ייבוא אישי של רמקולים

אלדד(מ)

New member
ייבוא אישי של רמקולים

ברכות לארנון ולכל חברי הפורום ובהצלחה בבית החדש. למרות שלא הייתי פעיל בכתיבה, למדתי הרבה מקריאת הדיונים בפורום. תודה לכולם. ולעניין: בני הנמצא בניו-יורק קיבל הצעה לקנית סט רמקולים. הרמקולים הם של Bose והדגם: Bose Home Theatre System Series 10 Model 2. הוא אומר שמציעים לו אותם (כמעט חדשים ולאחר בדיקה) ב700$ כאשר מחירם בחנות 1100$. 1. האם הקניה כדאית מבחינת טיב הרמקולים והמחיר? 2. כמה מכס יש על רמקולים, האם הוא מחושב על הרמקולים כמחירם כחדשים והאם המחיר כולל כל ההוצאות (מ.ע.מ, מס קניה אם יש וכו´) עדיין כדאי ליבוא? תודה!
 
יבוא אישי של AM10

קודם כל מחירים. מערכת הרמקולים הזו נמכרת ב 999$ בארה"ב. מבחינת המכס הישראלי, שוויה 850$ ולכן המיסוי (בגובה 70%) שמוטל עליה מגיע לכדי 592$. אם הבן שלך יצליח לשכנע את המוכס שמדובר בציוד משומש (תלוי מאוד במצב הרמקולים) אזי לדעתי עבור כל שנת שימוש ערכם לצורכי חישוב מכס יורד בעשרה אחוז. לגבי הרמקולים עצמם, יש מי שטוענים שהם נשמעים טוב יותר מכל רמקול אחר, ויש מי שטוענים שהם סובלים מכל החסרונות המובנים של רמקולים לויינים, בצירוף תמחור מוגזם בצורה יוצאת דופן. מי שיצטרך להחליט זה הרוכש, על סמך האזנה. ב 700$ אפשר לקנות בארה"ב דברים אחרים לא רעים בכלל. אין ספק שלמערכת של Bose יש לפחות יתרון גדול בתחום העיצוב.
 

gilads

New member
(לאלדד)המכס מתואם עם ארנון:

ציטוט תשובה לשאלתך מתוך על כל שאלה תשובה בהוצ´ אגף המכס והמע"מ: שאלה: "אם אני מייבא לישראל מוצר משומש - האם מתחשבים בכך בעת קביעת סכום המס לתשלום"? תשובה: "עליך לציין בפני פקיד המכס כי מדובר במוצר משומש. פקיד המכס יפחית כ - 10% (מתואמים לגמרי עם ארנון), פחת שימוש מערך המוצר עבור כל שנה, עד 30% פחת מירבי". רכוש עוד היום את מדריך המע"מ והמכס השלם, בכריכה מהודרת - כולל סוגיות במיסי קנייה למתקדמים!
גלעד
 
למעלה