יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח

מצב
הנושא נעול.

יאיון11

New member
יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח

יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח
הכביש בין ערד לים המלח הוא ידוע בסיבובים המסוכנים והירידות התלולות, ואני שואל , מדוע משרד התחבורה לא מעניק זיכיון לבניית כביש אגרה שיסלל בין ערד לים המלח, כביש ישיר שייתלה על גשרים ויעבור דרך מינהרות ויקצר את הדרך ויעשה אותה הרבה פחות מסוכנת, הכביש ישמש לתחבורה ציבורית יעילה יותר לאזור ים המלח, יגביר את תנועת התיירים לאזור, יפתח את המלונאות , יקטין את העומס מהכביש הנוכחי המסוכן מאד, שנוסעים עליו המון כלי רכב כבדים ואשר מסכנים את הרכבים הפרטיים, אין מקום יותר מתאים לכביש אגרה נוסף.
אני בטוח שרוב הנוסעים היו מוכנים להוסיף שקלים ספורים ,עבור הנסיעה בכביש האגרה במקום להתנודד בנסיעה המטלטלת הנוכחית.
במחשבה נוספת, הייתי מוסיף לכביש החדש גם מסלול מקביל של מסילת רכבת, הללויה ,
מה אתם חושבים?
האם מישהו יכול להעביר את המכתב הזה אל שר התחבורה ?
 

darkshadow1

New member
נסיעה לא הייתה עולה "שקלים ספורים".

יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח
הכביש בין ערד לים המלח הוא ידוע בסיבובים המסוכנים והירידות התלולות, ואני שואל , מדוע משרד התחבורה לא מעניק זיכיון לבניית כביש אגרה שיסלל בין ערד לים המלח, כביש ישיר שייתלה על גשרים ויעבור דרך מינהרות ויקצר את הדרך ויעשה אותה הרבה פחות מסוכנת, הכביש ישמש לתחבורה ציבורית יעילה יותר לאזור ים המלח, יגביר את תנועת התיירים לאזור, יפתח את המלונאות , יקטין את העומס מהכביש הנוכחי המסוכן מאד, שנוסעים עליו המון כלי רכב כבדים ואשר מסכנים את הרכבים הפרטיים, אין מקום יותר מתאים לכביש אגרה נוסף.
אני בטוח שרוב הנוסעים היו מוכנים להוסיף שקלים ספורים ,עבור הנסיעה בכביש האגרה במקום להתנודד בנסיעה המטלטלת הנוכחית.
במחשבה נוספת, הייתי מוסיף לכביש החדש גם מסלול מקביל של מסילת רכבת, הללויה ,
מה אתם חושבים?
האם מישהו יכול להעביר את המכתב הזה אל שר התחבורה ?
נסיעה לא הייתה עולה "שקלים ספורים".
כביש כזה יעלה מיליארדי שקלים ולא תהיה בו תנועה ערה במיוחד של כלי רכב. בשביל שהוא יהיה כלכלי יצטרכו לגבות סכומית מאוד גבוהים שכמובן יגרמו לכל מי שיש לו טיפה שכל להשתמש בכביש הישן.
כנ"ל לגבי מסילת רכבת- יש מקומות שההשקעה בהם הרבה יותר קריטית.
 

יאיון11

New member
הכביש לים המלח מערד, יקצר את זמן הנסיעה לאילת

נסיעה לא הייתה עולה "שקלים ספורים".
כביש כזה יעלה מיליארדי שקלים ולא תהיה בו תנועה ערה במיוחד של כלי רכב. בשביל שהוא יהיה כלכלי יצטרכו לגבות סכומית מאוד גבוהים שכמובן יגרמו לכל מי שיש לו טיפה שכל להשתמש בכביש הישן.
כנ"ל לגבי מסילת רכבת- יש מקומות שההשקעה בהם הרבה יותר קריטית.
הכביש לים המלח מערד, יקצר את זמן הנסיעה לאילת
הכביש המהיר והישיר בין ערד לים המלח, ישאב לתוכו גם נוסעים רבים לעיר אילת, שיוכלו להמשיך את הדרך לאילת בכביש מספר 90 , כי הוא יהיה אלטרנטיבה נוחה יותר במקום לנסוע בכביש 258 והוא יקצר את זמן הנסיעה לאילת
בנוסף לכך שכל תושבי המרכז יהנו מנסיעה בטוחה יותר לים המלח , והפריפריה תתקרב קצת למרכז . . .
יהיה מעניין לעשות חישוב עלויות,
 

darkshadow1

New member
החיסכון בזמן יהיה זניח.

הכביש לים המלח מערד, יקצר את זמן הנסיעה לאילת
הכביש המהיר והישיר בין ערד לים המלח, ישאב לתוכו גם נוסעים רבים לעיר אילת, שיוכלו להמשיך את הדרך לאילת בכביש מספר 90 , כי הוא יהיה אלטרנטיבה נוחה יותר במקום לנסוע בכביש 258 והוא יקצר את זמן הנסיעה לאילת
בנוסף לכך שכל תושבי המרכז יהנו מנסיעה בטוחה יותר לים המלח , והפריפריה תתקרב קצת למרכז . . .
יהיה מעניין לעשות חישוב עלויות,
החיסכון בזמן יהיה זניח.
גם אם המהירות הממוצעת בכביש היום היא 50 קמ"ש ואחרי השידרוג היא תהיה 100 קמ"ש, זה יחסוך סך הכל 10 דקות נסיעה, שהן כלום לעומת 90-120 דקות נסיעה מגוש דן לים המלח וארבע-חמש שעות עד אילת. העלות של הכביש שאתה מציע לחלוטין לא פרופורציונאלית לתועלת.
 

zvir1

New member
זה אחד הכבישים היחידים שהם לנהיגה ספורטיבית

יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח
הכביש בין ערד לים המלח הוא ידוע בסיבובים המסוכנים והירידות התלולות, ואני שואל , מדוע משרד התחבורה לא מעניק זיכיון לבניית כביש אגרה שיסלל בין ערד לים המלח, כביש ישיר שייתלה על גשרים ויעבור דרך מינהרות ויקצר את הדרך ויעשה אותה הרבה פחות מסוכנת, הכביש ישמש לתחבורה ציבורית יעילה יותר לאזור ים המלח, יגביר את תנועת התיירים לאזור, יפתח את המלונאות , יקטין את העומס מהכביש הנוכחי המסוכן מאד, שנוסעים עליו המון כלי רכב כבדים ואשר מסכנים את הרכבים הפרטיים, אין מקום יותר מתאים לכביש אגרה נוסף.
אני בטוח שרוב הנוסעים היו מוכנים להוסיף שקלים ספורים ,עבור הנסיעה בכביש האגרה במקום להתנודד בנסיעה המטלטלת הנוכחית.
במחשבה נוספת, הייתי מוסיף לכביש החדש גם מסלול מקביל של מסילת רכבת, הללויה ,
מה אתם חושבים?
האם מישהו יכול להעביר את המכתב הזה אל שר התחבורה ?
זה אחד הכבישים היחידים שהם לנהיגה ספורטיבית
כמו הרבה כבישים מפותלים באיטליה . גם באיטליה אתה יכול להשתרך אחרי משאית או אחרי פיאט 500 נהוגה בידי נזירה .
זה מה שאני חושב. אין כמובן הצדק להעברת כביש מהיר (המשמעות היא ישור הרים וסלילת מנהרות -אני לא בטוח שאתה מבין מה זה כביש מהיר מבחינת תקן רדיוסים, זויות עליה וכדומה), שיעלה כ 5 מיליארד שקל.
 

oschlick

New member
כחלק משיקום ים המלח צריך לשקול שיפור הגישה

יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח
הכביש בין ערד לים המלח הוא ידוע בסיבובים המסוכנים והירידות התלולות, ואני שואל , מדוע משרד התחבורה לא מעניק זיכיון לבניית כביש אגרה שיסלל בין ערד לים המלח, כביש ישיר שייתלה על גשרים ויעבור דרך מינהרות ויקצר את הדרך ויעשה אותה הרבה פחות מסוכנת, הכביש ישמש לתחבורה ציבורית יעילה יותר לאזור ים המלח, יגביר את תנועת התיירים לאזור, יפתח את המלונאות , יקטין את העומס מהכביש הנוכחי המסוכן מאד, שנוסעים עליו המון כלי רכב כבדים ואשר מסכנים את הרכבים הפרטיים, אין מקום יותר מתאים לכביש אגרה נוסף.
אני בטוח שרוב הנוסעים היו מוכנים להוסיף שקלים ספורים ,עבור הנסיעה בכביש האגרה במקום להתנודד בנסיעה המטלטלת הנוכחית.
במחשבה נוספת, הייתי מוסיף לכביש החדש גם מסלול מקביל של מסילת רכבת, הללויה ,
מה אתם חושבים?
האם מישהו יכול להעביר את המכתב הזה אל שר התחבורה ?
כחלק משיקום ים המלח צריך לשקול שיפור הגישה
אליו, וכביש חדש שיחליף את הכביש המסוכן הנוכחי, או שיפור כלשהו של הכביש הנוכחי, הם הכרחיים.
 

olli3

New member
מנהל
מתי בפעם האחרונה נסעת בכביש ערד - ים המלח?

כחלק משיקום ים המלח צריך לשקול שיפור הגישה
אליו, וכביש חדש שיחליף את הכביש המסוכן הנוכחי, או שיפור כלשהו של הכביש הנוכחי, הם הכרחיים.
מתי בפעם האחרונה נסעת בכביש ערד - ים המלח?
כי הכביש עבר סלילה מחדש, כולל מעקמים חדשים בסיבובים (ברמה מאד גבוהה). סה"כ, הכביש עבר את השיפוץ הזה לפני 3 שנים, אולי פחות. ובהחלט מדובר כיום על כביש הרבה יותר בטיחותי והרבה יותר סולח.
 

יאיון11

New member
למה כדאי לחשוב על זה

כחלק משיקום ים המלח צריך לשקול שיפור הגישה
אליו, וכביש חדש שיחליף את הכביש המסוכן הנוכחי, או שיפור כלשהו של הכביש הנוכחי, הם הכרחיים.
למה כדאי לחשוב על זה
אם יהיה כביש ישיר ובטוח בין ערד לים המלח, יהיו הרבה תיירים ותושבים שיבואו לנפוש ולגור בערד, ויעדיפו לנסוע כל יום משם לים המלח, כידוע, מזג האויר בערד ידוע באקלים היבש , ומומלץ לחולי אסתמה שבאים מכל הארץ, וים המלח מושך אליו תיירים מכל העולם,
ולכן על המועצה האזורית תמר, ביחד עם העיריה של ערד , לעודד את היוזמה לכביש אגרה , שיקצר את הדרך לפחות ממחצית הזמן של הנסיעה, ויעקוף את המיכשולים של כביש 31 המעייף והמסוכן.
ידוע שסלילת כביש כזה ייקח הרבה שנים, ולכן צריך לחשוב על זה כעת.

אני מכיר הרבה אנשים מהעיר באר שבע, שנירתעים לנסוע לים המלח , בגלל הכביש התלול.
 

olli3

New member
מנהל
מי שמפחד לנהוג שיסע באוטובוס.

למה כדאי לחשוב על זה
אם יהיה כביש ישיר ובטוח בין ערד לים המלח, יהיו הרבה תיירים ותושבים שיבואו לנפוש ולגור בערד, ויעדיפו לנסוע כל יום משם לים המלח, כידוע, מזג האויר בערד ידוע באקלים היבש , ומומלץ לחולי אסתמה שבאים מכל הארץ, וים המלח מושך אליו תיירים מכל העולם,
ולכן על המועצה האזורית תמר, ביחד עם העיריה של ערד , לעודד את היוזמה לכביש אגרה , שיקצר את הדרך לפחות ממחצית הזמן של הנסיעה, ויעקוף את המיכשולים של כביש 31 המעייף והמסוכן.
ידוע שסלילת כביש כזה ייקח הרבה שנים, ולכן צריך לחשוב על זה כעת.

אני מכיר הרבה אנשים מהעיר באר שבע, שנירתעים לנסוע לים המלח , בגלל הכביש התלול.
מי שמפחד לנהוג שיסע באוטובוס.
 

darkshadow1

New member
ולמה אתה לא טורח לענות לתגובות?

למה כדאי לחשוב על זה
אם יהיה כביש ישיר ובטוח בין ערד לים המלח, יהיו הרבה תיירים ותושבים שיבואו לנפוש ולגור בערד, ויעדיפו לנסוע כל יום משם לים המלח, כידוע, מזג האויר בערד ידוע באקלים היבש , ומומלץ לחולי אסתמה שבאים מכל הארץ, וים המלח מושך אליו תיירים מכל העולם,
ולכן על המועצה האזורית תמר, ביחד עם העיריה של ערד , לעודד את היוזמה לכביש אגרה , שיקצר את הדרך לפחות ממחצית הזמן של הנסיעה, ויעקוף את המיכשולים של כביש 31 המעייף והמסוכן.
ידוע שסלילת כביש כזה ייקח הרבה שנים, ולכן צריך לחשוב על זה כעת.

אני מכיר הרבה אנשים מהעיר באר שבע, שנירתעים לנסוע לים המלח , בגלל הכביש התלול.
ולמה אתה לא טורח לענות לתגובות?
 

יאיון11

New member
אני טורח

ולמה אתה לא טורח לענות לתגובות?
אני טורח
בנוגע למחיר של הפרויקט, והכדאיות הכלכלית, למי זה מפריע שיבוא טייקון בארץ או מחו"ל וישקיע בכביש אגרה כזה,
בנושא של המורכבות והקושי של הבניה, היום יש טכנולוגיות שחוצבים מערכות שלימות של תחבורה ציבורית ורכבות תחתיות בכל הערים הגדולות, גם מתחת לאדמה,וגם על גבי גישרונים, באיזור הזה אין יישובים ולא צריך לפצות עבור פינוי של בנינים.
בקשר לחיסכון בזמן, כבר אמרתי, מהעיר ערד זה יקצר את הנסיעה בפחות ממחצית הזמן, וזה חיסכון גדול בזמן בדלקים ובשחיקה של כלי רכב. ואני בכלל לא דיברתי על מניעת תאונות דרכים .
בנוגע לבטיחות, למרות השיפורים הרבים שנעשו בכביש הקיים, עדיין הוא מפחיד ומסוכן, גם בעליה וגם בירידה, וזה מסלול אחד עבור שני נתיבים מנוגדים לתנועה , רק הצעירים על האופנוע אוהבים את זה.
בנוגע לנסיעה באוטובוס, אני תמיד ממליץ לכולם להשתמש בתחבורה ציבורית,
וכל נהגי האוטובוסים גם יברכו את זה שיש להם כביש ישיר ובטוח לים המלח, רק חבל שאין בשבתות וחגים,
לא לשכוח שיש המון תיירים שמשתמשים בכביש המפותל, ובנוסף לנופשים הישראלים הרבים, יש הרבה מאד עובדים שנוסעים ברכבם או באוטובוסים כל יום לעבודה , מהעיר ערד ומבאר שבע, כי הרוב אינם מתגוררים באיזור ים המלח.
בנוגע לעלות של השימוש, אם תינתן עזרה של המועצות המקומיות , משרד התחבורה , והעיר ערד, אז הטייקון לא יקרע אותנו במחירי הכניסה,
לדעתי כדאי לבדוק היטב, ולחקור את הנושא, כבר היום כי זה לוקח הרבה מאד זמן, כי הילדים והנכדים שלכם ישמחו מאד.
 

olli3

New member
מנהל
פעם היה גם בשבתות אוטובוס מים המלח לב"ש.

אני טורח
בנוגע למחיר של הפרויקט, והכדאיות הכלכלית, למי זה מפריע שיבוא טייקון בארץ או מחו"ל וישקיע בכביש אגרה כזה,
בנושא של המורכבות והקושי של הבניה, היום יש טכנולוגיות שחוצבים מערכות שלימות של תחבורה ציבורית ורכבות תחתיות בכל הערים הגדולות, גם מתחת לאדמה,וגם על גבי גישרונים, באיזור הזה אין יישובים ולא צריך לפצות עבור פינוי של בנינים.
בקשר לחיסכון בזמן, כבר אמרתי, מהעיר ערד זה יקצר את הנסיעה בפחות ממחצית הזמן, וזה חיסכון גדול בזמן בדלקים ובשחיקה של כלי רכב. ואני בכלל לא דיברתי על מניעת תאונות דרכים .
בנוגע לבטיחות, למרות השיפורים הרבים שנעשו בכביש הקיים, עדיין הוא מפחיד ומסוכן, גם בעליה וגם בירידה, וזה מסלול אחד עבור שני נתיבים מנוגדים לתנועה , רק הצעירים על האופנוע אוהבים את זה.
בנוגע לנסיעה באוטובוס, אני תמיד ממליץ לכולם להשתמש בתחבורה ציבורית,
וכל נהגי האוטובוסים גם יברכו את זה שיש להם כביש ישיר ובטוח לים המלח, רק חבל שאין בשבתות וחגים,
לא לשכוח שיש המון תיירים שמשתמשים בכביש המפותל, ובנוסף לנופשים הישראלים הרבים, יש הרבה מאד עובדים שנוסעים ברכבם או באוטובוסים כל יום לעבודה , מהעיר ערד ומבאר שבע, כי הרוב אינם מתגוררים באיזור ים המלח.
בנוגע לעלות של השימוש, אם תינתן עזרה של המועצות המקומיות , משרד התחבורה , והעיר ערד, אז הטייקון לא יקרע אותנו במחירי הכניסה,
לדעתי כדאי לבדוק היטב, ולחקור את הנושא, כבר היום כי זה לוקח הרבה מאד זמן, כי הילדים והנכדים שלכם ישמחו מאד.
פעם היה גם בשבתות אוטובוס מים המלח לב"ש.
היה יוצא בשעה 16:30 אם אני לא טועה מים המלח לבאר שבע כקו 384.
 

darkshadow1

New member
עכשיו כן- קודם לא.

אני טורח
בנוגע למחיר של הפרויקט, והכדאיות הכלכלית, למי זה מפריע שיבוא טייקון בארץ או מחו"ל וישקיע בכביש אגרה כזה,
בנושא של המורכבות והקושי של הבניה, היום יש טכנולוגיות שחוצבים מערכות שלימות של תחבורה ציבורית ורכבות תחתיות בכל הערים הגדולות, גם מתחת לאדמה,וגם על גבי גישרונים, באיזור הזה אין יישובים ולא צריך לפצות עבור פינוי של בנינים.
בקשר לחיסכון בזמן, כבר אמרתי, מהעיר ערד זה יקצר את הנסיעה בפחות ממחצית הזמן, וזה חיסכון גדול בזמן בדלקים ובשחיקה של כלי רכב. ואני בכלל לא דיברתי על מניעת תאונות דרכים .
בנוגע לבטיחות, למרות השיפורים הרבים שנעשו בכביש הקיים, עדיין הוא מפחיד ומסוכן, גם בעליה וגם בירידה, וזה מסלול אחד עבור שני נתיבים מנוגדים לתנועה , רק הצעירים על האופנוע אוהבים את זה.
בנוגע לנסיעה באוטובוס, אני תמיד ממליץ לכולם להשתמש בתחבורה ציבורית,
וכל נהגי האוטובוסים גם יברכו את זה שיש להם כביש ישיר ובטוח לים המלח, רק חבל שאין בשבתות וחגים,
לא לשכוח שיש המון תיירים שמשתמשים בכביש המפותל, ובנוסף לנופשים הישראלים הרבים, יש הרבה מאד עובדים שנוסעים ברכבם או באוטובוסים כל יום לעבודה , מהעיר ערד ומבאר שבע, כי הרוב אינם מתגוררים באיזור ים המלח.
בנוגע לעלות של השימוש, אם תינתן עזרה של המועצות המקומיות , משרד התחבורה , והעיר ערד, אז הטייקון לא יקרע אותנו במחירי הכניסה,
לדעתי כדאי לבדוק היטב, ולחקור את הנושא, כבר היום כי זה לוקח הרבה מאד זמן, כי הילדים והנכדים שלכם ישמחו מאד.
עכשיו כן- קודם לא.
למה שהוא ישקיע אם הוא לא כדאי כלכלית? אתה מדבר על פרוייקט מורכב הרבה יותר מכביש 6, בקטע קצר הרבה יותר שנפח התנועה בו קטן בהרבה.
ברור שהפרוייקט אפשרי מבחינה הנדסית- הוא פשוט מאוד יקר.
מחצית מהזמן= אולי רבע שעה. כשמדברים על נסיעה יחסית קצרה בין ירושלים לת"א שעושים עשרות אלפי נהגים בכל יום זה כדאי, כשמדברים על נסיעה שברוב המקרים אורכת לפחות שעה וחצי החיסכון בזמן לא כ"כ משמעותי וכנראה לא מצדיק השקעה כ"כ גדולה.
ברור שהכביש הוא לא מהכבישים הבטוחים שיש במדינה- אבל יש פרוייקטים דחופים הרבה יותר.
הכביש הוא לא "מסלול אחד עבור שני נתיבים מנוגדים לתנועה" אלא שני מסלולים, אחד לכל כיוון, כשבכל אחד נתיב נסיעה אחד. אם אתה מסתבך בהגדרות- בקטע הרחב של נתיבי איילון יש שני מסלולים מנוגדים (אחד מכונה "איילון צפון" והשני "איילון דרום") כאשר בכל אחד ארבעה נתיבים (לא כולל נתיבי השתלבות ויציאה למיניהם).
אתה כנראה לא מכיר את המודל. ה"טייקון" לא קובע את "מחירי הכניסה". המדינה קובעת. אם הרווחים מגביית אגרת הנסיעה לא מספיק גבוהים כדי שהמשקיע ירוויח בצורה סבירה- המדינה עושה לו "השלמת הכנסה". אם הטייקון מרוויח מעל תקרה שהוסכמה מראש- המדינה מתחלקת איתו ברווחים. במקרה של הכביש שאתה מציע, שהסיכוי שהוא יהיה רווחי מאוד נמוך, המדינה תממן את רוב עלות ההקמה שתסתכם בלי ספק בכמה וכמה מיליארדי שקלים. עלות חסרת כל פרופורציה לצורך בשידרוג הכביש.
 

Ynhockey

New member
כביש לא מסוכן

יוקם כביש מהיר בקטע המסוכן בין ערד לים המלח
הכביש בין ערד לים המלח הוא ידוע בסיבובים המסוכנים והירידות התלולות, ואני שואל , מדוע משרד התחבורה לא מעניק זיכיון לבניית כביש אגרה שיסלל בין ערד לים המלח, כביש ישיר שייתלה על גשרים ויעבור דרך מינהרות ויקצר את הדרך ויעשה אותה הרבה פחות מסוכנת, הכביש ישמש לתחבורה ציבורית יעילה יותר לאזור ים המלח, יגביר את תנועת התיירים לאזור, יפתח את המלונאות , יקטין את העומס מהכביש הנוכחי המסוכן מאד, שנוסעים עליו המון כלי רכב כבדים ואשר מסכנים את הרכבים הפרטיים, אין מקום יותר מתאים לכביש אגרה נוסף.
אני בטוח שרוב הנוסעים היו מוכנים להוסיף שקלים ספורים ,עבור הנסיעה בכביש האגרה במקום להתנודד בנסיעה המטלטלת הנוכחית.
במחשבה נוספת, הייתי מוסיף לכביש החדש גם מסלול מקביל של מסילת רכבת, הללויה ,
מה אתם חושבים?
האם מישהו יכול להעביר את המכתב הזה אל שר התחבורה ?
כביש לא מסוכן
אחרי השיפוצים האחרונים, הכביש לא מסוכן בכלל. נכול שיש עדיין פיתולים וסיבובים מאוד חדים, אבל סה"כ מדובר בכביש שמשאיר את הנהג ערני, ויש בו מספיק מרווח כדי שנהג ערני לא יעשה תאונה. זה לא מעלה עקרבים ואפילו לא כביש 38.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה