ילד בן 4 עם טיטול מה עושים?

דדר43

New member
ילד בן 4 עם טיטול מה עושים?

שלום! יש לי ילד כמעט בן 4 שכל היו מסתובב עם תחתונים אבל כאשר הוא רוצה קקי הוא רוצה לעשות רק בטיטול . לא עוזר מתנות, ולא עזר שלושה ימים שלא נתנו לילד טיטול . ישבנו איתו בשירותים הדבקנו מדבקות על האסלה . הילד רוצה רק טיטול כנראהשהוא מפחד . יש לו אח בן שנתיים כמעט אמרו לנו לפנות לפסיכולוג שאלתי היא מה פסיכולוג יכול לעשות והאם אתם מכירים אחד כזה מאיזור ראשלצ מה עושים?????????????
 
גמילה מחיתולים

אמא יקרה. הפניתי את שאלתך למאשה מוזס, פסיכולוגית קלינית במרכז "צעד צעד". ראשית ישנן הרבה שאלות שיש לשאול והתמונה הינה חלקית. שאלה כמו מה קרה באותם שלושה ימים שלא נתתם לו חיתול הינה שאלה חשובה מאוד שהתשובה עליה בוודאי יכולה לשפוך אור על התמונה הרחבה יותר. שווה לנסות קודם כל לדבר איתו מה מפחיד אותו (אפשר לעשות שימוש בספרים על גמילה מחיתול ולפתח שיחה דרכם). שנית תנסו להושיב אותו על סיר לראת אם זה פחות מאיים עליו, והכי חשוב תנסו פחות להדגיש באינטראקציה שלכם את הנושא הבעייתי.במידה וטיפים קטנים אלו לא יעזרו לקדם את הענייין מומלץ לפנות לפגישת הדרכת הורים אצל פסיכולוג. אשמח לחפש עבורכם מענה במידת הצורך.
 

דדר43

New member
באותם 3 ימים

אישתי דיברה איתו י שאין יותר טיטולים וישבנו איתו בשירותים בערך כחצי שעה אפילו יותר דיברנו איתו קניתי בלון וישבתי איתו בשירותים אבל לא ייצא כלום ביום חמישי קניתי עוד בלון וגם ישבנו ואמרתי לו להתאמץ אבל כלום ביום שישי לקחתי אותו לסידורים איתי והוא הבטיח לי שיעשה בערב
 

דדר43

New member
בערב

הוא התחיל להתלונן על כאב בטן אני נסיתי להגיד שיבוא לשירותים אבל הוא רצה רק טיטול הבאתי סיר שיישב מול הטלויזיה אבל עקשן............. הקקי כמעט ייצא לו אבל חוץ מלהיות אדום ולבכות כלום בסוף אני התייאשתי ונתתי לו טיטול
 
גמילה מחיתולים

שלום לכם. התנצלותי על העיכוב במתן התשובה. בהתייחס לתיאור שנתתם נראה כי ישנם מאבקי שליטה של בינכם מולכם, לא ברור על רקע מה ויש צורך להעמיק ולברר על מה זה מתיישב . אני מציעה שתיגשו לפסיכולוג המתמחה בגיל הרך כדי שיוכל להרחיב את התמונה ולתת לכם כלים והכוונה ספציפיים כיצד להתמודד. המלצות ספציפיות יינתנו במידת הצורך. בהצלחה.
 

דדר43

New member
מירב ! ביני לבין בת זוגתי אין

חילוקי דעות ( הלוואי על כל זוג בעיות כמו שלנו) האם יש לך המלצה לפסיכולוג באיזור ראשלצ תודה מראש?
 
טעות כתיב

היא זו שגרמה לאיההבנה, מתנצלת מאוד. הכוונה היתה למאבקי כח בין ילדכם אליכם. אנסה לחזור עם מסר לגב המלצה של פסיכולוג.
 
בוקר טוב לכולם אפשר להתצרף גם לי יש

בעיה הבן שלי בן 3 ותשעה חד' שולט יפה מאוד על מתן השתן. ואפילו ישן בלילה בלי טיטול . אך לצערי הרב את הצואה , עושה כל ארבעה ימים בעזרת גליצרין., ולפעמים הגליצרין לא פועל ואני צריכה לעשות לו חוקן כל זה בשיתןף וייעוץ של רופאת הילדים.. מה עלי לעשות , לאן אני צריכה לפנות. אשמח למענה תודה מראש ויום נעים.
 
שלום לך

במקרה שאת מתארת נראה שהמוקד הטיפולי צריך לבוא מכיוון רפואי (ייתכן בליווי של מוקד רגשי), שלא בדומה למקרה הקודם. תנסי להתייעץ עם רופאת הילדים שלכם אם היא יכולה להפנות אתכם לאורולוג המתמחה בתחום , או לפנות לביה"ח לילדים הקרוב למקום מגורייך ותבדקי איזה שירותים הם מציעים במחלקה האורולוגית. בהצלחה.
 
תודה לך דיברתי עם השירות הפסיכולוגי

לילד , וקבעתי אצלם פגישה .וליווי הפניה מקווה שהם יעזרו לי לפתור את הסבל היום יומי שהוא עובר. ואנחנו נקרעים בסבל שלו. כי בסה"כ הוא ילד מאוד פיקח ורוצה לעשות בשירותים אך משהו באמת עוצר אותו. אי לכך לפני כחודשיים הוא התחיל לעשות את צרכיו בשירותיים וגם בטיטול כי הוא פחד מהגליצרין כל פעם שאמרתי לו אתה זוכר אתה צריך לעשות כן ואח"כ היה עושה ופתאום חזר לעצירות ממושכת מקווה שיהיה טוב יותר. שוב תודה רבה לך על היעוץ . יום נעים לך
 
למעלה