ילדה בת 5

netdor

New member
ילדה בת 5

שנה הבאה עולה לא'. אני דואגת קצת כי הגננת אמרה שכשעשתה לה "מבחן" אגבי על מילים והילדה נתבקשה להסביר מה פירוש המילים שנשאלה ומה עושים איתן,לא השיבה,או השיבה בלקוניות. כמו כן לא ידעה להשיב על השאלה "מה שם משפחתך?". אבל, בבית היא יודעת לענות כמובן מהו שם משפחתה (יודעת גם את שמות המשפחה של כל חברותיה ויותר). בבית,כאשר שוחחתי איתה באגביות ידעה להשיב ולפרט על מילים ששאלתי אותה,אם כי הייתי קצת צריכה לדובב אותה. האם כדאי ללכת לקלינאית תקשורת? מה קורה כאן? זו ילדה אינטליגנטית אבל לפעמים היא "נתקעת". יש לה אוצר מילים עשיר ביותר.
 
מענה

לקראת כיתה א' רצוי שהילד יהיה מוכן פיזית, נפשית וקוגנטיבית. ממה שקראתי , נראה כי השאלה הינה על התחום הקוגנטיבי. לשם כך עלייך לעשות אבחון דידקטי אם ברצונך שכבר בכיתה א' הילדה תקבל עזרה באם צריך בלבד. כמו-כן באפשרותך לקבל בחינם אבחון ב"התפתחות הילד" במקום מגורייך. הדבר לוקח זמן, אך הוא נעשה. באם תרצי יעוץ מקצועי יותר ומדויק שיתאים דרכי למידה לילדה ואף ישים את האצבע על הבעיה המדויקת ערכי אבחון דידקטי. אשמח לעזור - רותי רוה.
 
אמא לילדה בת 5 - לאט לאט...

נשמע שנלחצת קצת מתופעה מסוימת, שאולי הדליקה אצלך אור אדום. בדרך כלל כשהורה מרגיש בבעיה כלשהי אני נוטה לשמוע אותה ולנסות לבדוק מה התדירות של התופעה, מה המאפיינים הנוספים, מתי מופיעה התופעה - כמו עבודת מיני מחקר על הבת שלך.. אין צורך לרוץ לאבחון דידקטי, בוודאי לא בשלב כל כך מוקדם. כן יש לבדוק, בהחלט, לא להזניח - לבדוק גם עם הגננת, לשמוע מה קורה שם באותו נושא. האם בעבר ראית תופעה זו ? כשיהיו לך כל העובדות מכיוונים שונים, אפשר להיות חכמים יותר ולייעץ לך לאן לגשת, אם יש צורך. השאלה כאן אינה בתחום הקוגניטיבי, אלא בהחלט מרמזת על קושי בשליפה אלא שלא רק הסיבה לא ידועה, אלא גם התדירות לא מספיק ידועה לנו. בהצלחה !!
 
ילדה בת 5

התיאור שתיארת אינו מאפשר קביעת קושי כלשהו, הדרישה להסביר פירוש מילים אינה משימה של שליפה אלא הבנת פונקציה ויכולת תיאורית, ייתכן כי אין קושי במשימה עצמה, אלא בעמידה "במבחן" ואז יש אלמנט ריגשי. כשאת כותבת "נתקעת" למה הכוונה? האם קיים גימגום או קושי בהתארגנות במתן תשובה? לדעתי- יש לעשות בירור מקיף עם הגננת, ולשאול לדעתה מי איש המקצוע אותו היא ממליצה לראות, אם בכלל! אשמח לעזור לך בהפנייה לגורם מקצועי באיזור מגורייך, אם יש צורך.
 
למעלה