום הגדלת קיבולת בציר האיילון (צוואר הבקבוק של המערכת שלנו), זה אומר שבעיות איכות האוויר בתחנת השלום, תחנת ההגנה ותחנת מודיעין יישארו בעתיד הנראה לעין, זה אומר יותר זיהום אוויר ופחות יעילות אנרגטית, וזה אומר דחייה של קירוי האיילון בת"א עד שהחישמול יגיע לחיפה (מעניין מה זה אומר על מקטע הקירוי הראשון, שאמור להיות מעל סבידור. לא נראה לי שאפשר לקרות כך אם ממשיכים לפעול עם דיזל)

האפשרות של הפעלה מפוצלת של הרשת פשוט לא סבירה כי קו חיפה-תל אביב הוא הקו הראשי והעמוס ביותר של רכבת ישראל, אם כל מי שרוצה להגיע מחיפה לת"א יצטרך להחליף רכבת הרבה נוסעים פשוט ינטשו את הרכבת. מה גם שאין תחנת ביניים עם מספיק רציפים כדי לעשות בה את ההחלפה הזו ולשמור על תדירות סבירה.

המצב היחיד שבו יופעל שירות מפוצל זה אם העבודות על אותו שיקוע/מנהור יפצלו את הרשת (אם לא ישאירו מסילה פעילה שתשמש לשירות בתדירות מינימלית בזמן העבודות).
 

maormp

New member
נוסעים מכרמיאל שירצו להגיע ישירות למרכז הם קורבן של יונה יהב

אני לא חושב שהרכבת תפצל את השירות
מה שיקרה זה שירושלים-כרמיאל לא ייפתח, ושאר הקווים שנוסעים לחיפה וצפונה יסעו עם קטרי דיזל בעתיד הנראה לעין.

ההשפעות של זה על הרשת יהיו לא נעימות במיוחד - זה אומר שלא נקבל שום הגדלת קיבולת בציר האיילון (צוואר הבקבוק של המערכת שלנו), זה אומר שבעיות איכות האוויר בתחנת השלום, תחנת ההגנה ותחנת מודיעין יישארו בעתיד הנראה לעין, זה אומר יותר זיהום אוויר ופחות יעילות אנרגטית, וזה אומר דחייה של קירוי האיילון בת"א עד שהחישמול יגיע לחיפה (מעניין מה זה אומר על מקטע הקירוי הראשון, שאמור להיות מעל סבידור. לא נראה לי שאפשר לקרות כך אם ממשיכים לפעול עם דיזל)

האפשרות של הפעלה מפוצלת של הרשת פשוט לא סבירה כי קו חיפה-תל אביב הוא הקו הראשי והעמוס ביותר של רכבת ישראל, אם כל מי שרוצה להגיע מחיפה לת"א יצטרך להחליף רכבת הרבה נוסעים פשוט ינטשו את הרכבת. מה גם שאין תחנת ביניים עם מספיק רציפים כדי לעשות בה את ההחלפה הזו ולשמור על תדירות סבירה.

המצב היחיד שבו יופעל שירות מפוצל זה אם העבודות על אותו שיקוע/מנהור יפצלו את הרשת (אם לא ישאירו מסילה פעילה שתשמש לשירות בתדירות מינימלית בזמן העבודות).
נוסעים מכרמיאל שירצו להגיע ישירות למרכז הם קורבן של יונה יהב
ומי יודע מה יהיה גורלם הנוסעים מנהריה ועכו
 

25306yosef

New member
ובמיוחד בשביל הנוסעים מכרמיאל יש את ראש העיר עדי אלדר....

נוסעים מכרמיאל שירצו להגיע ישירות למרכז הם קורבן של יונה יהב
ומי יודע מה יהיה גורלם הנוסעים מנהריה ועכו
ובמיוחד בשביל הנוסעים מכרמיאל יש את ראש העיר עדי אלדר....
ראש עיריית כרמיאל מר עדי אלד מכהן ברציפות כראש עירית כרמיאל מאז שנת 1989. במהלך כל השנים הללו שבהן גם שימש כראש המינהל לשלטון מקומי, הוא צבר כוח פוליטי רב ביותר וכיום יש לו קשרים רבים ביותר וענפים ביותר ומסועפים ביותר בכל מסדרנות השלטון המרכזי והמוניציפלי ולרבות קשרים ענפים בסוכנות היהודית, מפעל הפייס ועוד... מר עדי אלדר מרגיש בבית בכל מקום...

אני מניח שאדם כריזמטי וחזק ביותר כמו עדי אלדר יצליח למנוע את השבתת השירות הרכבתי בחיפה למשך שנים רבות מאוד כפי שמתכנן ידידנו מר יונה יהב. ועל אחת כמה כמה כאשר מדובר בהשבתה של השירות לנוסעים מכרמיאל שככל הנראה רובם יהיו תושבי העיר כרמיאל.

כמו כן, באוקטובר 2018 אמורות להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות. טרם ידוע מי המתמודדים לראשות העיר בכרמיאל, טרם ידוע מה יעלה בגורל הסכם השיתוף בין עדי אלדר לגברת רינה גרינברג, טרם ידוע לאן מועדות פניו של מר משה קונינסקי שהפסיד בבחירות לראשות העיר כרמיאל בשנת 2013, טרם ידוע האם עדי אלדר מתכוון להתמודד פעם נוספת (למרות שהיו פרסומים שהוא מתכוון לפרוש בעוד כשנה), טרם ידוע האם רינה גרינברג מתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות, ועוד....

בכל מקרה, הבחירות בעוד כ-18 חודשים והמלאכה הרבה בכרמיאל טרם החלה. כדאי להתחיל במלאכה כעת (יום ראשון 23/04/2017) בטרם יהיה מאוחר מדי...

והערה קטנה לסיום,

אם אתה תושב כרמיאל שים לב, בתאריך 31/12/2017 אמור להסתיים הסכם ההתקשרות ל-3 שנים שנחתם בינואר 2015 בין עיריית כרמיאל (באמצעות העמותה העירונית) לבין חברת ממן הפקות וארועים בע"מ בעניין שירותי ניהול אמנותי ובימוי לפסטיבל המחולות.

אני מניח שבעיריית כרמיאל יבצעו מחטף ויאריכו את ההתקשרות עם המנהל האמנותי הקיים ללא כל מכרז ובניגוד לכל נורמה מקובלת ובניגוד להמלצות מבקר המדינה.

לצערי מר רז טישלר וגברת תמי זוזל שהם הנציגים של סיעת האופוזיציה בעמותת הפסטיבל, לא עושים שום דבר. לצערי גם מר משה קונינסקי וגם מר רותם בז'רנו (שפרש מסיעתו של קונינסקי), לא עושים שום כלום.

אז אם אתה תושב כרמיאל שרוצה לשנות, אתה מוזמן ליצור איתי קשר דרך תיבת המסרים.

מצוי ברשותי כל החומר על עיריית כרמיאל ועמותת הפסטיבל והיכל התרבות, חומר שאני אוסף מאז 2011.
 

25306yosef

New member
זה לא בדיוק קרוב לים אלא בתוך הים מאחר ומדובר בשטח ים מיובש

שיקוע כל כך קרוב לים הוא סיכון להצפות. לא הגיוני לשקע שם.
יהב מעדיף גזי פליטה מסרטנים מהקטרים מאשר חשמל שהרבה פחות מסוכן והרבה יותר ידידותי לסביבה.
לא רק זה, הוא גם מדבר על זה שהוא רוצה להרוס את המתחם ההיסטורי של חיפה מזרח ו"להזיז את המוזיאון" - לטובת הרכב הפרטי. שמזהם ומסוכן הרבה יותר מהרכבת. הכבישים הם "חומת מוות" הרבה יותר ממסילות הרכבת. ניסיתם פעם לחצות את אחד מהכבישים הרחבים בחיפה? למשל ליד חיפה מזרח? סכנת חיים אמיתית. יהב מעדיף מכוניות על פני רכבות, ואלו החלטות שיהיו מאוד רעות לעיר.

חייבים להחליף את יהב ולבטל את הרעיון המטופש של השיקוע.
אני גם מציע שרכבת ישראל תלחץ על הממשלה להקצות לה שטחים בעיר אחרת כדי להעביר את מתקני התחזוקה הכבדים של הרכבת מחיפה - לא הגיוני שהמתקנים הכי קריטים של הרכבת יישבו בעיר שהינה עיר עויינת לרכבת שרוצה לפגוע ברכבת באופן אקטיבי.

(כמו כן, המראיין גרוע, לא מציב אף שאלה קשה באמת ליהב. יותר איש תעמולה ממראיין)
זה לא בדיוק קרוב לים אלא בתוך הים מאחר ומדובר בשטח ים מיובש
השטח של מסילות הרכבת שידידנו מר יונה יהב רוצה לשקע, הוא שטח ים מיובש, כך שבנסיבות העניין סביר להניח שיהיו הצפות רבות. סביר גם להניח שבכלל לא יצליחו לבצע את השיקוע מאחר ומדובר כאמור בשטח ים מיובש.

כתבת ואני מצטט:

"חייבים להחליף את יהב ולבטל את הרעיון המטופש של השיקוע."

להזכירך, הבחירות לרשויות המקומיות אמורות להתקיים באוקטובר 2018, בעוד כ-18 חודשים. והמלאכה הרבה טרם החלה.

ככל הנראה נראה כאן בפורום הזה ב-18 החודשים הקרובים הרבה מאוד תעמולת בחירות של יונה יהב.
 

amit1270

New member
עצירת החשמול - פשע שלא יסולח

יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול
כתבה וסרטון:
http://haipo.co.il/item/43583
שיקוע = ביטול השירות הרכבתי לתל אביב/באר שבע/ירושלים מתחנות נהריה, עכו, כרמיאל, קריות ותחנות העמק למשך שנים.
מנהור=מיליארדים, עיכוב החשמול וחוסר הגיון תפעולי.
עכשיו הוא מדבר על שילוב של שתי התכניות.
עצירת החשמול - פשע שלא יסולח
יונה יהב גורם נזק אדיר לפיתוח המדינה כולה, לא רק הרכבת ולא רק חיפה, אם כי חיפה תיפגע יותר מכל השאר.
 

Bus Nerd

Active member
אינטרסים צרים של ערך נדל"ן מקומי פוגעים במדינה שלמה. אבסורד.

עצירת החשמול - פשע שלא יסולח
יונה יהב גורם נזק אדיר לפיתוח המדינה כולה, לא רק הרכבת ולא רק חיפה, אם כי חיפה תיפגע יותר מכל השאר.
אינטרסים צרים של ערך נדל"ן מקומי פוגעים במדינה שלמה. אבסורד.
 
זה לא מדוייק. לעניין החשמול נוסף גם עניין הכפלת (ריבוע)

אינטרסים צרים של ערך נדל"ן מקומי פוגעים במדינה שלמה. אבסורד.
זה לא מדוייק. לעניין החשמול נוסף גם עניין הכפלת (ריבוע)
המסילות.
עיריית חיפה יודעת היטב שאם ריבוע המסילות בתוואי הקיים יעבור, הסיכוי לשיקוע או מינהור אי פעם יאבד.
מבחינת עיריית חיפה היא צודקת בכך שהיא נאבקת כעת כשריבוע המסילות נמצא בתהליכי תכנון.

אם החשמול לא היה מתעכב כל כך הרבה זמן עד כדי היווצרות מצב של חפיפת זמנים בין החשמול לריבוע מסילות החוף, המצב של החשמול גם בחיפה היה טוב יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.

זה לא מדוייק. לעניין החשמול נוסף גם עניין הכפלת (ריבוע)
המסילות.
עיריית חיפה יודעת היטב שאם ריבוע המסילות בתוואי הקיים יעבור, הסיכוי לשיקוע או מינהור אי פעם יאבד.
מבחינת עיריית חיפה היא צודקת בכך שהיא נאבקת כעת כשריבוע המסילות נמצא בתהליכי תכנון.

אם החשמול לא היה מתעכב כל כך הרבה זמן עד כדי היווצרות מצב של חפיפת זמנים בין החשמול לריבוע מסילות החוף, המצב של החשמול גם בחיפה היה טוב יותר.
בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.
אסור לתת לעירייה אחת לקטוע תשתית לאומית או להפריע לפיתוחה לאורך שנים כפי שנעשה עם קמפיין השקרים נגד החישמול. אסור גם לקשר את החישמול לריבוע כי הריבוע לא יקרה ב5-10 השנים הקרובות ותהליך החישמול החל השנה.
&nbsp
כאשר יגיע הזמן לתכנן את הריבוע יש לבצע אותו בשני שלבים, שלב ראשון של בניית תוואי ל2 או 3 מסילות במקביל למסילה הקיימת ושלב שני אחרי העתקת הפעילות הרכבתית לזוג המסילות החדש (רצועת המסילה השלישית חיונית כמרווח ביטחון) שבו ניתן להרוס את המסילות הקיימות ואז להשלים את רצועת המסילה הרביעית.
&nbsp
אין קשר כלשהו בין חישמול לשיקוע או הפרדה מפלסית אחרת כמו ויאדוקט או מינהור או Cut & Cover בדרך ההגנה שהינה מחסום גדול יותר מהמסילה. אסור שהחישמול יהיה בן ערובה לתהליך שלא יושלם עד 2027.
 
הזמן לתכנן את הריבוע הגיע כבר מזמן, ועדות התכנון כבר עוסקות

בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.
אסור לתת לעירייה אחת לקטוע תשתית לאומית או להפריע לפיתוחה לאורך שנים כפי שנעשה עם קמפיין השקרים נגד החישמול. אסור גם לקשר את החישמול לריבוע כי הריבוע לא יקרה ב5-10 השנים הקרובות ותהליך החישמול החל השנה.
&nbsp
כאשר יגיע הזמן לתכנן את הריבוע יש לבצע אותו בשני שלבים, שלב ראשון של בניית תוואי ל2 או 3 מסילות במקביל למסילה הקיימת ושלב שני אחרי העתקת הפעילות הרכבתית לזוג המסילות החדש (רצועת המסילה השלישית חיונית כמרווח ביטחון) שבו ניתן להרוס את המסילות הקיימות ואז להשלים את רצועת המסילה הרביעית.
&nbsp
אין קשר כלשהו בין חישמול לשיקוע או הפרדה מפלסית אחרת כמו ויאדוקט או מינהור או Cut & Cover בדרך ההגנה שהינה מחסום גדול יותר מהמסילה. אסור שהחישמול יהיה בן ערובה לתהליך שלא יושלם עד 2027.
הזמן לתכנן את הריבוע הגיע כבר מזמן, ועדות התכנון כבר עוסקות
בו בשנתיים האחרונות והוא מתוכנן להיכלל בתוכנית החומש הבאה של הרכבת.
הרכבת היא זו שדוחפת חזק את הריבוע והגישה תוכנית לריבוע בתוואי הקיים בחיפה.
ולכן בהחלט יש קשר בין החישמול לריבוע כי עיריית חיפה, מבחינתה בצדק רב, מתנגדת בכל תוקף לעוד זוג מסילות בתוואי הקיים.
יותר מזה - ועדת התכנון שעוסקת בריבוע כבר קבעה שההכרעה לגבי התוואי צריכה להתקבל עוד השנה.
 

Bus Nerd

Active member
כל תושבי הצפון צריכים להתעורר ולהילחם בעיריית חיפה *עכשיו*

בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.
אסור לתת לעירייה אחת לקטוע תשתית לאומית או להפריע לפיתוחה לאורך שנים כפי שנעשה עם קמפיין השקרים נגד החישמול. אסור גם לקשר את החישמול לריבוע כי הריבוע לא יקרה ב5-10 השנים הקרובות ותהליך החישמול החל השנה.
&nbsp
כאשר יגיע הזמן לתכנן את הריבוע יש לבצע אותו בשני שלבים, שלב ראשון של בניית תוואי ל2 או 3 מסילות במקביל למסילה הקיימת ושלב שני אחרי העתקת הפעילות הרכבתית לזוג המסילות החדש (רצועת המסילה השלישית חיונית כמרווח ביטחון) שבו ניתן להרוס את המסילות הקיימות ואז להשלים את רצועת המסילה הרביעית.
&nbsp
אין קשר כלשהו בין חישמול לשיקוע או הפרדה מפלסית אחרת כמו ויאדוקט או מינהור או Cut & Cover בדרך ההגנה שהינה מחסום גדול יותר מהמסילה. אסור שהחישמול יהיה בן ערובה לתהליך שלא יושלם עד 2027.
כל תושבי הצפון צריכים להתעורר ולהילחם בעיריית חיפה *עכשיו*
הממשלה מתהדרת בזה שהיא "מחברת את הפריפריה למרכז"
נראה לי שתושבי הצפון מרוצים מזה בגדול...
והנה עכשיו עיריית חיפה הולכת לנתק את הפריפריה מהמרכז למשך *שנים* בשביל פרוייקט שיקוע מיותר שמונע מאינטרסים מקומיים צרים בלי מחשבה על התמונה הכללית.

איפה ראשי עיריות כרמיאל, עפולה, נהריה, הקריות, וכל הערים האחרות שתושביהם מסתמכים על הרכבת בצפון כדי להגיע לעבודה במרכז? הגיע הזמן שיקימו קול צעקה.

יהב הוא פוליטיקאי מקומי קטן שהולך לפגוע במיליונים (חלק מהם תושבי עירו שעובדים במרכז) בשביל פרוייקט שכל תחליתו הוא תיעדוף רכב פרטי וערך נדל"ן על פני תיעדוף של דברים חשובים באמת.
 
להזכירך, חלק מתושבי הצפון, ובתמיכת ראש עיריית עכו, פועלים

כל תושבי הצפון צריכים להתעורר ולהילחם בעיריית חיפה *עכשיו*
הממשלה מתהדרת בזה שהיא "מחברת את הפריפריה למרכז"
נראה לי שתושבי הצפון מרוצים מזה בגדול...
והנה עכשיו עיריית חיפה הולכת לנתק את הפריפריה מהמרכז למשך *שנים* בשביל פרוייקט שיקוע מיותר שמונע מאינטרסים מקומיים צרים בלי מחשבה על התמונה הכללית.

איפה ראשי עיריות כרמיאל, עפולה, נהריה, הקריות, וכל הערים האחרות שתושביהם מסתמכים על הרכבת בצפון כדי להגיע לעבודה במרכז? הגיע הזמן שיקימו קול צעקה.

יהב הוא פוליטיקאי מקומי קטן שהולך לפגוע במיליונים (חלק מהם תושבי עירו שעובדים במרכז) בשביל פרוייקט שכל תחליתו הוא תיעדוף רכב פרטי וערך נדל"ן על פני תיעדוף של דברים חשובים באמת.
להזכירך, חלק מתושבי הצפון, ובתמיכת ראש עיריית עכו, פועלים
למען מינהור עוקף חיפה (כולל עוקף תחנת חוף הכרמל), בצורה עוד יותר אינטנסיבית מראש עיריית חיפה.
גם בקרב תושבי הצפון שמצפון לחיפה תמצא הרבה מתנגדים להכפלת המסילות בתוואי הקיים בחיפה.
 
תזכורת (שבינתיים עברה כבר כמה וכמה עדכונים):

להזכירך, חלק מתושבי הצפון, ובתמיכת ראש עיריית עכו, פועלים
למען מינהור עוקף חיפה (כולל עוקף תחנת חוף הכרמל), בצורה עוד יותר אינטנסיבית מראש עיריית חיפה.
גם בקרב תושבי הצפון שמצפון לחיפה תמצא הרבה מתנגדים להכפלת המסילות בתוואי הקיים בחיפה.
תזכורת (שבינתיים עברה כבר כמה וכמה עדכונים):
[URL]http://dvirlanger.wixsite.com/train4galilee[/URL]
 
אבל גם ריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה לא באמת יקרה

אבל שנינו יודעים שזה לא באמת יקרה
אבל גם ריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה לא באמת יקרה
אף ראש עיריה בחיפה לא יהיה מסוגל לאפשר זאת.

בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלתת (והכוונה לתת באמת תוך התחייבות "במטבע קשה" ואמין) לחיפה מינהור של לפחות המסילות החדשות בתמורה להסכמתה לחישמול המסילות הקיימות בתוואי הקיים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש קטרי מטען חשמליים ב175 קמ"ש אז הריבוע פחות קריטי.

אבל גם ריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה לא באמת יקרה
אף ראש עיריה בחיפה לא יהיה מסוגל לאפשר זאת.

בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלתת (והכוונה לתת באמת תוך התחייבות "במטבע קשה" ואמין) לחיפה מינהור של לפחות המסילות החדשות בתמורה להסכמתה לחישמול המסילות הקיימות בתוואי הקיים.
יש קטרי מטען חשמליים ב175 קמ"ש אז הריבוע פחות קריטי.
תוכנית 2020 מראה 7 קווים לכיוון בשעה בחיפה, כך שגם אם לא יהיה חישמול של קו העמק בעתיד הקרוב הרי שעדיין יהיו כ16 סלוטים פנויים בשעה מתוך 24 (אני מניח שרכבת העמק תדרוש סלוט כפול בגלל הדיזל) לרכבות המטען גם בשעות השיא אז מה שחיוני לשימוש יעיל יותר הוא חישמול הקו הראשי והחלפת קטרים לקטרים חשמליים לרכבות המטען (שעבורן המתנה כזו או אחרת פחות קריטית מרכבות הנוסעים) בנקודת החלפה כמו קריית גת או באר שבע צפון תאפשר שימוש בקו ראשי מחושמל וסלוטים יעילים יותר גם באזורים עמוסים כמו נמל חיפה.
&nbsp
בקו המהיר בין לונדון למנהרת התעלה ישנם רכבות מטען איטיות של 110 מייל לשעה או 175 שמתאימות למסילת ה 300 קמ"ש (ועוצרות במסילות צד בתחנות תפעוליות כדי לאפשר לרכבות המהירות לעבור, מה שאומר שהן מסוגלות להתמודד עם שידרוג עתידי של קו החוף ותוכניות הקו לאילת ל230 קמ"ש) ובכל רחבי אירופה יש רכבות מטען חשמליות על מסילות 160 קמ"ש סטנדרטיות. קניית קטרי מטען חשמליים לקראת חישמול הקו הראשי תאפשר את כל יתרונות החישמול למערכת המטען ולא רק למערכת הנוסעים.
 
לדעתך הריבוע לא קריטי, אבל לרכבת ישראל יש עמדה שונה

יש קטרי מטען חשמליים ב175 קמ"ש אז הריבוע פחות קריטי.
תוכנית 2020 מראה 7 קווים לכיוון בשעה בחיפה, כך שגם אם לא יהיה חישמול של קו העמק בעתיד הקרוב הרי שעדיין יהיו כ16 סלוטים פנויים בשעה מתוך 24 (אני מניח שרכבת העמק תדרוש סלוט כפול בגלל הדיזל) לרכבות המטען גם בשעות השיא אז מה שחיוני לשימוש יעיל יותר הוא חישמול הקו הראשי והחלפת קטרים לקטרים חשמליים לרכבות המטען (שעבורן המתנה כזו או אחרת פחות קריטית מרכבות הנוסעים) בנקודת החלפה כמו קריית גת או באר שבע צפון תאפשר שימוש בקו ראשי מחושמל וסלוטים יעילים יותר גם באזורים עמוסים כמו נמל חיפה.
&nbsp
בקו המהיר בין לונדון למנהרת התעלה ישנם רכבות מטען איטיות של 110 מייל לשעה או 175 שמתאימות למסילת ה 300 קמ"ש (ועוצרות במסילות צד בתחנות תפעוליות כדי לאפשר לרכבות המהירות לעבור, מה שאומר שהן מסוגלות להתמודד עם שידרוג עתידי של קו החוף ותוכניות הקו לאילת ל230 קמ"ש) ובכל רחבי אירופה יש רכבות מטען חשמליות על מסילות 160 קמ"ש סטנדרטיות. קניית קטרי מטען חשמליים לקראת חישמול הקו הראשי תאפשר את כל יתרונות החישמול למערכת המטען ולא רק למערכת הנוסעים.
לדעתך הריבוע לא קריטי, אבל לרכבת ישראל יש עמדה שונה
והיא דוחפת חזק לקדם את תוכנית הריבוע.
 

Bus Nerd

Active member
הסתכלתי בצילום לוויין עכשיו ואני תוהה: מה החלופות לריבוע

אבל גם ריבוע המסילות בתוואי הקיים בחיפה לא באמת יקרה
אף ראש עיריה בחיפה לא יהיה מסוגל לאפשר זאת.

בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלתת (והכוונה לתת באמת תוך התחייבות "במטבע קשה" ואמין) לחיפה מינהור של לפחות המסילות החדשות בתמורה להסכמתה לחישמול המסילות הקיימות בתוואי הקיים.
הסתכלתי בצילום לוויין עכשיו ואני תוהה: מה החלופות לריבוע
אם נחליט שריבוע באמצעות שיקוע בעייתי בגלל ההשבתה הארוכה שלה הוא יגרום
ונחליט שהתוכנית המטופשת של מנהרה לרכבות מהירות מתחת לכרמל לא באה בחשבון...

איפה נשאר מקום לעוד זוג מסילות? רוב התוואי בין חוף הכרמל לחיפה מרכז מאוד צר. זה אומר שריבוע מסילות בהכרח יחייב הפקעת שטחים והריסת בתים של אנשים שגרים בסמוך למסילה - וברור שלזה ראש עיר יתנגד בתוקף...

מצד שני, להחזיק את החשמול כבן ערובה ולהכריח את המדינה להתחייב לפרוייקט הרבה פחות קריטי (ריבוע) בשביל לבצע פרוייקט קריטי (חשמול) זה פשוט נורא.

האם יש חלופה אחרת לריבוע שלא כוללת שיקוע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה