ילדה בת 6 בעודף משקל

ילדה בת 6 בעודף משקל

חייבת תמיכה/עזרה/יעוץ כי אני מרגישה שמאבדת את זה
הילדה היא גבוהה מאוד,הכי גבוהה בכיתה וגם... הכי מלאה בכיתה.
אנחנו במעקב ומשתדלים לאכול בריא אבל היא ילדה ויש הרבה פיתויים.
אני מספרת לעצמי שהיא תגדל ותרזה כי גם במשפחה של בעלי כולם היו מלאים בגיל של היסודי. אבל זה מפריע לה ומפריע לי
המשפט " אמא,אני רעבה" צובט לי בלב. זה צובט כי המשפט הזה נאמר בדיוק אחרי שמסיימים לאכול את הארוחה. והיא יודעת שאנחנו תמיד אומרים שאוכלים כל עוד רעבים ומבחינתה אם תגיד שהיא עדיין רעבה היא יכולה להמשיך לאכול.
אני מאבדת את הסבלנות כי אני די מקפידה באוכל ולא אוכלת כדי להתפוצץ ואני לא מצליחה להקנות לה את ההרגלים האלה.
חייבת עצות...
 
מה זאת אומרת יש הרבה פיתויים?

אם יש דברים לא בריאים בבית - תוציאי אותם מהבית, ושכל המשפחה תאכל בריא, לא רק היא - זה חשוב לכולכם, גם בלי קשר למשקל.
תני לה (ולכם) ארוחות מסודרות עם זמנים קבועים לארוחות ביניים. דווקא העובדה שיש אמא שקובעת לה מתי ומה לאכול, וגם קובעת מה נכנס הבייתה, יכולה מאוד לעזור לעמוד בפיתויים. קבעתם תפריט אצל דיאטנית? הקושי הכי גדול בלעמוד בתפריט הוא שזה תלוי רק בך. לה יש, קומפלט, מערכת תמיכה בדמות אמא שתעזור לה לעמוד בפיתוי - אבל אז זה נופל על הכתפיים שלך. גם את צריכה לעמוד בפיתוי וכולם צריכים להתגייס וב-א-מ-ת לאכול בריא בלי פיתויים, ולא רק להשתדל.
 


 
אולי תנסי להעסיק אותה מיד אחרי האוכל

אני חושבת שחשוב לשבור את ההרגל. שכל פעם שאין לה משהו יותר טוב לעשות - היא מנשנשת. או שהיא מנסה לדחות דברים לא נעימים (כמו ללכת להתרחץ ולישון).


אולי תנסי מיד אחרי האוכל לקום ולעשות משהו ביחד. אבל משהו כיפי... נניח ללכת לקרוא ביחד, או לצייר, או להרכיב פאזל. מה שהילדה אוהבת.

כתבתי "מיד אחרי האוכל" כי זו הדוגמא שנתת. אבל בכלל - לזהות מתי היא מבקשת אוכל, ולמנוע את זה מראש. לצאת לגינה, לשבת לשחק...

ועוד משהו שחשוב להסביר לה, ולכל הילדים - למנגנון השובע לוקח קצת זמן. כשהבת שלי אומרת שהיא רעבה אחרי שמסיימים ארוחה, אני אומרת שנחכה 20 דקות. אם עדיין תהיי רעבה - תקבלי אוכל. לא כי אני חושבת שאסור לה לאכול או משהו, לא כדיאטה. אלא ככלל שטוב לכולם - לשובע לוקח זמן, ולכן אנשים לפעמים מרגישים רעבים, אוכלים המון, וחצי שעה אחרי האוכל הם מרגישים מפוצצים.
 

kmiki

New member
ילדה בת 6 רק צריכה האהבה

היא לא צריכה שיגידו לה כלום על המשקל, או על כמויות האוכל שהיא צורכת.
היא תגדל, ואולי תרזה, ואולי לא, וזה גם בסדר, כי גם שמנות הן בנות אדם...
החוק שלי הוא "לאכול בריא ככל הניתן, לעשות פעילות ספורטיבית מסוג כלשהו לפחות פעמיים בשבוע, להיות שמחה ומאושרת, ולישון מספיק בלילה".
כמובן שכאמא גם אני דואגת, לשני ילדיי, ורוצה הכי טוב עבורם, אבל נזכרת שלהיות רזה זה לאו דווקא הכי טוב בשבילם, מה שהכי חשוב זה אהבה מאיתנו ההורים, תמיכה וחיזוקים.
גם אם היא תהיה מלאה כל חייה (כל המלאות להרים יד) זה בסדר כל עוד הבטחון העצמי יהיה מלא כמו הגוף שלה.
&nbsp
ואל תדאגי, אם את מהווה לה דוגמא חיובית לאכילה נכונה, ואת לא יורדת לה לחיים (גם לא בקטנות), אז זה יגיע מאליו.
 
ואם לילדה בת ה-6 הזאת תהיה סוכרת כבר בגיל 8?

או מיני מחלות אחרות שנובעות משומן? הורה שרוצה שהילד שלו יהיה בריא, רק לתת לו אהבה עלולה להיות דרך לא נכונה - ולא, זה לא חייב להגיע מאליו גם אם היא מהווה דוגמא חיובית ולא יורדת לחייה.
 

kmiki

New member
מציעה לך לקרוא שוב את התגובה שלי

1. את מדברת פה עם פריקית לתזונה בריאה
2. בשום מקום לא יעצתי ולא עודדתי לתת יד לאכילה אל בריאה
3. ציינתי תזונה בריאה, פעילות ספורטיבית, אבל הוספתי שלדבר איהת על דיאטה זה אל יעיל ולא נכון ורק יגרום לה להפרעות עתידיות של דימוי עצמי, בטחון עצמי ירוד שלא לדבר על הפרעות אכילה.
4. לפני שאת רצה לדבר על סוכרת או מחלות שנובעות משומן, ממליצה לקרוא וללמוד על תזונה. סוכרת נובעת עתוצאה מצריכה מוגברת של סוכר ושומנים, בעיקר מהחי, הילדה אוהבת לאכול ואוכלת הרבה, אם המזון שמוצע לה יהיה בריא, דל בשומן ככל הניתן, דל במזונות מעובדים, עשיר בפירות, ירקות, קטניות, בשעות אכילה מסודרות (ילדה שאוהבת לאכול צריכה 6 ארוחות ביום, 3 עיקריות ו3 קטנות), לא תהיה לה שום מחלה משום סוג שהיא
&nbsp
 
אז לפחות לי המשפט "ילדה בת 6 צריכה רק אהבה"

מתפרש כ- טוב, כמה שכתוב במשפט.
וכשאת אומרת שאו שהיא תרזה או שלא, וזה לא משנה אם היא תישאר שמנה - כנ"ל.
ולא, בכלל לא ברור שאם מישהו כבר שמן, ונשאר שמן, זה לא מספיק כדי להיות חולה, גם אם הוא מתחיל לאכול יותר בריא ומתעמל (אבל לא מספיק כדי לרדת במשקל). כמו שכתוב פה, למשל, על ההשלכות של שומן בטני (של השומן עצמו, לא של המזון שהוביל אליו):
https://m.ynet.co.il/Articles/4039341
 

kmiki

New member
כתבת גיבוב של מילים, אין שם תוכן אמיתי

אז נשאר כל אחת בגישתה, וזה נראה לי בסדר גמור
 
כן, בעיקר ציטטתי אותך...

ונתתי גם קישור שמכיל הרבה מידע, אם לא שמת לב והיית עסוקה בציטוטים של עצמך.
 
למעלה