ילד עם פוטנצייאל להצלחה אבל רוב הזמן עם מוטיבציה נמוכה

ronenrii

New member
ילד עם פוטנצייאל להצלחה אבל רוב הזמן עם מוטיבציה נמוכה

שלום רב
אודה לעזרתכם יש לנו ילד מקסים בן 11 עוד מעט
סהכ ילד מקסים חברותי וחייכן.מצד שני מכיתה א ועד ה הרבה בעיות באי רצון ללמוד או שיעורי בית ומבחנים.הרבה פעמים קם מהשולחן ומאבד עניין.לפני כמה חודשים עשינו אבחון בניצן,ונרמז על חשד לקושי רגשי,או קשב וריכוז עם פוטנצייאל אדיר ברמ המשכל.בחודש דצמבר הבן שלנו לא הלך שבועיים וחצי לבית הספר עשה לנו בעיות לאחר התערבות בית ספרית,קצינת מיון ופסיכולוג ילדים חזר ללמוד.עדיין בבוקר מתקשה לקום,הרבה זמן עד היציאה.בבית הספר יש מורים שמתלוננים לפעמים על הפרעות למורים.מבחינה חברתית קשרים חברתיים ארעיים עם ילדים מכיתות נמוכות,לפעמים מעט עם הכיתה שלו.עדיין בבית היום קשה לו לעשות שיעורים,הרבה ויכוחים,תסכולים.מעדיף לשחק ולא ללמוד.היו כמה מבחנים לאחרונה שבקושי למד עם ציונים בינוניים.יש תחושה של חוסר מוטיבציה ללימודים.לאחרונה לקחנו לו מורה חדשה להוראה מתקנת עשינו כרגע שיעור אחד.אינו נוטל תרופות.מפעם לפעם אומגה שלוש.בבית הספר יש לו כרגע הקלות מניצן ואם נרצה לקבל עוד הקלות מבית הספר להוראה מתקנת,המליצו על אבחון נוסף,מבחן דידקטי רגשי בסוף השנה,כדי לקבל עוד הקלות ומורה להוראה מתקנת לכיתה ו.
בעבר גם היינו עימו בחוג של לימודי אסטרטגיה ולא רצה להתמיד,אחרי חודש ימים.
בבית הרבה פעולות בסיסיות,כרוכות לפעמים בהרבה בקשות נשנות וחוזרות.

1.מה מומלץ לעשות במצב של חוסר מוטיבציה ללימודים,שיעורים?
2.לגבי העניין החברתי אנו שמחים שמזמין חברים אבל לא מקדם את הקשר הלאה מה מומלץ?
3.אמנם נמצא בשיחות עם פסיכולוג ילדים,שאמר שהעיקר שחזר ללימודים,האם שווה לשים דגש על זה?
4.לאחרונה הייתי בסניף של תבונה ברמת גן בני ברק,ושולחים לי טיפים למייל,וספר שרכשתי על קשב וריכוז האם מומלץ שכהורה שלו אהיה סוג של מנטור של מוטיבציה בלי קשר למורה להוראה מתקנת?
אודה לעזרתכם רוני לב
 

שירהד1

Member
מנהל
היי רוני,

כפי שלא היית מבקש סיוע משפטי דרך אינטרנט, כך גם פה...
עם כל הרצון הטוב, אין לי את היכולת לסייע באופן מקצועי, אחראי ורציני על גבי האינטרנט, ולהכריע ולתת עיצות במלוא האחריות מבלי להכיר אתכם ואת הילד.
המלצתי החמה היא לפנות לאיש או אשת מקצוע, שיהיו "מנהלי המקרה", ויתנו חוות דעת מקצועית ורצינית באשר למצב, יתנו המלצותיהם ויענו לכל שאלותיך המשמעותיות וכבדות המשקל. זה יכול להיות פסיכולוג חינוכי שמבין בתחום לקויות הלמידה (או פסיכולוגית חינוכית), או איש או אשת מקצוע מתחום לקויות הלמידה שמבין/ה גם בתחום הרגשי. מישהו/י עם ראש על הכתפיים ולב רחב, שי/תקח אתכם ואת הילד תחת חסותו/ה המקצועית.

שיהיה בהצלחה!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

lolly87

New member
כמה דברים

קודם כל אני אתייחס לנקודה האחרונה שלך, אני לא חושבת שנכון שתהיה המנטור שלו תחת כובע והכשרה מקצועית. התפקיד שלכם כהורים הוא לתמוך בו ולהיות שם בשבילו ולתת לו מוטיבציה אבל לא להיות אנשי המקצוע שמטפלים בו, אלא לתת לאנשי המקצוע את המקום שלהם ואת האפשרות לעשות הכי טוב עבור הילד שלכם.
&nbsp
איזה אבחון עשיתם? אבחון דידקטי? אבחון פסיכודידקטי?
האם הלכתם לאבחנה אצל פסיכולוג/פסיכיאטר לצורך האבחנה המבדלת אם יש קשיי קשב וריכוז או קשיים רגשיים או גם וגם?
&nbsp
חשוב קודם כל ללכת לעשות את כל הצעדים האלה.
&nbsp
צריך להבין מאיפה החוסר מוטיבציה שלו ללימודים ושיעורים, האם זה בגלל הקשיים שנצפו באבחון? אם כן, צריך לתת לו לחוות חוויות של הצלחה ולהתקדם איתו בקצב שלו- על ידי הוראה מתקנת.
בתחום החברתי-רגשי צריך לדעת מה אמרו לכם באבחון אם הלכתם, ולפעול לפי זה. אולי ימליצו על קבוצות חברתיות או משהו שיסייעו לו בתחום החברתי רגשי. ומה אומר הפסיכולוג שמלווה אותו? הוא איש המקצוע ועליו צריך להפנות את כל השאלות שלכם.
&nbsp
לצערי אין לי אפשרות לראות את כל התמונה השלמה, אני ממליצה שאם לא עשיתם הבחנה מבדלת בין קשב וריכוז לרגשי זה הזמן לעשות, ובנוסף להתייעץ עם הפסיכולוג ולראות מה הוא ממליץ בתחום החברתי-רגשי.
בתחום הלימודי גם כן לשאול את הפסיכולוג, אם הילד לא פנוי ללמידה לא יעזור שום דבר, ורק יווצר אנטי וחוסר רצון.
 
למעלה