ייעוץ לגבי רכישת אופנוע

hershal

New member
ייעוץ לגבי רכישת אופנוע

שלום לכם, אני חדש פה בפורום אך הייתי שמח אם תוכלו לייעץ לי... אז ככה, אני גר במושב בשרון, ולמרות שיש גישה למכונית של ההורים זה אחרת כשיש לך רכב משלך. יש לי רשיון לאופנוע (נפח לא מוגבל) וחשבתי לרכוש אופנוע. התקציב שלי מאוד מוגבל.. נגיד עד 15000 וגם זה בקושי. אני מתלבט אם לקנות ואיזה אופנוע. האם 50 סמק שהוא מאוד מאוד זול אבל יספיק לי רק בשביל להסתובב פה באיזור או משהו כבד בסביבות ה600 סמק שאני בספק שאמצא במסגרת התקציב, ואם כן אז השאלה אם הוא יהיה טוב, חדש, כמה יעלו תיקונים וכו וכו ובכלל האם כדאי להסתכן בנסיעות בכביש בין נתניה לתל אביב?... אם הייתי שוכר בתל אביב והאיזור אז 50 סמק ללא ספק, אבל זה אינו המצב מה דעתכם? טל
 

nirbo

New member
עוד אפשרות...

במקום לקפוץ מ-50 סמ"ק ל-600, שזוהי קפיצה גדולה מאוד גם בסכום קניית האופנוע וגם מבחינת הביטוח שתצטרך לשלם עליו, אתה יכול לנסות לחפש אופנועי 250 סמ"ק - אלו יאפשרו לך נסיעות מנתניה לתל-אביב וגם ליעדים רחוקים יותר ללא בעיות. אפשר למצוא כאלו אופנועים במסגרת תקציב של 15,000 אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו במידה ותמצא משהו שנראה לך - כדאי שהאופנוע יהיה מיד סבירה ולא יד חמישית, שישית או עשירית כמו רוב המשומשים בארץ, וכמובן קילומטראז' - במידה ולא ניתקו את הכבל שבאמצעותו הק"מ נמדד. בהצלחה בחיפושים!
 

hershal

New member
דגמים

יש לך המלצה על דגם כלשהו? אני המון זמן לא בתחום, כל מה שיצא לי להכיר זה DR250 (או 600) CBR (שכנראה מעבר ליכולתי הכספית), GSE וEN500 זה נראה לי מה שאני זוכר... היה גם משהו שנקרא XR לא?... טל
 

Shredingerscat

New member
קטנוע 250

משהו בן שנתיים בערך יכנס לתקציב (בתנאי שהתקציב הוא רק לקטנוע, ולא כולל ביטוח וציוד).
 

nirbo

New member
אני חדש בתחום...

אבל כמה דגמים שעלו לי כרגע שאתה יכול לנסות לחפש: הונדה CBR 250 ימאהה ויראגו 250 סוזוקי מראודר 250 אני בטוח שיש עוד שלא עולים לי כרגע. נסה להכנס ללוחות יד-שניה באינטרנט ותריץ חיפוש בחתך של עד 250 סמ"ק - זה בטח ייתן לך מושג קצת יותר טוב.
 

hershal

New member
CBR250?

לא ידעתי שיש דגם כזה... מגניב איך הוא? חזק? סך הכל אני בחור לא קטן (100 קילו, 186) זה בהחלט רעיון מענין... איפה מוצאים אופנועים למכירה?
 

hershal

New member
כמה אלפים!??

נו זה לא הולך ככה... אני ביולוג.. אין לי כסף :)
 

Chicken Stripe

New member
סתם ביולוג או ביולוג ימי../images/Emo12.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

"The sea was angry that day, my friends. Like an old man trying to send back soup at a deli"
 

seftembr

New member
../images/Emo124.gifספונדילוס! מישהו מחפש אותך../images/Emo124.gif

 

mhershcu

New member
תוסיף קצת פרטים:

1. כמה אתה מתכוון לרכב עליו? 2. כמה מהכסף שציינת מיועד לאופנוע עצמו? קח בחשבון לפחות 2000 ש"ח למיגון, 4000 ש"ח לביטוח, כמה מאות ש"ח לאמצעי קשירה ואבטחה 3. כמה זמן יהיה אצלך? האם חשובה גם היכולת למכור אותו אח"כ? לדעתי הפתרון עבורך הוא באמת קטנוע 250 סמ"ק. הם פשוטים ואמינים, די זולים לרכישה ואחזקה, ויש שפע עצום לבחור ממנו. יהיה לך די קשה למצוא אופנוע במצב טוב שעונה לדרישות שלך, המבחר שם קטן למדי. והמשקל שלך אינו בעיה, רכבתי על 50 סמ"ק עם כמעט 120 קילו, ולא קרה כלום. אגב, ברוב הקטנועים צריך טיפול קטן כל 4000 ק"מ, זה יכול להיות מטרד אם תרכב הרבה מאד. לסאן-יאנג זה אפילו 3000 בחלק מהדגמים.
 

hershal

New member
עוד פרטים

כמה אני מתכוון לרכב: זה חלק מההתלבטות, אם אני קונה אופנוע אז אני אסע נתניה-תל אביב בין פעם בשבוע (הלוך חזור) לחמש פעמים בשבוע, תלוי כמה דלק זה יצרוך. אם אני קונה קטנוע אז רק נסיעות באיזור, זה יהיה מעט כי הכל פה קרוב, אני מעריך... חמישים קילומטר בשבוע... אולי מאה בשבוע. כשאני חושב על זה אני צריך משהו שמינימום יאפשר לי ליסוע נתניה-הרצליה, נתניה-כפר סבא. תל אביב אפשר ברכבת. קסדה יש לי (מגיל 16) למרות שהיא בצבעים מוזרים, עדיין שימושית. היכולת למכור אותו חשובה, אני גם אשמור עליו, אני לא אתרשל בתחזוקת האופנוע.
 

וירוסון

New member
קטנוע 250 יעמוד בנסיעות אלו. צריכת דלק

20-25 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. את הקסדה יש להחליף לאחר תקופה של כ-3 שנים גם אם לא היתה בשימוש, כך שאתה חייב לקנות חדשה.
 
למעלה