ילדה בסכנה!!! עזרה!!!!

אריה2009

New member
ילדה בסכנה!!! עזרה!!!!

רבותי!!! זוהי קריאת אס או אס דחופה ביותר. ילדה בת שש בסכנה ברורה. לפני כמה חדשים פגשתי בצ'ט טלפוני אישה ומאז אנחנו בקשר קבוע על בסיס טלפוני. האישה מספרת לי באופן קבוע איך היא עוברת התעללות מינית, פיזית, ונפשית מהחבר שלה אבא של ביתה בת ה6. היא חיה בפחד עצום מהחבר שמאיים עליה שאם היא תתלונן הוא יהרוג אותה ואת ביתה. ויש לה חוסר אימון במשטרה אחרי שבעבר הם טיפלו במקרה שלה בחוסר רגישות בולט. החבר שלה חייב כסף לכמה עבריינים. בגלל שאין לו לשלם להם הם באו וחטפו את הבת שלה. ביממה האחרונה הבת נחטפה שלוש פעמים והוחזרה לאחר כמה שעות. אני באופן אישי שמעתי מהבת פירוט מדויק של מה שקרה לה בזמן החטיפה. הם פגעו בה פגיעות פיזיות קלות, אך בעיקר היא חותה טראומות איומות של פחד ואימה כאשר היא הייתה אצלם. הם מאיימים עליה ועל משפחתה, והיא עדה למקרי אלימות קשים. פניתי למשטרה אתמול בלילה כאשר הילדה הייתה אצל החוטפים. לצערי היו בעדות שלי כמה בעיות. א' בכל הזמן שדיברנו היא נתנה לי שם בדוי ואני לא ידעתי מכך. ב' בכל הזמן הזה היא אמרה לי שהיא גרה בעיר א' כאשר במציאות היא גרה בעיר ב'. אני לא ידעתי שיש לי מידע שגוי ולכן מסרתי למשטרה את הפרטים שהיו בידיי. בתלונה שלי אמרתי למשטרה באופן ברור שלא יצרו איתה קשר כלל לפני שהם מדברים איתי. בגלל חוסר האימון שלה, ובגלל הפחד שלה מהחבר, ידעתי שאם המשטרה תפנה אליה בלי שאני אכין אותה קודם היא לא תשתף פעולה. המשטרה בגאוותה לא הקשיבה לי והיום בבוקר החוקר התקשר אליה בניגוד לבקשתי. היא כמובן הכחישה את הכל מא' ועד ת'. אחרי כן המקרה עבר לקצין ראש אגף המודיעין. הקצין ביצע איתור לטלפון שלה [כמו שעושים בסרטים] וגילה שהיא גרה בעיר אחרת ממה שסיפרתי. שוב המשטרה התעלמה מהדברים שלי, ובלי להודיע לי נסעה לבית שלה ולקחה אותה לתחנה. בתחנה היא הכחישה את כל הסיפור וטענה שאני משקר. איך אני יכול לשקר? אחרי ששמעתי מילדה בת 6 תאו מפורט של מה שעבר עליה בזמן החטיפה? איך יכול להיות שאישה מספרת לי בכאב רב כבר חדשיים באופן קבוע איך היא עוברת התעללות קשה והכל שקר? אמת. יכול להיות שהיא שיקרה לי כל הזמן. אבל מה יותר סביר? שהיא משקרת עכשיו למשטרה מהפחד של החבר שלה? או שהיא משקרת לי באופן קבוע כבר חדשיים? אם המשטרה תביא את הילדה בפני פסיכיאטר או כל מומחה אחר שיודע איך לדבר ולדובב ילדים וישמע מהילדה את כל התיאורים הקשים שאני שמעתי היא תבין שאני צודק. אם המשטרה תבדוק את האישה בבדיקה רפואית פשוטה היא תגלה שיש לאישה שלושה תפרים בתוך הנרתיק כסימן ברור לאונס. בגלל שמסרתי שם שגוי ובגלל שמסרתי את העיר השגוי הם מעדיפים להאמין לה. הם חטפו אותה כבר שלוש פעמים ביומיים האחרונים. זה אומר שזה יכול לקרות שוב כל רגע. מה לעשות? איך להכניס שכל במשטרה?
 
שלום לך

אודה, קראתי את הסיפור שאתה מספר ולא ידעתי מה לחשוב. האם כל זה באמת קורה?! אני לא יכולה לענות לשאלך "איך להכניס שכל למשטרה?" כי אני פשוט לא יודעת איך עושים את זה. אתה עשית את מה שיכולת לעשות כאזרח - דיווחת למשטרה על מה שאתה יודע, וברור מסיפורך שיש פרטים שלא יכולת לדעת. יכול מאד להיות שהתערבות המשטרה באופן שבה נעשתה, חסמה את האפשרות לגילוי האמת. ויכול להיות שלא. נשים רבות מכחישות כלפי חוץ את קיום האלימות מצד בני זוגם - זאת מסיבות רבות שלא אכנס אליהן כאן. כאשר אישה מכחישה, אין דרך לכפות עליה את ההכרה בקיום מציאות זאת. המשטרה לא יכולה לכפות על אישה קיום בדיקה גופנית כדי להוכיח משהו, בניגוד לרצונה.המצב שונה כאשר מדובר בילדים. ילדים מוגדרים כחסרי ישע וכזקוקים להגנה - מצד הוריהם, או מצד רשויות המדינה, אם נמצא שההורים אינם מסוגלים לספק להם הגנה זאת.מחובת המשטרה, יחד עם רשויות הרווחה, לבדוק באופן יסודי את המידע לגבי חשד להתעללות בילד ולהחליט אם להורות על חקירת ילדים.מאד יכול להיות שזה מה שיוחלט בהקשר לילדה (וסביר שאתה לא תדע על כך). אם אתה רוצה לעשות עוד משהו בנדון, ואם אתה יודע עכשיו את השם ומקום המגוריה האמיתי של המשפחה,דווח על הידוע לך לאגף הרווחה במקום מגוריה. אם הקשר שלך עם האישה ממשיך, נסה לשכנע אותה לפנות לעזרה למרכז לטיפול באלימות במשפחה במקום מגוריה. על מרכזים אלה חלה חובת סודיות, הן מחויבות לאישה בלבד. אנשי מקצוע במרכזים עוזרים לנשים לבחון את חייהן, ולקבל החלטות לגבי המשך החיים, תוך ליווי ותמיכה.
 
תוספת על דברי מלדה (ומקווה שאני לא טועה..)

שלום לך, הסיפור עצמו נשמע באמת כל כך הזוי שאחת מהשתיים (ואת זה אני אומר במבט מהצד): או שאתה במאי סרטי מתח עם דמיון מדהים, או שסיפור כל כך דמיוני חייב להיות אמת. כך או כך, ללא ספק המשטרה צריכה וחייבת להגיע לחקר האמת, כי גם אם מדובר בסיכוי הקטן ביותר שהילדה נמצאת בסכנה - הגורמים המקצועיים חייבים לבדוק את הנושא, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום בין גורמי הרווחה והמשטרה. כמו שמלדה אמרה - טוב עשית שכאזרח פנית ודיווחת, וככל האפשר - לאתר גם את גורמי הרווחה המעורבים, רק שמבחינתם יש צורך בזיהוי ודאי של פלוני חשוד או פלונית שעלולה, היא בעצמה או ביתה בת ה-6, להימצא בסיכון. יחד עם זאת, ומלדה - אשמח אם תתקני אותי אם אני טועה. אבל גם מבחינת המשטרה - לא תמיד מה שנאמר או הרושם שנוצר מעל פני השטח זה בהכרח "הדבר האמיתי". דווקא בעידן בו יש רגישות כה גבוהה לנושא האלמ"ב (אלימות במשפחה, ולצורך העניין זה לא משנה אם מדובר בחבר, בבן-זוג, או בבעלה של אותה ידידה) המשטרה אינה מקלה ראש, ובהחלט ייתכן שדווקא מכיוון שגם המשטרה עוד לא יודעת בדיוק מה קורה, היא מציגה בפניך מצג ש"הכל בסדר" ושהם ירדו לכאורה מהחקירה, בעוד ש"מתחת לפני השטח", הם בהחלט עושים את הבדיקות שלהם, כדי לראות אם אכן יש צל צילו של חשש לשלומה של הילדה או לשלום אימה, רק שכחלק מחשאיות החקירה, לא מערבים אותך בהתפתחויות, אם כדי לא לחבל בחקירה, אם כדי לא להעמיד את האם או הבת בסכנה נוספת ואם מכל סיבה אחרת. למרבה הצער - אחד המכשולים הגדולים שיש למשטרה הוא כמות ההודעות הכוזבות (מה שידוע כ"תלונות שווא") עימן נאלצת המשטרה להתמודד, ושבתוך כל אלו לא תמיד המשטרה מצליחה לזהות את המקרים האמיתיים בזמן , ואחרי זה, לצערנו, אנו "זוכים" לשמוע על מקרים אלו בעיתונים. מלדה - אני צודק או שזוהי משאלת לב של חזון אחרית הימים, שבו המשטרה אכן בודקת עד תום כל תלונה, ומפעילה את כל האמצעים לגילוי האמת?
 
לשאלתך, אין לי תשובה פשוטה

למרות שהייתי שמחה מאד אם הייתה לי. הסיפורים הנחשפים לגבי תפקוד גופים שונים (ביניהם המשטרה) הם, לרוב, סיפורים של תפקוד לקוי, במקרה הטוב, וחוסר תפקוד במקרה הרע. האמת היא הרבה יותר מורכבת. המשטרה משקיעה משאבים רבים כדי למלא את תפקידיה. לעתים קרובות היא פועלת ביעילות רבה. לעיתים תפקודה לוקה בחסר.זאת תמונה "סבירה" כאשר מדובר בגוף כל כך גדול. יש מה לשפר (נדוש, אבל אמיתי) מבלי שאמירה זו תגרע מההישגים החשובים.
 
למעלה