יפוי כוח מתמשך - החיסון לגיל השלישי


ייפוי כוח מתמשך - החיסון לגיל השלישי


האם כדאי לצרף את הילדים כשותפים בחשבון הבנק?


עכשיו כשהחגים בפתח ומגפת הקורונה משתוללת, חשוב לכם לערוך ייפוי כוח מתמשך ולבחור מראש את בני המשפחה שידאגו ויקבלו בעתיד החלטות בעניינכם ביום שבו לא תוכלו לעשות זאת בעצמכם ובנוסף תחסכו מבני משפחתכם התעסקות בבירוקרטיה מיותרת. עו"ד אביב סמוכה, מנהל פורום יפוי כוח מתמשך באתר תפוז אשר הוסמך ע"י משרד

המשפטים לערוך "ייפוי כוח מתמשך", עם טיפים ופתרונות שמשתלם לכם להכיר.​


על פי החוק החדש כל אדם "צלול" מעל גיל 18 יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך ולקבוע מראש, מי מבני משפחתו או קרוביו יהיו מיופי הכוח שלו, ינהלו ויקבלו החלטות בענייניו ביום שבו הוא לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו, מפאת תאונה ,מחלה ,זקנה, (למשל דימנציה), הניהול מתבצע בשביל ולטובת אותו אדם וחוסך בעתיד את הפנייה לביהמ"ש למינוי אפוטרופוס. מעל 50,000 איש כבר ניצלו את האפשרות לערוך ייפוי כוח מתמשך.

אין קשר בין יפוי כוח מתמשך לצוואה
ייפוי כוח מתמשך יכול להחתם ע"י אדם כשיר וצלול והוא נכנס לתוקף במקרה עתידי שבו אותו אדם מאבד את כשירותו ועדיין נמצא בחיים, לעומת זאת, צוואה נכנסת לתוקף לאחר הפטירה ומתייחסת לאופן חלוקת הרכוש. ביפוי כוח מתמשך לא מחלקים רכוש, אלא סמכויות.

עו"ד סמוכה מוסיף: “בתקופה האחרונה של אי ודאות בריאותית ועלייה בתוחלת החיים , ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך מאוד נחוץ המותאם להשקפת עולמכם ,כך שאתם קובעים מי יטפל ויקבל החלטות בעניינכם הרפואיים והרכושיים ביום שתאבדו את כשירותכם ובני משפחתכם יפעלו רק על פי ההנחיות שהשארתם מראש ביפוי הכוח.

מי שכן יערוך ייפוי כוח מתמשך

עו"ד סמוכה מספר על גמלאי שלפני כשנה, בעודו כשיר וצלול ערך יפוי כוח מתמשך, אולם לפני כחודש יצא מטיפול רפואי אשר לא אפשר לו מבחינה קוגנטיבית להמשיך לנהל את ענייניו. בני המשפחה של אותו גמלאי, אשר נבחרו על-ידו מראש כמיופי כוח, בקשו להפעיל את יפוי הכוח וזאת באמצעות האינטרנט, בלי אגרה, בלי עו"ד וללא צורך בהליכים בבימ"ש; כל שנדרש מהם היה לצרף חו"ד מומחה לגבי אי כשירותו של אותו אדם. אותו גמלאי קבע ביפוי הכוח (אשר נחתם בעודו כשיר) שילדיו (מיופי הכוח שבחר), לא יהיו כפופים לאפוטרופוס הכללי ולא יידרשו להגיש דיווחים ודוחות שנתיים לאפוטרופוס הכללי בקשר להתנהלותם, וזאת להבדיל מאדם שלא ערך יפוי כוח מתמשך, אם אותו גמלאי לא היה עורך יפוי כוח מתמשך מראש בעודו כשיר, בני משפחתו היו נדרשים לפנות לביהמ"ש למינוי אפוטרופוס ומחוייבים ע"פ חוק להליכים משפטיים ולפיקוח של המדינה בקשר לפעולותיהם מדי שנה.

עו"ד סמוכה מספר על מקרה אחר בו אישה ערירית, אשר לא רצתה להיות לנטל על בני משפחתה הרחוקה, קבעה מראש ביפוי הכוח מי מהאחיינים יהיו מיופי הכוח שלה ואף ציינה במפורש לאיזה מוסד סיעודי ספציפי היא רוצה שיעבירו אותה, למקרה שתדרש לכך.

שותפים בחשבון -לא מה שחשבתם

עו"ד סמוכה מסביר כי בעבר היה נהוג לצרף בן משפחה או את הילדים לחשבון הבנק כשותפים, אולם בשונה מייפוי כוח מתמשך, השותפות נכנסת לתוקף באופן מיידי, השותף הופך לבעלים של מחצית הכספים בחשבון על כל המשתמע מכך ,למשל: אם חס וחלילה נפטר השותף, יורשיו של השותף נכנסים בנעליו ואותו הורה עלול למצוא את עצמו , ללא בחירתו ,שותף עם החתן/כלה והנכדים; בייפוי כוח מתמשך ההרשאה בחשבון צופה פני עתיד, ישנן מגבלות, כך שהפעולות בחשבון יבוצעו בהתאם להנחיות הממנה ולטובתו. כמו כן, יפוי כוח מתמשך מאפשר קבלת החלטות בעניינים רפואיים של אותו אדם ושותף בחשבון לאו.

עו"ד סמוכה עונה לשאלה קבועה בקשר לחתימה על "סעיף אריכות ימים בבנק" המתייחס למצב של פטירת אחד מהשותפים ולא למצב של היעדר כשירות, גם כאשר מדובר בבני זוג השותפים בחשבון הבנק, במקרה שבו אחד מבני הזוג מגיע למצב לא כשיר לא צלול הבנקים נוהגים להקפיא את החשבון ודורשים מינוי אפוטרופוס ע"י ביהמ"ש, אלא אם כן נערך קודם לכן יפוי כוח מתמשך עם הנחיות ברורות לבנק.

לסיכום, זה הזמן לנקוט פעולה ויפה שעה אחת קודם.

יפוי כוח מתמשך ניתן לערוך רק בפני עו"ד שעבר הסמכה מיוחדת של משרד המשפטים.


למידע נוסף: עו"ד אביב סמוכה, מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך, ערך והפקיד כבר מאות יפויי כוח.
עוסק בענייני צוואות ירושות ומקרקעין
טל' 054-4498757
הודעת וואטסאפ: לשליחת הודעה בוואטסאפ לחץ כאן.
אתר: www.samocha.net

אביב סמוכה יפוי כוח מתמשך.jpg
 
נערך לאחרונה ב:
מה המחיר של עריכת ייפוי כוח מתמשך? האם אפשרי בטלפון או במיילים או שחייבים נוכחות פיזית?
1. העלויות תלויות במורכבות יפוי הכוח, ניתן לפנות למספר עורכי דין ולבקש מהם הצעת מחיר
2. כיום חייבים נוכחות פיזית, בשלב כזה או אחר של החתימות

למידע נוסף: עו"ד אביב סמוכה, מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך
עוסק בענייני צוואות ירושות, הסכמי ממון ומקרקעין
טל' 054-4498757
לשליחת הודעה בוואטסאפ לחץ כאן
אתר: www.samocha.net
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה