ילדה שקטה ומופנמת

okarol1

New member
ילדה שקטה ומופנמת

הי, ביתי היא תאומה בת 4.5, בכל פעם שאני נמצאת איתה במקום ציבורי כמו מסיבת יום הולדת, מסיבה בגן וכו' היא משתנה לחלוטין , מתכנסת בתוכה לא מדברת עם החברים מהגן, לא משתתפת בפעילויות ולא עוזבת אותי. אם אני נעלמת לה מהעין היא מתחילה לבכות בהיסטריה. בגן היא אינה מדברת עם הגננת והסייעת אלא אם כן היא צריכה משהו. בבית כמובן היא חופשיה, שרה ומשחקת עם חברים שבאים אלינו ועם אחותה התאומה. העניין מטריד אותי מאוד מכיוון שהוא רק הולך ומחמיר במקום להשתפר. אני חוששת שהדבר פוגע בה בסופו של דבר, היא לא מנסה דברים חדשים מחוסר ביטחון כך נראה. מה יש באפשרותי לעשות כדי לעזור לה? האם אני צריכה לדאוג...?
 
היי

לא יודעת אם את צריכה לדאוג או לא, אבל נשמע שאת בהחלט קשובה לה ורוצה לעזור לה. תבדקי באתר הזה- יכול להיות שזה מתאים? http://www.eplace.co.il/selectivit/
 
ילדה שקטה ומופנמת

גם לי, עם הקריאה של הודעתך, עלתה מחשבה על אלקטיב מוטיזם (אילמות מרצון), אך כמובן שאבחנה כזו לא יכולה להעשות על גבי תכתובת אלקטרונית... ראשית יש לפנות למכון להתפתחות הילד, ולברר את הנושא עד תום, ירצו לבדוק את תיפקודה השפתי, ומן הסתם ינסו להבין את מופנמותה בחברה מחוץ לבית. מן הסתם לאחר האבחון, תינתן לכם הדרכה או יוחלט על טיפול. אם את מרגישה שהיא נפגעת מסגירותה- שווה לעבור איבחון מקיף ומקצועי. בהצלחה.
 
למעלה