ילד עם לקויות למידה

אפרת10511

New member
ילד עם לקויות למידה

דיסלקטי, דיסגרפיה ודיסקלקוליה.
הילד בכיתה ד
אילו הקלות/התאמות אפשר לבקש מבית הספר?
אנא פרטו כמה שאפשר.
 

שירהד1

Member
מנהל
רגע, רגע, רגע-

עוד לא מדובר בחטיבת הביניים. אז לפני שקופצים להתאמות/הקלות, בואי תספרי לנו מה נעשה כדי לסייע לילד- שזה תכלס מה שחשוב- איזה סוג של סיוע הוא מקבל? באופן פרטי? בבית הספר? על-ידי אילו נשות מקצוע? האם רק עכשיו עשה אבחון? האם מקבל סיוע כזה או אחר כבר מספר שנים?
האם מקבל טיפול תרופתי (במידה ויש הפרעות קשב וריכוז)?
ספרי גם מה כתוב באבחון מבחינת ההמלצות לבית הספר.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

אפרת10511

New member
אז כך

הילד תלמיד כיתה ד שלא קלט את הקריאה והכתיבה.
הוריו פנו אלי - נפגשתי איתו לשיעור אחד בינתיים
בית הספר מעוניין שהילד יעבור לכיתה קטנה.
אין עדין אבחון יש מכתב של נוירולוג שבדק את הילד .
אני מהמקום שלי חושבת שיש לבחון את הילד בעל פה.
לדוגמה מבחן בתורה .
כמו כן אין מערך קבוע בו הילד יוצא מהכיתה כדי לקבל תגבור.
ולכן רציתי לדעת מה הן השעות שמגיעות לו.
כשעות מתיא ושעות פרטניות?
אשמח לכל פיסת מידע.
תודה
 

lolly87

New member
שלום

האם ישנן המלצות לבית הספר שנכתבו במכתב של הנוירולוג?
בית הספר לא יבחן את הילד בעל פה בשום מקצוע, ללא המלצה בכתב מאיש מקצוע.
ולא מגיעות לו שעות על סמך מכתב נוירולוגי.
על מנת לקבל שעות מתי"א הוא צריך לעבור אבחון פסיכודידקטי שימליץ על כך, וגם אז זה לשיקול בית הספר לפי היכולות שלו.
שעות פרטניות עם המחנכת או מורות מקצועיות, זה לשיקול דעת המורה המלמדת.
על סמך מה בית הספר רוצה שהוא יעבור לכיתה רגילה?
 

אפרת10511

New member
אני לא יודעת עדין את כל הפרטים

קבעתי פגישה עם המחנכת שלו ומורת מתיא כדי לקבל יותר פרטים.
קשה לי להאמין שרק בגלל העובדה שהוא בכיתה ד ולא קורא
מבקשים להעביר אותו לכיתה קטנה...
אולי יש דברים שאני עדין לא יודעת..
אתמול כתבה לי האם שהוא כן מקבל שעות מתיא ושעות פרטניות.
לבד ולא בקבוצה.
אני ביקשתי להפגש עם המורות בבית הספר כדי שנבנה תוכנית אישית ונעבוד על פיה כשאני משלימה אותן בהקניית אסטרטגיות למידה .
ומתרכזת במקצועות השפה.
 

lolly87

New member
כאשר יהיה לך יותר מידע

יהיה לנו יותר קל לעזור לך..
בטוח שיש דברים שאת לא יודעת..
על מנת לקבל שעות מתי"א חייבים אבחון פסיכודידקטי, הערכה פסיכולוגית כלשהי על עיכוב התפתחותי.
נפגשת כבר עם המורות בבית הספר על מנת לבנות תוכנית אישית?
אני חושבת ששיתוף הפעולה הזה הוא חשוב ויכול לסייע לתלמיד.
בהצלחה!
 

שירהד1

Member
מנהל
עם כל הרצון הטוב שלי לסייע,

זו שאלה גדולה מדי לייעוץ באינטרנט. לא נשמע לי רציני ואפשרי ומקצועי לענות לך באופן רציני ומקצועי דרך הפורום. המקרה סבוך מדי ונשאלות פה שאלות כבדות והרות גורל בכלל לגבי התאמתו למסגרת כזו או אחרת.
מבחן בעל פה לא יעזור לילד לייתכן שמתאים למסגרת של החינוך המיוחד.
ובכלל- בחינה בעל-פה לא פותרת בכלל את כל הבעיות, והרבה פעמים יוצרת חדשות. זה ממש לא פיתרון אולטימטיבי, ובטח ובטח לא לילד שיכול להיות שמתאים למסגרת חינוכית קטנה.

באיזו מסגרת את מטפלת בילד? האם יש לך הדרכה הולמת? האם את מרגישה שאת מסוגלת ויודעת עבודתך כדי לסייע לו ולהוריו?
אם יש לך את הידע- נפלא. ואם לא- ממליצה לך לרכוש הדרכה מסודרת.

הילד לא יקבל השנה בכל מקרה שעות תגבור וסיוע בבית הספר, כי ועדות השילוב כבר היו בסוף השנה שעברה. מעבר לזה- גם הסיוע הזה הוא לא ממש פרטני, אלא ניתן בקבוצות למידה קטנות, וזה לרוב ממש טיפה בים.

בעיניי- שאלת השאלות שאת צריכה לשאול ולענות עליה כאשת מקצוע היא לאיזו מסגרת הילד מתאים? מה הכי ישרת את צרכיו? למה הוא זקוק כדי לצמוח ולהתקדם? מהן הלקויות שלו? מהן העוצמות שלו?

אלו שאלות שאת צריכה לאבחן ולהבין ולדעת לענות עליהן. זה מה שנקרא להיות מקצועית. אם יש בידייך הידע והניסיון לעשות זאת- מעולה. ואם לא- תדאגי שבאיזושהי דרך הילד יקבל את הטיפול המתאים לו ביותר.

אני מתטערת שאני נשמעת ביקורתית, אבל ממה שקראתי, את נשמעת די אבודה. כאמא, אם זה היה הילד שלי- הייתי רוצה שיהיה מטופל אצל מישהי שיודעת מה היא עושה, יודעת לאבחן נכון, יודעת לתת אינפוטים טיפוליים, יודעת לומר לי למה הילד שלי זקוק ומה יסייע לו.

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

lolly87

New member


 
למעלה