יונה..

deja vu 23

New member
יונה..

מה זה חרדה ממתמטיקה והאמת באמת יש דיסלקציה כזו? אני בן 24 ובדיעבד כנראה שיש לי את זה. תמיד הייתי גרוע במתמטיקה, הייתי מעתיק במבחנים, בגרות 3 יחידות שגם אותה בקושי עברתי.
 
חרדה ממקצוע לימודים

לפעמים כשמישהו לא מצליח במשהו, ומצד שני מאד חשוב לו להצליח, עלול להתפתח חשש מחוסר הצלחה. החשש הזה יוצר מתח גבוה, עד כדי כך, שאפשר גם לקרוא לו חרדה, כי כשהאדם רק מתחיל במשהו שקשור לנושא, הוא פוחד שלא יצליח, משהו כזה שחוזר על עצמו וגדל יותר ויותר. יש צורך בעזרה של מישהו אחר, לפעמים של פסיכולוג, לפעמים של אסטרטגיות למידה, ולפעמים אפשר להיעזר ברפואה אלטרנטיבית כדי להתגבר על חרדות. האם משהו מזה ניסית ? אם כן, יש לנסות משהו אחר, ואם לא - אולי זה הזמן לבדוק את הנושא, ובעיקר - זה הזמן לטפל.
 
אם אפשר להוסיף משהו קטן....

ראה ידידי ראשית בהצלחה בדרכך..... יונה הסבירה לך על המנגון שיוצר חרדה ודרכים לפתרון.... לי חשוב להוסיף ולהבדיל בין חרדה למתמטיקה כלומר בין מתמטיקה וחרדת בחינות: קושי רב במתמטיקה אינו חרדת בחינות אלא הקושי הרב כמו שיונה אמרה יכול ליצור התנגדות חוויה שלילית ואז חרדה מהתחום..... האם זה המקצוע היחיד בו אתה חווה חרדה? האם זכורה לך חרדה כזו במקצועות נוספים? קושי במתמטיקה אומנם יכול ליצור חרדה אך אין הוא חרדה!!!! כלומר את הקושי ניתן לפתור בהוראה מתקנת אסטרטגיות ועוד שיעניקו לך כלים להתמודד עם הקושי!!! אולי אחרי שהמקצוע יובהר לך ויהיה לך את הכלים להתמודד החרדה תעלם... אם כן הרי לך התשובה, אם לא אז יכול להיות כי אכן יש לך חרדת בחינות ואז צריך לטפל בה וגם לכך יש דרכים..... רבות! אני מאחל המון בהצלחה ואם תרצה עוד חומר מקצועי אתה מוזמן גם לבקר באירוח שצירפתי בלינק והעמיק בנושא מתמטיקה, חרדת בחינות ועוד.... יוסי
 

deja vu 23

New member
לא

אין לי חרדת בחינות. יש לי תסביך במה שקשור למתמטיקה - לא מבין בזה.
 
למעלה