יחס גורר יחס

יחס גורר יחס

שמתי לב שאני נוטה ללכת צעד אחורה ואם חברה/בני משפחה/בן הזוג פחות מתקשרים איתי - ככה גם אני, פשוט נסוגה לאחור.
אם נגיד אני מרגישה ש"רודפת" אחרי חברה והיא פחות יוצרת קשר- אני פשוט נסוגה כי נמאס לי להיות זו שרודפת ולא מאמינה ביחסים בכוח.

כנ"ל לגבי קשר עם החמים/ות- הייתה תקופה שרק אני התקשרתי ויזמתי שיחות וידיאו שידברו עם הקטנה ובשלב מסוים נשבר לי והפסקתי מיוזמתי.

איך זה אצלכם במשפחה? האם אתם מרגישים שיחס גורר יחס במובן של אם החמים/ות והגיסים/ות מתקשרים ומציעים להיפגש- אתם גם יוזמים ולהיפך?
 

mykal

New member
השאלה משאירה

"כאילו" אופציה אחת. של יחס גורר יחס.

לגבי זה לא היה נכון, חמותי התיחסה אלי בהחלט לא בשום התנהגות
נעימה ככלה. ואני ניסיתי פעם אחרי פעם לרצות, ובהיותי
"ילדה טובה, משפחתית, כ"כ רציתי להתקבל, אז "שיפרתי נתינה"
והשתדלתי יותר.
עד שנעלבתי כ"כ שחתכתי לא דיברתי, לא באתי ולא רציתי שום קשר,
כשניסו לפייס ביניננו (למשל, אבא שלי) התנהגה היא ובעלה ובנותיה
עוד יותר מכוער.
נגמר---רק הטעם הרע נשאר לעולם.
היא מתה--ואני לא סולחת.
 

PAND76

New member
מזדהה אתך מאוד, מיקאל

טעם רע נשאר לעולם. אני היום נחשבת לכלה, ביחסים טובים עם חמותה. אבל מבפנים, זה כבדהו וחשדהו. יחס גורר יחס. אבל אני, כמוך, דווקא השתדלתי תמיד להתייחס יפה ולתת משלי גם כשהתייחסו אלי רע, כדי שיבינו שאני אדם טוב ואישה טובה. זה לא עזר. רק זלזלו יותר. אני עדיין זוכרת איך משפחת בעלי שביום יום חורטת על דגלה את דגל הליברליות, שפטה אותי מראש לחומרה (בגלל אשתו הראשונה של בעלי) ולא זכיתי ליהנות ממנה ולו מקורטוב מן הספק.

היום, אם אני נשאלת, אני אומרת לכלות טריות לא להישאר חייבות. לעמוד על שלהן וגם במחיר שלא מסתדרים. לא להתכופף כשמשפילים אותך, במחשבה שאולי ככה יבינו איזה נפלאה את. להראות שאת שמה את עצמך במקום הראשון ונותנת משלך, רק אם את מקבלת.
 
יחס גורר יחס, אבל אני לא חושבת שנכון לעשות "מדידה מספרית"

כלומר - אם מישהו לא רוצה בחברתי, לא אתאמץ להיות בחברתו

אבל הדוגמא שנתת, לגבי שיחות טלפון - אם אני אהיה היוזמת היחידה, אבל הצד השני תמיד ישמח לשיחה וננהל שיחה ארוכה ונעימה, אני אבין שכנראה יש להם איזו בעיה עם ליזום את השיחה, אבל בסך הכל הם כן מעוניינים בקשר. ולכן אמשיך ליזום.
אם ייתנו לי להרגיש שעושים לי טובה שמדברים איתי - אז לא אמשיך.

אני בעצמי בדרך כלל לא טובה בליזום מפגשים, אבל אני מנסה להיות כמה שיותר משתפת פעולה וחיובית. כלומר - אני מביאה דברים, ועוזרת גם בזמן המפגש. אני מקווה שסולחים לי על חוסר היוזמה שלי, ושמחים בעזרה שלי.
 
למעלה