"יוצאים לפרסומת אחת וחזרנו ... למוטב" - "השיפוצניק

KallaGLP

New member
דבש זה לא כוס התה שלי...


כבר איבדתי חשבון לכל ההבהרות ובאיזה שלב באו, אני רק יודעת שחזרתי על הסבר כוונתי כבר כמה פעמים ולמען האמת אין לי כוח יותר להתעסק עם הנושא, אז אעבור הלאה בשמחה.
 
בחזרה לעדויות ולהתרשמויות

יש כאן דוגמא עד כמה דיווח על ניסיון אישי הוא בעייתי להבדיל ממחקר מדעי-אקדמי. יש כאן ארבעה בני אדם ואולי יחד עם Il deserto rosso אז חמישה] שניים [או שלושה] מהם אומרים שמצב הנימוס בישראל בלתי נסבל ושתיים אומרות שהוא בסדר גמור כלומר, כאילו לא חיים באותה מדינה. אחד מהם הוא אפילו סוציולוג שמוכן לתת פומבי לאבחנה שלו והמראיין שלו לא מתפלא על דבריו אלא דבריו נראים לו נכונים [אז אם ניקח בחשבון את המראיין אז שלושה או ארבעה אומרים שהוא בלתי נסבל]

אחד אומר שכמעט בכל פעם שהוא עומד בתור יש לו בעיה עם התור ואחת אומרת שכמעט אין לה בעיה עם התור.

אלה מטועני הטענה שהנימוס בישראל בלתי נסבל שהם מוכרים לי, אינם אנשים שיש להם דעה כללית של אנטי ישראל, מדובר באנשים הגונים שמפעילים שיפוט לגופו של עניין ולא לפי דעות קדומות. הם גם אומרים שיש לישראל יתרונות בתחומים אחרים כמו עזרה הדדית.

לגבי הטענה שהנימוס במערב עדיף על ישראל [גם אם לא נניח שבישראל הוא בלתי נסבל] אז בזיכרון שלי הדעה הזאת היא די נפוצה אני זוכר ששמעתי אותה מדי פעם ואף פעם לא שמעתי התרשמות הפוכה עד לשרשור הזה. למעשה הפעם היחידה ששמעתי התרשמות הפוכה היא בשרשור הזה בפורום הזה. כאן בשרשור יש לכאורה שתיים עם התרשמות הפוכה אבל לגבי אוונסנט נראה שאנו לא מסכימים מה נחשב לנימוס [התופעות שהיא דווחה עליהן לדעתי לא שייכות לנימוס] אז אולי רק את היחידה והראשונה שנתקלתי בה שאומרת שהנימוס במערב לא עדיף על ישראל.

בעקבות השרשור הזה שאלתי עוד שתי נשים [נוסף על האדם שדיווח על הבעיות שלו עם התור, שהוא גם התגורר בחו"ל ואמר שהאדיבות בחו"ל עולה עשרות מונים על זו של ישראל] ושתיהן אמרו שבנסיעות שלהן לחו"ל הן התרשמו שהאדיבות שם עולה על זו של ישראל. גם הן אינן בעלי דעה כללית אנטי ישראלית.

כשאני כותב חו"ל אני מתכוון למערב בלבד. זו כתיבה מקוצרת.
 
פירוט לגבי עמידה בתור

האדם שהתרשם מאי כיבוד התור מסייג את דבריו לתורים שבהם המיקום נקבע על פי יחסי העמידה אחד אחרי השני ולא מדובר בתורים שבהם לוקחים מספר והמיקום הוא על פי הצג בו מופיע המספר.

הטענה היא שיש הבדל בין תורים בישראל לתורים בחו"ל. התורים בחו,ל מסודריםן היטב כך שניתן לדעת בבירור מי אחרי מי. לעומת, זאת התורים בישראל מקבלים צורות גיאומטריות מוזרות מעין אליפסה כך שלא ברור מי אחרי מי.

צורה זו של עמידה בתור יוצרת אי וודאות לגבי המיקום. את אי הוודאות הזאת בני אדם מנצלים ע"י כך שהם פשוט נעמדים במקום נוח להם ולא שואלים מי אחרון.
לדעתו התופעה הזאת קורית כל פעם ואפילו לא כמעט כל פעם אבל לצורך הזהירות מפני הכללה גורפות הוא אומר "כמעט כל פעם"

לדעתו מדובר ברושם ולא בעובדה פשוטה מפני שלדעתו הרבה ישראלים לא רואים בתופעה הזאת בכלל בעיה מפני שהם התרגלו לסוג כזה של תור ולכן כאשר אדם, פשוט נעמד במקום כלשהו בבלגן הזה הם לא מסווגים את זה כגניבת תור ולכן לא פלא שהם לא מבינים על מה מדברים כאשר אומרים שבישראל גונבים תורים ולא מנומסים. זה עניין של רושם ופרשנות כי בני אדם לא יודעים לזהות מצבים שבהם גונבים להם את התור כי נורמת הנימוס שלהם מלכתחילה שגויה. הם שופטים בעיניים של ישראלים ולכן לא פלא שבעיניהם אין בעיה של נימוס.

לגבי השירות הציבורי יש הבדל אחד שייתכן וישראלים ימצאו בו יתרון. השירות הציבורי בישראל הוא פחות פורמאלי, יותר מה שנקרא סחבקי. השירות הציבורי בחו"ל יותר פורמאלי. ייתכן וישראלים יראו בזה יתרון לישראל, אבל מי שאוהב פורמאליות ולא רוצה שהפקיד יהיה סחבק איתו אלא רוצה שישרת אותו בהגינות, יראה בזה חיסרון בשירות הציבורי הישראלי.

אבל עדיין הטענה היא שיש הבדלי שמיים וארץ בין השירות הציבורי בישראל לחו"ל מבחינת הנימוס והכבוד לאזרח. הנה עוד התרשמות חולקת. אותו אדם אמנם הוא אישית לא התגורר בקליפורניה, אבל יש לו חברים בקליפורניה והוא שומע מהם שאין מה להשוות את השירות הציבורי בישראל לקליפורניה לטובת קליפורניה כמובן.

יש לנו סיטואציה של רשומון.
 

KallaGLP

New member
טוב, חשבתי להגיב על זה, אבל אז חשבתי שוב

והבנתי שאין ממש טעם. שיחשוב מה שהוא רוצה.
 
כשאני נתקל בדווח

של ישראלים שגרים בארה"ב הטוענים שהנימוס בארה"ב עולה על הנימוס בישראל אני נזכר בדיון הזה ומצטט אותך.
&nbsp
היום נתקלתי בישראלי שגר בארה"ב ואמר ששם עומדים בתור לרכבת כאשר אחד מאחורי הגב של השני שלא כמו בישראל. לגבי הדווח שלך הוא כתב:
&nbsp
"יש מקרים לכאן ולכאן בכל מקום, אבל כמי שגר שנתיים בניו יורק ומגיע לשם לא מעט, וסוגר עכשיו חודשיים בקליפורניה, זו נשמעת לי אמירה תמוהה. התור לרכבת הוא לא משהו חריג. שלא נדבר על דיבור בסלולרי במרחב הציבורי, על שימוש במלים תודה סליחה ובבקשה, על היתקלויות מקריות ברחוב והתגובה להן, ועל החזקת הדלת למי שבא להיכנס אחריך."
&nbsp
&nbsp
 

evanescent

New member
הפרסומת שתוארה כאן

בכלל לא אלימה, אני לא מבינה איך הוא הגיע למה שהגיע מהפרסומת הזאת. אפשר לראות שגם במשפטים שהוא בחר לצטט ממנה כדי כביכול להמחיש את הנקודה שלו אין שום דבר אלים. הוא משום מה מדגיש את זה שבעלת הבית או מזמינת השירות קובעת מה בעלי המקצוע יעשו אצלה בבית כאילו זה דבר מגונה, אבל לדעתי אם הוא לעומת זאת בד"כ כשבאים לעשות אצלו משהו בבית אומר להם "תעשו מה שמתחשק לכם ואני פשוט אשלם מה שתרצו" אז דווקא לו בעצם יש בעיה אישית שכדאי לפתור.
 
למעלה