יוצאים ללימודי דת ולומדים מה זה גיהאד

יוצאים ללימודי דת ולומדים מה זה גיהאד

שלושה צעירים ישראלים מלוד מואשמים שתכננו לחטוף חייל, לרצוח אותו ולדרוש שחרור אסירים פלסטינים תמורת גופתו. אז תגידו לי איך אפשר לעשות דו קיום עם אלו שהדת מלמדת אותם להרוג. הכתבה
 

אישלום

New member
לא הדת מלמדת

בני אדם, הם המלמדים והם המסיתים. וכפי שראינו בידיעה - אחד מהשלושה למד לימודי דת. והשניים האחרים הצטרפו אליו בלי קשר ללימודי דת. ג'יהאד, מלחמת קודש, מלחמת אין בררה, קרא לזה באיזה שם שתרצה - בסופו של דבר בני אדם הם שעושים וכל אחד נותן לזה שמות כדי לתרץ את מה שהוא עושה. ועדיין לא ברור אם כל השלושה אכן אשמים. אנחנו נותנים לאנשי ציבור שלנו 'ארכה' ו'נשימה' 'וזמן' להוכיח את חפותם, אותו הדבר מגיע לכל חשוד בכל מעשה או מחדל, ובוודאי כשהחשד הוא לא מעשה אלא תכנון מעשה.
 

miriyam3

New member
הכל מתבהר כש..

תכנסו לאתר קבלה חדש
 

צול1

New member
אני לא חושב שהפורום הזה הוא המקום לדבר על פול

פוליטיקה. אבל בכל מקרה- רבים הם חבריי הערבים והמוסלמים, חלקם גם דתיים. האיסלאם היא דת של אחווה ושל שלום, מה שקרה זה מה שקרה גם ליהדות ולנצרות ולכמעט כל דת בעולם, האנשים עיוותו אותה. אסור על פי הקוראן לרצוח ולחטוף, וגם את ה"ג'יאהד" הוא לא על פי חוקי הקוראן. אני מבטיח לך את זה. זה ששלשה צעירים רצו לעשות את זה-זה נורא. אך מה עם כל אותם היהודים תושבי חברון וההתנחלויות שמסביב שנעצרים מדי יום כתוצאה מהתנכלויות לפלשתינים? אל תשכח שחראות יש בכל מקום, החוכמה היא קודם כל לדבר ולהתחבר אל המתונים. לאט לאט כאשר הגרעין יגדל ויגדל אנחנו נהיה רוב (בשני הצדדים). תאמין לי שאין דבר שיותר מרגיז אותי מלקרוא כתבות כאלה, אני עובד כל כך קשה למען השכנת שלום ולדו קיום ואז מגיע איזה חייל או פלשתיני ובאיזשהו מעשה מטומטם מצליח להרוס לי את כל העבודה משום שהוא מצליח לעשות את ההפך ממני, להוציא מהאנשים את האמונה שאני עובד כל כך קשה לחזק בהם. בכל מקרה, אל תתייאש, אני מזמין אותך להצטרף אלינו-לגוש השלום, ולהכיר ערבים מסוג קצת שונה ממה שאתה קורא עליהם בעיתון.
 

raanans

New member
האסלם היא דת של אחווה ושלום?

כניראה שמעולם לא קראת את הקוראן או החדית' אם האסלם היא דת של אחווה ושלום, אז תסביר לי בבקשה איזה תהליך שלום, ואיזו אחווה, גרם להם להתפשט ממכה ומדינה, (אזור מצומצם בסעודיה) לכל המזרח התיכון, דרום אסיה וצפון אפריקה? (תהליך שהתחיל עוד בימי מוחמד) הגנה עצמית בלבד? המושג "בית האסלם" ובית החרב" מוכר לך? (העולם מחולק ל-2) איזה יחס צריכים לקבל הכופרים (לא עמי הספר) תחת כיבוש איסלאמי? הרבה מוסלמים מודרנים (רוב המוסלמים) הם רודפי שלום, ורוצים לחיות בשלום ברווחה ובאחווה. אבל אל תצפה לשלום ואחוה מהאסלם הפנדמנטליסטי. ---- אני לא טוען שרק את הקוראן והחדית' קוראים לאלימות. גם התנ"ך הוא ספר אלים הקורא להשמדות עם. (עיין ערך עמלק או 7 עמי כנען)
 

צול1

New member
דווקא קראתי

ושוב, כמו בתנך וכמו בברית החדשה, השאלה למה אתה בוחר להתייחס. בדיוק כשם שאני לא מצפה מאותם אורתודוקסים שמכנים אפילו אותי ואותך ליצנים ולא יהודים להיות אנשי שלום, כך אני גם לא מצפה מפנדמנטליסטים להיות.
 

raanans

New member
טעות בגישה

השאלה היא לא לאיזה חלק מהקוראן, או התנ"ך להתיחס. שני הספרים הם אגדות שנכתבו ע"י אנשים לפני אלפי שנים. סיפורי הפנטזיה הללו מתארות עולם מסויים, וחוקי פיזיקה מסויימים, לפי הידע שהיה קיים לפני אלפי שנים (ושאינו ניתן להוכחה). יש בהם חלקים המטיפים לשלום ואחוה, וחלקים אחרים המטיפים להשמדה, מלחמת קודש, ורצח, חוסר סובלנות והתאבדות. (עם תגמול בגן עדן, בדמות 72 בתולות) אם אנשים דתיים מאמינים שהקוראן או התנ"ך הוא דיברי אלוהים חיים וסיפורי הבריאה, והאגדות על גן עדן וגהינום הם האמת היחידה - אז אל תצפה לשלום ואחוה. והטענה שלך שהאיסלם היא שת של שלום ואחוה לא עולה בקנה אחד עם המציאות. (לא לפי מה שכתוב בקוראן, ולא לפי התנהגות המאמינים) דרך אדב, הפנדמנטליסטים הם המאמינים האמיתים שלוקחים את ספרי הקודש ברצינות, וכלשונם. המתונים הם אילו שמתפשרים עם המציאות המודרנית, ומוכנים לעצום עיין מהחלקים שלא מתאימים לחיים בעולם המודרני.
 

צול1

New member
די מעצבנת אותי הגישה שלך

משום שאני כן בן אדם מאמין ואף בתהליכי חזרה בתשובה. יש בדתות שלנו המון נקודות שמשיקות אחת לשניה, ועל אלו שלא ניתן וחובה לשפר. יש אינספור עמותות בארץ ובעולם של דתיים שמנסים למצוא (ואף מוצאים) חיבור משותף. בירושלים למשל מתקיים בשבוע הבא חיבוק שנתי מסביב לעיר העתיקה.
 

raanans

New member
אם תצליח לשכנע את האסלם הפנדמנטליסטי

להתעלם מחלקים מסויימים בקוראן ובחדית' הקוראים לחוסר סובלנות כלפי כופרים, אז מצויין.
 

צול1

New member
לפני שאתחיל לפחד ממוסלמים אני רוצה להפסיק לפח

לפחד מיהודים אורתודוקסים כמו זה שירק עלי היום במצעד הגאווה בחיפה וקרא לי "הומו מסריח!"
 

raanans

New member
אני לא חסיד של החרדים האורתודוקסים

אבל יהודים אורתודוקסים לא שמים על עצמם פצצות והולכים להתאבד כדי להרוג הומואים בשביל 72 בתולות בגן עדן. יריקה זה גם פחות חמור מרקטת קסאם, או ממה שעושים להומואים באירן. http://images.google.ca/images?gbv=2&hl=en&q=Homo+iran
 

צול1

New member
לא הבנת את הנקודה שניסיתי להעביר

יש פתגם שאומר "קודם תנקה את החרא שליד הדלת שלך", ברור שיש בעיה עם האיסלאם הקיצוני, לא אמרתי בחיים שלא. אבל לפני שאנחנו ניגשים לטפל בו בוא נבדוק עד כמה אנחנו באמת הומנים. אין שום הומניות בכיבוש, ואין שום הומניות באורתודוקסים. אחרי שאנחנו באמת נהיה עם הומני (ולא ביחס למדינות שזאת לא חוכמה להיות הומנים ביחס אליהן כמו אירן או חמאסטן), אלא הומנים באמת, אז נוכל לדבר.
 

raanans

New member
כל הדיון בינינו התחיל כשאמרת שהאסלם היא דת של

שלום. בסך הכל טענתי שזה לא נכון, והבאתי דוגמאות. מעולם לא ניסיתי לטעון שהחרדים הם צדיקים דגולים או שכל היהודים תמיד הומנים. אבל אם כבר העלאת את הנקודה, אז אני לא מסכים אתך שצריך להתעלם מרוע גדול (סכנת חיים) עד אשר רוע אחר קטן יותר (יריקות) יטופל. גם אם הרוע הקטן הוא יותר קרוב לבית. כשבן אדם טובע - הוא צריך לחשוב קודם כל על איך הוא מצליח לשאוף אויר, ולא לחשוב על דאגות קטנות יותר כמו איך לשלם שכר דירה או לדאוג לקרן הפנסיה שלו.
 
למעלה